4.205 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hjælp, sår på trædepude gang på gang Hjælp, sår på trædepude gang på gang

Er der nogen herinde som oplever at deres kat/katte får sår på deres øverste trædepude?
Jeg har længe døjet med at Aslan og min gamle kat Oliver fik sår på deres øverste trædepuder, jeg havde dyrlægen til at kigge på det da jeg havde dem begge inde, men hun kunne ikk rigtig sige hvorfor, kun at det ikk var alvorligt. Jeg ved ikk om det er fordi at han slår dem i stykker på fliserne eller sådan noget, oftest ser de fine ud og der går ikk betændelse i,
men tænker bare at det da må gøre ondt på ham, tænker at jeg vil have dyrlægen til at kigge på det igen når vi skal ind til vacc her til december.
Han virker ikk plaget af det, og giver ikk tegn på at det gør ondt når jeg mærker på det.
Syns bare det virker mærkeligt at de begge to havde/ har det, har altid troet at det var kattebakken som gjorde det, men syns jeg bare ikk rigtig at det kan være.
Nogen der har prøvet det samme eller som måske ved hvad det kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp, sår på trædepude gang på gang
  • #1   20. sep 2014 Et mere billede

profilbillede
  • #2   20. sep 2014 Nix har aldrig oplevet det, tvivler på at det er kattebakken, der skal alligevel noget til at slå hul på en trædepude..
    Tænker på om det kan være i kamp med andre katte at det sker??

• #3   20. sep 2014 Har heller aldrig oplevet det, jeg ville nok få det undersøgt, og ved din egen dyrlæge ikke nok, må du gå til en med større viden smiley jeg ville ikke acceptere det som en bagatel.

• #4   20. sep 2014 Han kommer til en anden dyrlæge når han skal til vacc, vi flytter om 1½ uge, så der kommer jeg til at skifte tilbage til min gamle dyrlæge som jeg havde før, og han er super god, og tager mig altid alvorlig.
    Jeg tænker lidt om det kan være når han fanger/leger med mus at det sker, han fanger rigtig mange mus i øjeblikket, og han kaster sig efter dem på fliserne, det ligner nemlig sådan nogle hudafskrabninger, det er lidt forskelligt hvor slemt det er, nogle gange er det kun overfladisk, andre gange er der hul så det bløder lidt.
    Kan slet ikk huske hvornår det startede med Oliver, kan bare huske at jeg har døjet med det et stykke tid, har bare aldrig rigtigt tænkt over det før nu fordi at de nogle gange er lidt slemme sårerne.
    Men ja, dyrlægen kommer til at kigge på det, men den anden dyrlæge mente ikk at det var noget som smittede i form af sygdom, og han er jo lige blevet testet for diverse sygdomme.

• #5   20. sep 2014 jeg har desværre haft en kat med sår på en tå. efter længere tid hvor jeg først var blevet behandlet lidt lige som dig, nemlig at det nok bare var.... vi troede også at hun bare have hængt i hegnet på løbegården eller sådan noget

så fik jeg en ny dyrlæge. Det viste sig at katten havde modermærkekræft og hun måtte have tåen fjernet.

så få den tjekket hos en ordenlig dyrlæge

• #6   20. sep 2014 Okay, det bliver også tjekket, men tror ikk at det er kræft når jeg har haft to katte som havde/ har det. Men det bliver tjekket. Kan ikk huske om nogen af de andre katte jeg har haft havde problemer med det.

Kommentér på:
Hjælp, sår på trædepude gang på gang

Annonce