{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Melanie T
Melanie T
Tilmeldt:
30. sep 2015
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2

Urenlig killing {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver fordi jeg er ved at miste modet med min dejlige hankilling på 20 uger. Det skal lige siges vi også har en hunkat på lidt over et år, der gik nogen dage inden de blev venner, men nu leger de rigtig godt sammen. Da han havde boet ved os i 14 dage cirka begyndte han at blive urenlig, han tisser rundt omkring i lejligheden men mest i sengen. det er dog ikke hver dag han gør det, der kan gå uger imellem han er urenlig og sommetider er det flere gange om ugen. Jeg synes jeg har prøvet alt! vi har 2 kattebakker som står rolige steder og væk fra maden. Vi vasker med rodalon når han har tisset. Han har fået det store tjek ved dyrelægen med urin og blod prøver og der er ikke noget at komme efter og dyrlægen mener ikke det vil hjælpe at kastrere ham da han ikke strinter. Vi vil også gerne have killinger når han bliver ældre. Jeg står virkelig på bar bund, gode råd er dyre. Jeg har brugt rigtig mange penge på ham efterhånden, uden det har hjulpet og vil virkelig være ked af at skille mig af med ham smiley
Jeg håber der sidder en der måske har prøvet det samme og har et råd eller to så jeg kan beholde min elskede kat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urenlig killing
  • #2   30. sep 2015 Synes du skal få ham fixet, så du kan udelukke dette.
    En renlig kat er vigtigere end at lave flere killinger


  • Melanie T
    Melanie T Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #3   30. sep 2015 Ja vi har også overvejet det meget, men det er bare svært når min dyrlæge ikke mener det hjælper smiley

  • Melanie T
    Melanie T Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #5   30. sep 2015 Du kan have helt ret men hvis det er fordi min kat har stress som mine dyrlæger mener, så må der var andet at forsøge først og at få ham fixet vil måske stresse ham endnu mere er jeg bange for. De 3 dyrlæger jeg har snakket med siger det er et adfærdsproblem og der er jeg lidt på bar bund.

  • #7   30. sep 2015 Min gamle kat Kairo tissede på gulvet, men brugte også kattebakken. Han holdt op efter han blev kastereret. Det jeg fik forklaret var at dette tisseri var en form for "før strint" fordi at han endnu ikke kunne strinte ordentligt. Om dette passer, ved jeg ikke, men det hjalp med kasterationen. Jeg synes bestemt du skulle forsøge dig med neutralisering, og give ham en chance før du tager andre drastiske beslutninger. Som de andre siger er det ikke let at komme af med en fertil og urenlig kat, og skulle det endelig lykkes kan du risikere de næste ejere bliver trætte af tisseriet, og pludselig ryger han bare fra hjem til hjem.

  • #9   30. sep 2015 Jeg ser han er en dejlig kat smiley og jeg kan da også godt forstå, at i syntes det ville blive dejlige killinger efter ham, MEN man avler ikke på en kat som måske har adfærdsproblemer, så alene det vil være grund til, at fikse ham, og at han så højest sandsynligt vil blive roligere og renlig oven i, så er der alt, at vinde og intet at tabe ved, at neutralisere ham.
    Ellers vil han være nød til, at leve i et hankatte rum eller hus, væk fra familien, og der er ret skrappe krav til hvad han så skal have af omgivelser, lys og selskab, men det kan du læse om hvis du er interesseret, men det lyder kun som om du tænker et enkelt kuld, og så er der jo det om det kan betale sig med alt det besvær, og killinger er der mange af, så du træner heller ikke på det smiley uanset om det er med eller uden tavle er et kuld killinger dyre, at have.


  • #10   30. sep 2015 Nogle gange tisser de, fordi de er usikre på om de har markeret "territoriet" nok.
    Så er der meget mere af deres lugt, så det kan være derfor.


  • #11   30. sep 2015 nr 1 få ham ordnet -

    nr 2: så de steder hvor han plejer at tisse, læg plastik eller staniol der. det skal ikke være behageligt at tisse der.
    har han ynglingssteder på gulvet så sæt en tissebakke der. et godt råd, da det kan være dyrt med mange bakker, så er grillbakker faktisk en god ting, når det drejer sig om mindre katte/killinger.

    nr.3 et råd som ikke alle vil syntes er godt, men det virker på nogle katte. når du vasker bakken, så skyld den af i klorin. og så lige skyld den i vand bagefter. Nogle katte elsker bare klorduft, og vil gerne tisse i en nyvasket klorduftende bakke. har selv brugt det en overgang.

    har selv haft flere urenlige katte, og hver gang er det et godt spørgsmål hvorfor de gør det, men oftes så findes der bare en simpel løsning

    og det med din dyrlæge.. dem kender jeg godt. Min moster havde også sådan en. han gav p-piller til en kat med mælkekirtelknuder i gennem flere år.
    så overvej at find en anden dyrlæge, som har et større kendskab til katte

    da jeg var på kv havde vi en lille sød hunkilling. hun var renlig da hun var hos os. da hun blev solgt begyndte hun at tisse rundt omkring. og da var hun neu. så hun kom retur. og vi valgte endelig at hun skulle aflives. Men vores dyrlæge valgte at tage hende med hjem. hun var nemlig faldet totalt for hende (en lille langhåret blå dulle). og hun fik hende faktisk renlig. katten var nemlig i bur når de ikke var sammen med hende. altså et hundebur hvor der var plads til kurv og en bakke. hun skulle nemlig lærer at man kun tisser i sin bakke, og ikke i senge mm, for så risikere man bare at man skal ligge i det selv..


Kommentér på:
Urenlig killing

Annonce