334 visninger
|
Oprettet:
Hunkat og Killing (Løbetids adfærd) {{forumTopicSubject}}
Hej KG.
Min fader har nu fået en extra lille killing.
Han har allerede en hunkat som har accepteret den lille killing.
Dog, når den lille killing leger lidt med den stores hale, kan den store godt begynde at hvæse. (Hun er i løbetid p.t.) og jeg ville,
Bare for at være 100% sikker, vide om det er normalt i løbetiden eller om der er nogle "regler" man skal gøre sig bekendt med?
Skal dog siges at begge lever et godt liv
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Mon ikke hun bare fortæller killingen at nu er det nok?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Det du beskriver synes jeg mere lyder som om den "gamle" opdrager på den lille, dette er meget normalt.
Men dermed ikke sagt at det ikke kan udvikle sig, hvilket bedst undgås ved at neutralisere. Fertile hunkatte er nogle mokker og kan slåsse meget voldsomt, for at tiltuske sig magten.
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 105
Det er en hårfin grænse mellem for meget/for lidt opmærksomhed mellem de to.
Har selv været i samme situation, og det er bare deres måde at reagere på. Kan virke voldsomt, men er helt normalt.
Held og lykke med det hele
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Når det så er sagt så er fertile hunkatte nogle mokker, og især i deres løbetid er deres lunte meget kort..
Hvis killingen er en hunkat så vil i helt klart opleve magtkampe og 2 hunkatte der ikke lige syntes om hinandens tilstedeværelse, hvis de forbliver fertile..
Hvis killingen er en hankat, ja så vil i så snart han er kønsmoden opleve en strintende kat, dette kan i øvrigt lige såvel være fra hunkat som hankats side, men helt klart næsten være en sikkerhed med en fertil hankat der går sammen med en fertil hunkat, samt at der vil komme rigtig mange killinger til..
Underordnet køn på killingen så vil jeg da anbefale at begge katte bliver neutraliserede med mindre i har et reg. opdræt, hvilket det ikke lyder til..
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
Glemte at sige begge er hunkatte
Jeg takker mange gange for svarene!
//Daniel
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
Hunkat og Killing (Løbetids adfærd)