Hjælp, sår på trædepude gang på gang Hjælp, sår på trædepude gang på gang
Er der nogen herinde som oplever at deres kat/katte får sår på deres øverste trædepude?
Jeg har længe døjet med at Aslan og min gamle kat Oliver fik sår på deres øverste trædepuder, jeg havde dyrlægen til at kigge på det da jeg havde dem begge inde, men hun kunne ikk rigtig sige hvorfor, kun at det ikk var alvorligt. Jeg ved ikk om det er fordi at han slår dem i stykker på fliserne eller sådan noget, oftest ser de fine ud og der går ikk betændelse i,
men tænker bare at det da må gøre ondt på ham, tænker at jeg vil have dyrlægen til at kigge på det igen når vi skal ind til vacc her til december.
Han virker ikk plaget af det, og giver ikk tegn på at det gør ondt når jeg mærker på det.
Syns bare det virker mærkeligt at de begge to havde/ har det, har altid troet at det var kattebakken som gjorde det, men syns jeg bare ikk rigtig at det kan være.
Nogen der har prøvet det samme eller som måske ved hvad det kan være?
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Tænker på om det kan være i kamp med andre katte at det sker??
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
nov 2011
Jeg tænker lidt om det kan være når han fanger/leger med mus at det sker, han fanger rigtig mange mus i øjeblikket, og han kaster sig efter dem på fliserne, det ligner nemlig sådan nogle hudafskrabninger, det er lidt forskelligt hvor slemt det er, nogle gange er det kun overfladisk, andre gange er der hul så det bløder lidt.
Kan slet ikk huske hvornår det startede med Oliver, kan bare huske at jeg har døjet med det et stykke tid, har bare aldrig rigtigt tænkt over det før nu fordi at de nogle gange er lidt slemme sårerne.
Men ja, dyrlægen kommer til at kigge på det, men den anden dyrlæge mente ikk at det var noget som smittede i form af sygdom, og han er jo lige blevet testet for diverse sygdomme.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
så fik jeg en ny dyrlæge. Det viste sig at katten havde modermærkekræft og hun måtte have tåen fjernet.
så få den tjekket hos en ordenlig dyrlæge
nov 2011
Hjælp, sår på trædepude gang på gang