1.181 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Urenlig killing. Så frustreret. HJÆLP! Urenlig killing. Så frustreret. HJÆLP!

Hej.

Vores nye killing kan simpelthen bare ikke blive helt renlig, og det er mega frustrerende D: Ikke kun for mig, men også dem jeg bor sammen med.

Fik ham i starten af sidste uge og han har været flittig til at tisse andre steder i sin bakke. Men altid på noget stof eller plastikpose-agtigt.

Sørgede for at holde bakken helt rent, men grusset var for hårdt til hans potter. Så købte noget blødere grus, som det han havde hjemme hos sin mor, og så kunne han godt tisse og besørge i bakken. Han er flittig til både at gøre det i og uden for bakken. Forstår bare ikke hvorfor han ikke kun kan gøre det i bakken. Han får ros hver gang han har været der.

Hørte at det kunne være blærebetændelse og tog ham til dyrlægen, men dyrlægen sagde at der ikke var noget galt med ham. Der var også det med at han kunne være taget fra moren for tidligt, men han blev 12 uger gammel i sidste uge.

Har nu 2 kattebakker stående på hver etage i vores lille 2-plans lejlighed. Konstant holdt rent, og som vi ofte sætter ham op i, når vi synes det er ved at være tid han skal tisse. ALLIGEVEL tisser han udenfor bakken en gang imellem. Han kan sagtens bruge bakken, men vælger bare ikke altid at gøre det.

Hos sin mor kunne både han og hans søskende alle finde ud af at bruge bakken, så kan ikke se hvorfor det er anderledes nu.

Jeg elsker den lille basse, men hans urenlighed er bare alt for frustrerende, når jeg bare ikke kan finde en løsning. Vil så nødig af med ham, men kan jo ikke fortsætte på den måde D:

Har virkelig brug for nogen gode råd.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urenlig killing. Så frustreret. HJÆLP!
  • #1   17. sep 2013 Selv om han var 12 uger, kan det for ham have været for tidligt. Jeg sælger ikke før mine er 16 uger, for så er alle med.
    Jeg er næsten sikker på at han sikkert ikke er trænet i bakke der hvor han kommer fra. Det er bestemt ikke alle der magter arbejdet med at gøre killinger klar til at flytte hjemmefra, på mange punkter.
    Det eneste jeg kan råde dig til er at holde ham i et rum med alle kattebakkerne og fjern alt der ligger på gulvet, især plastikposer. Plastikposer udskiller en duft der animere katte til at tisse på dem, især fertile hankatte.
    Prøv evt at købe Feliway til stikkontakt, det kan måske også have en effekt.

• #4   17. sep 2013 Nu er det vel ikke sådan at han ikke kan få fred på kattebakke vel??

Men jeg tænker også at selv om 2 kattebakke på hver etage lyder af nok bakker, så kan det være du er nød til at øge antallet af bakker, eller for en periode indskrænke pladsen han må være på, og så må i simpelthen lære at lade være med at have tøj, tæpper og plastikposer liggende på gulvet indtil han har lært 100% hvor man besørger, det kræver arbejde at have en lille killing..

Og meget tyder på at han ikke er trænet godt nok fra avlers side smiley

• #6   17. sep 2013 Mange tak for rådene smiley Vil flytte nogen af bakkerne ind og få ham begrænset ind på et bestemt område, og se hvad der sker smiley

Heidi: Synes han får den fred han har brug for med det. Vores "hovedsagelige" kattebakke står på badeværelset.

Fruen på Godset: I starten var Kili (min venindes kat) ikke så glad for ham, men han er god af sig, og acceptered ham efter 2-3 dage. Nu leger, nusser og vasker de hinanden, så de har et fint forhold.

• #7   18. sep 2013 Når jeg spørger om han får fred på bakken, så tænker jeg på om den/ de andre katte i hustanden ligger på lur efter ham eller sidder og iagttager ham når han er på bakken, nogle katte bryder sig ikke om tilskuere, andre er lige glade smiley

Jeg håber for dig at det vil hjælpe at begrænse ham lidt smiley

Kommentér på:
Urenlig killing. Så frustreret. HJÆLP!

Annonce