Hoste - ormekur Hoste - ormekur
Hej med jer.
I torsdag gav jeg min killing på 18 uger en ormekur, da han var begyndt at hoste og alle sagde, at det højst sandsynligt var forklaringen.
I dag har vi så lørdag og han hoster stadig - det er ikke sådan en tør hoste, for man kan høre der sker noget (som om der sidder noget slim eller noget) - og derfor er jeg ret nysgerrig omkring, hvor hurtigt sådan en ormekur virker? Skal jeg have lidt mere tålmodighed eller burde han være stoppet med at hoste nu?
Jeg vil lige tilføje at ud over hans hosteanfald, fejler han absolut ingen ting. Han spiser og drikker som han plejer og er lige så stor en fjolle bolle som inden han begyndte at hoste. Så der er intet i hans adfærd, der har ændret sig.
Håber nogen kan hjælpe med svar på mit spørgsmål eller har nogle gode råd til hans hoste.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Ormekuren skal lige virke
Dog skal du vide, at det kan være alt fra lungebetændelse til bronkitis m.m.
aug 2010
sep 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 37
Umiddelbart ville jeg også vente til mandag, men hvis nogen skrev, at en ormekur skulle virke inden for 24 timer ville jeg absolut ikke vente.
Dog bekymrer det mig jeg lige har set en video med en kat der har astma og det lyder meget sådan
Men han hænger ikke med hovedet efter et anfald - hvis vi er midt i den helt store kæletur hopper han lige ned mens det står på og vupti så er han retur og fortsætter hvor han slap. Og sådan gør han også når han leger osv.
I dag er det dog først her til aften han begyndte og har "kun" hostet 2 gange indtil videre (var noget værre torsdag og fredag - sov stort ikke det meste af natten mellem de to dage, for der var han virkelig plaget af hosten).
Så kan godt være jeg skal væbne mig lidt med tålmodighed - har bare aldrig haft en kat der har hostet før, så bliver så bekymret for min nye guldklump
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
sep 2013
Men der er slet ingen tvivl om, at hvis hosten stadig er der mandag bliver dyrlægen kontaktet mandag morgen, så han evt. kan komme i behandling hurtigst muligt.
Som sagt så jeg denne video:
http://feline-nutrition.org/health/another-furball-it-might-be-feline-asthma
og må desværre erkende, at det fuldstændig lyder som min kat.
Men igen er jeg jo ikke dyrlæge, så det kan jo også være en eller anden form for infektion, der skal behandles med antibiotika.
Men så kan jeg da med samvittighed udelukke orm (lige for denne gang hvert fald)
aug 2010
Det lyder jo ikke så spændende
Jeg har haft 2 katte med astma - 2 forskellige slags hoste - derfor blev det opdaget meget sent hos den ene.
Nu skal vi jo ikke male en "vis Herre" på væggen, men hvis det er det, så kan jeg kun anbefale prednisolon til at slå det ned med. Langtidsbehandling giver de samme bivirkninger som hos mennesker.
Men nu er der jo mulighed for inhalationsbehandling og så overtal dyrlægen til at prøve det.
Kom endelig med en update så vi ved hvad der er galt
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
De allerbedste hilsener og god bedring med katten :o)
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Så her har det noget med hårboller at gøre.
Jeg giver en halv stang miamor maltcreme hver anden dag (deler mellem mine 2 katte) og en halv miamor vitamin creme de andre dage. Nu hoster han ikke.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Jeg synes du skal få tjekket din killing på mandag.... det lyder ikke som "ormehoste"
sep 2013
Jeg ringer til dyrlægen en morgen og ser hvad hun siger.
Han har lige hostet en lille smule igen og det lyder faktisk fuldstændig som når vi andre er forkølet og der sidder slim, der gerne vil op.
sep 2013
aug 2010
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Min kat Tulle går bevidst og leder efter kattehår på gulvet, der kan godt ligge noget, når 2 af mine katte slås for sjovt, så hun får kattemalt næsten hver dag.
sep 2013
Han spiser en hel del græs når han er med ude (min lille mini græsslåmaskine), som jo burde hjælpe til, at det kommer op.
Han er jo semilanghåret på nuværende tidspunkt og bruger meget tid på, at ordne sin pels så det er absolut ikke usandsynligt, men hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham lige nu? Jeg er klar over man kan købe foder specielt lavet til den slags problemer som der også bliver købt, hvis det viser sig til, at det er derfor han hoster.
Er klar over at det ikke ændrer på, at jeg skal have fat i dyrlægen (er også helt uhyggelig pylret og måske det faktisk er mig der lider mest under hans hoste i og med han selv er fuldstændig upåvirket)
sep 2013
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Jeg havde en kat engang der pludselig hverken ville spise, drikke eller spinde, men hun lå bare i sengen, så afsted til dyrlægen. Hun sagde det var en hårbolle der hverken kunne komme den ene eller den anden vej ud, det var en forstoppelse. Så dyrlægen sagde hun skulle havde kattemalt samme dag og det 3 gange om dagen i hele hendes liv. Men hun fik det heldigvis godt igen, så jeg gav hende kun kattemalt hveranden dag og der var ikke problemer med det resten af hendes liv.
Du skriver "Hvis hun kan lide det" hvis det er en hårbolle, så skal hun sørme have det selv om hun ikke vil tage imod det. Hvis mine en dag ikke gider at slikke kattemalten af min finger, ja så får de op i ganen med en finger og vi er lige gode venner af den grund.
Har du ikke et døgn apotek i nærheden, der kan man købe kattemalt.
aug 2010
Jeg smører det ikke på en pote, for så bliver det rystet af
sep 2013
Men 1000 tak for alle jeres svar - det har givet mig lidt ro og måske et par mulige forklaringer.
Desværre ikke noget døgnapotek i nærheden men er den første der går ind i Maxi Zoo i morgen og køber det og så ser jeg om det hjælper
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Hoste - ormekur