3.308 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hoste - ormekur Hoste - ormekur

Hej med jer.

I torsdag gav jeg min killing på 18 uger en ormekur, da han var begyndt at hoste og alle sagde, at det højst sandsynligt var forklaringen.

I dag har vi så lørdag og han hoster stadig - det er ikke sådan en tør hoste, for man kan høre der sker noget (som om der sidder noget slim eller noget) - og derfor er jeg ret nysgerrig omkring, hvor hurtigt sådan en ormekur virker? Skal jeg have lidt mere tålmodighed eller burde han være stoppet med at hoste nu?

Jeg vil lige tilføje at ud over hans hosteanfald, fejler han absolut ingen ting. Han spiser og drikker som han plejer og er lige så stor en fjolle bolle som inden han begyndte at hoste. Så der er intet i hans adfærd, der har ændret sig.

Håber nogen kan hjælpe med svar på mit spørgsmål eller har nogle gode råd til hans hoste.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hoste - ormekur
  • #1   14. sep 2013 Jeg synes at du skal se tiden an til mandag. Hoste skal man ikke ignorere, du skal være obs på om han bliver mere stille eller om han "hænger" efter et hosteanfald. Hvis det lyder som om at den har røget 20 Cecil, så skal han undersøges nærmere.

Ormekuren skal lige virke smiley

Dog skal du vide, at det kan være alt fra lungebetændelse til bronkitis m.m.

• #2   14. sep 2013 Men tillykke med den lille ny smiley

• #3   14. sep 2013 Mange tak smiley

Umiddelbart ville jeg også vente til mandag, men hvis nogen skrev, at en ormekur skulle virke inden for 24 timer ville jeg absolut ikke vente.

Dog bekymrer det mig jeg lige har set en video med en kat der har astma og det lyder meget sådan smiley

Men han hænger ikke med hovedet efter et anfald - hvis vi er midt i den helt store kæletur hopper han lige ned mens det står på og vupti så er han retur og fortsætter hvor han slap. Og sådan gør han også når han leger osv.

I dag er det dog først her til aften han begyndte og har "kun" hostet 2 gange indtil videre (var noget værre torsdag og fredag - sov stort ikke det meste af natten mellem de to dage, for der var han virkelig plaget af hosten).

Så kan godt være jeg skal væbne mig lidt med tålmodighed - har bare aldrig haft en kat der har hostet før, så bliver så bekymret for min nye guldklump smiley

• #4   14. sep 2013 jeg vil helt klart få det undersøgt, min erfaring i forbindelse med orm og hoste er at hosten er mere tør. Du skriver at det lyder som om der er slim og det kan tyde på astma/allergi, som du selv er inde på eller en luftvejsinfektion. Det kan naturligvis også være andre ting.

• #5   14. sep 2013 Jeg har selvfølgelig læst side op og side ned, da jeg ALDRIG har haft en kat, der har hostet (på trods af jeg har næsten har haft katte i 14 år).

Men der er slet ingen tvivl om, at hvis hosten stadig er der mandag bliver dyrlægen kontaktet mandag morgen, så han evt. kan komme i behandling hurtigst muligt.

Som sagt så jeg denne video:

http://feline-nutrition.org/health/another-furball-it-might-be-feline-asthma

og må desværre erkende, at det fuldstændig lyder som min kat.

Men igen er jeg jo ikke dyrlæge, så det kan jo også være en eller anden form for infektion, der skal behandles med antibiotika.

Men så kan jeg da med samvittighed udelukke orm (lige for denne gang hvert fald)

• #6   15. sep 2013 Okay!
    Det lyder jo ikke så spændende smiley
    Jeg har haft 2 katte med astma - 2 forskellige slags hoste - derfor blev det opdaget meget sent hos den ene.

Nu skal vi jo ikke male en "vis Herre" på væggen, men hvis det er det, så kan jeg kun anbefale prednisolon til at slå det ned med. Langtidsbehandling giver de samme bivirkninger som hos mennesker.

Men nu er der jo mulighed for inhalationsbehandling og så overtal dyrlægen til at prøve det.

Kom endelig med en update så vi ved hvad der er galt smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #7   15. sep 2013 Hvilken ormekur har du givet din kat? Det lyder ikke som noget du har fået hos din dyrlæge....

De allerbedste hilsener og god bedring med katten :o)

• #8   15. sep 2013 Min dreng har også hostet og hvis jeg glemmer at give ham lidt malt hveranden dag, kommer det igen.
    Så her har det noget med hårboller at gøre.

Jeg giver en halv stang miamor maltcreme hver anden dag (deler mellem mine 2 katte) og en halv miamor vitamin creme de andre dage. Nu hoster han ikke.

