773 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Den nye killing hvæser. Den gamle er nysgerrig? Den nye killing hvæser. Den gamle er nysgerrig?

Hej.
Jeg fik igår en killing på 12 uger. Min gamle og den nye, er begge to hanner. Den gamle (2år) er dog neutraliseret.
Igår satte jeg transportkassen på bordet så den lille kunne kigge ud og den store kiggede nysgerrigt på den lille. Efter lidt tid, åbnede jeg op og den gamle kat kom ud imens den lille lige kunne snuse lidt rundt.
Så kom den gamle atter ind, og havde jo set at den gamle ikke var sur på den lille.
De hvæste lidt af hinanden og ville ikke for tæt på hinanden. Men det var fint og de fandt ud af at holde afstand.
I nat har der været lidt hvæsen, men ikke noget særligt.
Idag har de været selv hjemme nogle timer og der er heller intet sket der. To gange har jeg set dem snuse til hinanden 5 sekunder for så at hvæse, dog ikke noget andet.
Men det er altså den lille der er værst.
De er dog helt rolige. - Den gamle er dog temmelig vred på mig (undgår mig og vil ikke nusses smiley )
Men når de nu har snust til hinanden to gange mens jeg har set det....tror i så ikke det går? Og at de er ved at finde ud af det sammen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den nye killing hvæser. Den gamle er nysgerrig?
  • #1   16. sep 2013 Det lyder til og gå godt i mine øre (:
    Den lille hvæser nok fordi den er utryg og prøver at sige de skal give lidt plads.

Det er sådan vores hankat reagerede da vi fik killinger og nu er han stort set ligeglad, med mindre de forvilder sig hen og leger han er mor, så bliver han sur og sætter dem på plads. smiley

• #2   16. sep 2013 Det lyder helt som det skal smiley de skal nok finde ud af det.

Fik selv en killing for en månede siden, og ja de skal jo både opdrages og sættes på plads og vaskes, jeg ved ikke om jeg klarede den lille krudtugle uden hjælp fra de store smiley
    I går aftes var første gang Birk og Mitti lå sammen smiley

profilbillede
  • #3   16. sep 2013 Det lyder som en helt normal reaktion..

Det tager nogle gange lang tid for katte at acceptere hinanden..

• #4   16. sep 2013 Det lyder rigtigt fint, næsten tekstbog. Tlk med den ny smiley

• #5   16. sep 2013 Tillykke med den nye killing..

Jeg syntes det lyder meget fredeligt, de skal nok acceptere hinanden og måske oveni købet blive glade for hinanden..

De hvæser fordi de er utrygge ved hinanden og da den lille er ny og alle omgivelser er nye så er den nok mest utryg, og klart den store er sur på dig du har bragt en fremmed ind på dens territorium, men bare rolig det skal nok blive godt, de skal bare have tid..

• #6   16. sep 2013 Når jeg fik en ny killing i huset, holdt jeg den hen til de gamle, så de kunne snuse den i rumpen.
    Katterumper er nemlig meget interessante, mens ansigter er BVDDR og kan udløse et hvæs.

Men alt lyder til at gå godt hos dig, så fortsat held og lykke smiley

• #8   16. sep 2013 Tak for jeres svar alle sammen. Man håber jo altid det går når man anskaffer en mere, og altid med lidt frygt også... Men godt i synes det lyder til at gå den rigtige vej smiley

Kommentér på:
Den nye killing hvæser. Den gamle er nysgerrig?

Annonce