1.210 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Sår på øverste trædepude Sår på øverste trædepude

Hej.
Jeg har lidt problemer med at min main coon får sår på hans forben på øverste trædepude ( har vedhæftet billede) det er altid kun på forbenene han får det. Det er nu anden gang at han har fået det. Denne gang dog kun på den ene indtil videre, der dannes stor sårskorpe og det væsker lidt.
Skal til dyrlæge med det nu her.
Renser det hver dag og smøre det med lidt kopattesalve.

Men vil høre efter om der er andre som har oplevet de her problemer og som måske kan sige hvad det kan skyldes. For syns det er synd hvis han skal få sår der hele tiden.
Det virker ikk til at gøre ondt på ham, men det må da gøre ondt alligevel selvom han ikk giver udtryk for det. Har nævnt det for min opdrætter. Men han har ikk oplevet det før.

Nogen der kan hjælpe?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sår på øverste trædepude
  • #2   11. sep 2013 Det er når der er lidt af sårskorpen der ryger af. Kan ikk se om det væsker, men det lignede heller ikk blod.
    Ja er også spændt på at se hvad de siger, men ville mest af alt bare gerne vide hvorfor han bliver ved med at få det, om det er fordi at han skraber dem mod gulvet og jorden når han går eller hvordan. for han har ingen sår på nogle af de andre trædepuder. Og syns ikk jeg har set at han bider i dem.

• #5   11. sep 2013 Det med at smøre med salve, det ville jeg ikke gøre!

Katten slikker det i sig og det at du smøre får katten til at slikke mere end hvis du ikke smøre og kan så holde såret åbent og fugtigt.

Godt du skal til dyrlæge smiley

• #6   11. sep 2013 Det er ikk komfuret eller andet insektstik. Det er en slags slidesår han får. Og det er ikk byld, er et ganske alm sår.

Jo han skraber på kanterne i kattebakkem. Skal have købt en større bakke nu her da han er ved at være for stor til den jeg har nu. Så det kunne måske være det der giver sår.
    Han slikker ikk i det. Heller ikk når jeg smøre det. Men denne gang prøver jeg om det kan hele pænt uden.

Kommentér på:
Sår på øverste trædepude

Annonce