• #9   15. sep 2013 Mine katte har næsten konstant orm... og der er ingen der hoster smiley

Jeg synes du skal få tjekket din killing på mandag.... det lyder ikke som "ormehoste"

• #10   15. sep 2013 Det er bestemt fra dyrlægen ormekuren kommer. Jeg bruger den samme dyrlæge som min svigermor og svigerfar og de havde lige givet deres 3 katte ormekur og havde en tilbage, som jeg så var så heldig at få. Så kender desværre ikke mærket, men det kommer som sagt fra en dyrlæge.

Jeg ringer til dyrlægen en morgen og ser hvad hun siger.

Han har lige hostet en lille smule igen og det lyder faktisk fuldstændig som når vi andre er forkølet og der sidder slim, der gerne vil op.

• #11   15. sep 2013 Ringer til dyrlægen I morgen - ikke en morgen smiley

• #12   15. sep 2013 Det kan jo også være hårboller som en anden var inde på, så det kan jo være uskadeligt smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #13   15. sep 2013 Nu når jeg har set videoen, så lyder mine katte sådan når de ikke kan få en hårbolle op, så jeg giver dem en 2-3 cm kattemalt og så går det væk.:-)
    Min kat Tulle går bevidst og leder efter kattehår på gulvet, der kan godt ligge noget, når 2 af mine katte slås for sjovt, så hun får kattemalt næsten hver dag.

• #14   15. sep 2013 Men er det alligevel ikke længe, han så har haft udfordring med det? (siden torsdag)

Han spiser en hel del græs når han er med ude (min lille mini græsslåmaskine), som jo burde hjælpe til, at det kommer op.

Han er jo semilanghåret på nuværende tidspunkt og bruger meget tid på, at ordne sin pels så det er absolut ikke usandsynligt, men hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham lige nu? Jeg er klar over man kan købe foder specielt lavet til den slags problemer som der også bliver købt, hvis det viser sig til, at det er derfor han hoster.

Er klar over at det ikke ændrer på, at jeg skal have fat i dyrlægen (er også helt uhyggelig pylret og måske det faktisk er mig der lider mest under hans hoste i og med han selv er fuldstændig upåvirket)

• #15   15. sep 2013 Havde egentlig ikke spekuleret så meget over det med hårboller (nok fordi mine katte altid har formået at kaste dem op uden problemer) - jeg skal uden tvivl af sted i morgen og have købt kattemalt - så må vi se om han vil spise det smiley

• #16   15. sep 2013 Og så har man det måske med at tro det værste, når det går ud over ens lille guldklump smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #17   15. sep 2013 Anja Ja man er lidt meget pylret, når man ikke ved hvorfor de begynder på noget man ikke har oplevet før.
    Jeg havde en kat engang der pludselig hverken ville spise, drikke eller spinde, men hun lå bare i sengen, så afsted til dyrlægen. Hun sagde det var en hårbolle der hverken kunne komme den ene eller den anden vej ud, det var en forstoppelse. Så dyrlægen sagde hun skulle havde kattemalt samme dag og det 3 gange om dagen i hele hendes liv. Men hun fik det heldigvis godt igen, så jeg gav hende kun kattemalt hveranden dag og der var ikke problemer med det resten af hendes liv. smiley

Du skriver "Hvis hun kan lide det" hvis det er en hårbolle, så skal hun sørme have det selv om hun ikke vil tage imod det. Hvis mine en dag ikke gider at slikke kattemalten af min finger, ja så får de op i ganen med en finger og vi er lige gode venner af den grund. smiley

Har du ikke et døgn apotek i nærheden, der kan man købe kattemalt. smiley

• #18   15. sep 2013 Jeg har endnu ikke haft en kat der ikke ville have kattemalt. Hvis den ikke vil, så smør det af i pelsen, så vasker den det af :).

Jeg smører det ikke på en pote, for så bliver det rystet af smiley

• #19   15. sep 2013 Selvfølgelig skal katten have det uanset hvad, hvis det er vejen frem smiley Mente mere, at det ville være dejligt, hvis han kunne lide det og frivilligt spiste det smiley

Men 1000 tak for alle jeres svar - det har givet mig lidt ro og måske et par mulige forklaringer.

Desværre ikke noget døgnapotek i nærheden men er den første der går ind i Maxi Zoo i morgen og køber det og så ser jeg om det hjælper smiley

• #20   15. sep 2013 Mine elsker både malt og vitamin cremen fra miamor, har endda fået Sofus til at spise oksekød ved at putte malt ovenpå (han plejer at gå fornærmet væk når jeg servere oksekød)

Kommentér på:
Hoste - ormekur

Annonce