{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
334 visninger | Oprettet:

Daniel J
Daniel J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Hunkat og Killing (Løbetids adfærd) {{forumTopicSubject}}

Hej KG.

Min fader har nu fået en extra lille killing.

Han har allerede en hunkat som har accepteret den lille killing.
Dog, når den lille killing leger lidt med den stores hale, kan den store godt begynde at hvæse. (Hun er i løbetid p.t.) og jeg ville,
Bare for at være 100% sikker, vide om det er normalt i løbetiden eller om der er nogle "regler" man skal gøre sig bekendt med?

Skal dog siges at begge lever et godt liv smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunkat og Killing (Løbetids adfærd)
  • #1   9. sep 2013 Ved ikke noget om løbetid, men vil klart anbefale at få dem begge fixet! Det er meget sundere for kattene i det lange løb og de stresser ikke, som de gør under løbetid.
    Mon ikke hun bare fortæller killingen at nu er det nok?

• #2   9. sep 2013 for at undgå at der skulle opstå problemer, så vil jeg også kraftigt anbefale at få begge katte neutraliseret.

Det du beskriver synes jeg mere lyder som om den "gamle" opdrager på den lille, dette er meget normalt.
    Men dermed ikke sagt at det ikke kan udvikle sig, hvilket bedst undgås ved at neutralisere. Fertile hunkatte er nogle mokker og kan slåsse meget voldsomt, for at tiltuske sig magten.

• #3   9. sep 2013 Det er helt normalt, at hunkatten bliver en smule mere intens, når hun går i løb.
    Det er en hårfin grænse mellem for meget/for lidt opmærksomhed mellem de to.
    Har selv været i samme situation, og det er bare deres måde at reagere på. Kan virke voldsomt, men er helt normalt.
    Held og lykke med det hele smiley

• #4   9. sep 2013 Hunkatten vil uanset løbetid eller ej sætte killingen på plads når hun ikke gider den mere, og hun syntes sikkert at det er irriterende at killingen leger med hendes hale hele tiden, så det fortæller hun den, hvilket er helt ok, det skal hun have lov til..

Når det så er sagt så er fertile hunkatte nogle mokker, og især i deres løbetid er deres lunte meget kort..

Hvis killingen er en hunkat så vil i helt klart opleve magtkampe og 2 hunkatte der ikke lige syntes om hinandens tilstedeværelse, hvis de forbliver fertile..

Hvis killingen er en hankat, ja så vil i så snart han er kønsmoden opleve en strintende kat, dette kan i øvrigt lige såvel være fra hunkat som hankats side, men helt klart næsten være en sikkerhed med en fertil hankat der går sammen med en fertil hunkat, samt at der vil komme rigtig mange killinger til..

Underordnet køn på killingen så vil jeg da anbefale at begge katte bliver neutraliserede med mindre i har et reg. opdræt, hvilket det ikke lyder til..

• Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    okt 2012

#5   9. sep 2013 Hej.

Glemte at sige begge er hunkatte smiley

Jeg takker mange gange for svarene! smiley Var ved at blive lidt bekymret nemlig smiley

//Daniel

• #6   9. sep 2013 Har du ikke planer om at sterilisere begge?? Det vil give meget bedre harmoni..

• Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    okt 2012

#7   11. sep 2013 Min far har planer om det jo smiley Og det skal også gøres, når økonomien er der smiley

Kommentér på:
Hunkat og Killing (Løbetids adfærd)

Annonce