{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Ville den kunne holde? :) {{forumTopicSubject}}

Ja, nu har vi fået skrabet nogle penge sammen til et nyt træ til kattene. smiley

vi har kigget på mange, men vil ikke have noget som det vi købt første gang, da det var alt for ustabilt. smiley

Vi har kigget på denne her:
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/banana_leaf/vandhyacint/294779

Ville den var stabil nok til 2 store vilde drenge? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville den kunne holde? :)
  • #1   7. sep 2013 Eller ville denne her være bedre?
    (link fjernet)

• #2   7. sep 2013 Den sidste er helt klart en god kvalitet. Men den første har jeg ikke hørt omtalt nogen steder smiley

• #3   7. sep 2013 hmmm....

Begge træer er lavet af massivt træ står der så det er jo godt specielt hvis det er til en stor kat som en maincoon.

På banana-leaf er diameteren på de bærende træstammer kun 9cm. Det tror jeg ikke er nok hvis det er til store maincoons.

På Joy kan du købe de bærende træstammer med 14cm i diameteren.

Udfra beskrivelsen ville jeg sige at petfuns joy er den mest holdbare. Men hvis dine katte ikke er gigantiske lige som maincoons så kan du jo nemt få lige så meget glæde af den med Banana-leaf

• #4   7. sep 2013 Det er bare to meget store blandinger, som er rigtig voldsomme. smiley

Så vi er meget i tvivl om hvad vi skal vælge. smiley

• #5   7. sep 2013 Vi er nemlig villige til at give omkring de 1500 for et træ, så plus minus lidt gør ikke noget. smiley

• #6   7. sep 2013 Køb på cen-maine-coon.dk, det er billigere smiley Og de har også med tykke stammer smiley

EDIT: Vi har en norsk skovkat på 7kg og han kan sagtens lege på vores gulv til loft træ, selvom der kun er en stamme, så tror bestemt at dem du har linket til kan holde smiley

• #8   7. sep 2013 Jo du kunne jeg muligvis Susan. smiley Men de fleste steder vi har kigget på træer her ude hvor vi bor, er sådan nogle med paprør og dem ødelægge drengene. smiley

• #9   7. sep 2013 Jeg har den første du viser, stolperne er med plast i ænderne smiley og det stank af?? The i flere måneder og flettet begynder, at se slidt ud, jeg fik det i marts, ok jeg kan lave nyt flet selv, da der er stativ at flette på.
    Det er stabilt, men jeg har sat en hyldeknægt på øverste kurv og sat fast til vægen, for når Røde laver storm løb, er jeg bange for han kan vælte det.

Der er også steder hvor der er rifter i plysset , så her bliver der altså reparationer i den nærmeste tid, min Kurilian bobtail slider så meget på mange af mine ting smiley jeg købte også ny væg krads fra nr 1, det er også i dårligere stand end som var i brug i 4 år med en Main Coon smiley

• #10   7. sep 2013 Okay, jeg tror muligvis det bliver nummer 2 vi køber. smiley Men nu skal jeg lige have snakket med manden om det. smiley

• #11   8. sep 2013 Vil absolut anbefale PetFun.
    Stammerne er massive og betrækket på hængekøjerne kan uden besvær tages af og vaskes + man kan købe løse betræk, når de gamle er slidte (hvis man da ikke selv syer nogle af f.eks. tykke håndklæder eller chenillemåtter.)

Stammerne på Banana Leaf er for ustabile, og liggepladserne kan kradses i stykker og er svære at rengøre.

PS: Jeg ønsker selv Jackie O fra PetFun, da det er min erfaring, at der altid er størst rift om hængekøjerne.

• #12   8. sep 2013 Synes den første er fin, men tvivler på om den holder særlig længe til store vilde katte. Jeg ville vælge den fra Petfun - tror den holder længere, og jeg synes også det er en stor fordel, at den har vaskbart betræk.

• #13   8. sep 2013 vi har det her kredsetræ magen til smiley vi købte det bare hos zooplus.dk for omkring 1 år siden

profilbillede
  • #14   8. sep 2013 Jeg har også det Dorthe har sat billede ind af, jeg er igang med at spare sammen til et med tykkere stammer.
    Jeg har to huskatte på 5,1 og 5,7 kg og når de går amok er de ved at vælte træet, det er plastikrør med krads på :-\

• #15   8. sep 2013 Jeg er ret vild med dette... Træ nr 1. Men det er jo lidt dyrere...

http://www.cen-maine-coon.dk/3618548

• #16   8. sep 2013 Jeg er faldet for træ nr 3 på den side Jennie s linker til smiley

• #17   8. sep 2013 har man store og lidt "vilde" katte, er det vigtigt at stammerne er holdbare. Men, det er ikke kun stammernes tykkelse der er vigtigt, det er også hvilke skruer og andre dimser det er samlet med. Jeg har et træ med tykke stammer, men hvor samlingerne alligevel er tynd plastik og for tynde og korte skruer.
    Af dem du selv har fundet er nr 2 fra Petfun, så klart at foretrække.
    Vær også opmærksom på at mange klatremiljøer har alt for tynd stof på, ikke kun de helt billige.

• #18   8. sep 2013 vil tage det hele med i mine overvejelser. smiley

• #19   8. sep 2013 Den 3 Februar 2014 har vi haft det kredsetræ i 2 år og man kan næsten ikke se at kattene har brugt det det eneste der ikke er så holdbaret er trapperne da skrugerne ikke holde særlig godt men det er det bedste kredsetræ vi har haft smiley

profilbillede
  • #20   8. sep 2013 Nu vi har bevæget os ud over de to træer, Sanne linker til, og over i alternativer, så synes jeg næsten at dette link skal med. Har indtryk af at det er robuste træer.
    http://www.kratzbaeume.de/Kratzbaeume/
    Når vores Kattens No.1-træer er slidt op, så bliver det nok M8-07 + en eller anden væghylde med hynde.

Kommentér på:
Ville den kunne holde? :)

Annonce