{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

godbidder hvad må jeg give ham? {{forumTopicSubject}}

For snart et år siden var jeg til dyrlæge med min kastrat, og fik konstateret krystaller i urinen, pga forkert foder (foderet var anbefalet af min daværende dyrlæge btw). Vi er nu skiftet over på rå foder, hvilket han i øvrigt elsker.

Han elsker godbidder, og før i tiden fik han tit en lille godbid, men nu ved jeg ikke rigtigt om jeg må give ham dem mere, jeg har indtil nu ikke givet ham nogen, i frygt for at han skulle tage skade af det. Men hvad mener i, er der nogle godbidder jeg godt kan give ham uden at han tager skade af det?

Der var en der på et tidspunkt sagde at jeg skulle give ham gær tabletter som godbidder, men jeg har aldrig givet gærtabletter før, så jeg har ingen erfaringer med dem, har de godt af dem?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  godbidder hvad må jeg give ham?
  • #1   24. sep 2013 Hvis hans daglige kost/diæt ellers bliver overholdt, så kan du med god samvittighed give ham de godbidder du plejer smiley

• #3   24. sep 2013 Michala J det kan gøres på flere måder..

Man kan få et hjemme-test-sæt bestående af en lille pose plastik kugler, som du skal hælde ud i en klinisk ren bakke, dertil følger en pipette til at suge urinen op med og et lille reagensglas til at putte urinen i.

Det kræver dog at du har mulighed for at våge over din kat i MANGE timer (jeg sad tålmodigt og ventede i 16 timer på at Bøllemis skulle levere en tår)..
    Dertil kommer at dyrlægen skal have prøven mens den stadig er varm..

Men så er der også et par andre metoder, som dyrlægen kan udføre..

Nogle dyrlæger trækker det ud via en kanyle de stikker i blæren gennem bughulen, katten mærker det knapt og slipper for bedøvelse..

Andre dyrlæger lægger katten i narkose og sætter et kateter op gennem urinrøret og trækker urinen ud denne vej.

De sidste 2 metoder er de mest sterile og derved de mest præcise..

• #4   24. sep 2013 Lotte & Rødderne okay, det vil jeg gøre så, mange tak for svar smiley

Michala J Jeg tog til dyrlæge med min fordi han havde været lidt mærkelig et par dage, han havde lagt under sengen, og ville ikke rigtig snakkes med, så løftede min kæreste ham op på spisebordet lige for at se på ham om vi kunne se noget der var galt, og idet han sætter ham ned på bordet, tisser han bare, så var jeg godt klar over at den var helt galt, (han laver aldrig noget uden for bakken) så vi ringede til dyrlægen og tog af sted med det samme, hun tog en prøve ved at stikke en kanyle i blæren på ham, som Lotte & Rødderne også siger smiley

• #5   24. sep 2013 Michala J du kan forresten også selv mærke efter, det viste min dyrlæge mig da jeg var der ude, du skal mærke på blæren, hvis den er stor og hård, kan det være tegn på krystaller i urinen.. Du mærker bare om du kan mærke en stor "kugle" inden i maven, lige før bagbenene smiley

• #6   24. sep 2013 Hej Alicia

Jeg råfodrer også smiley
    Jeg startede i Januar og det jeg har læst mig frem til med hensyn til godbidder var at hvis man vil kører ren råfodring var det bedst med nogle frysetørret godbidder. Et par godbidder her og der bør ikke vælte hans diæt, men hold da gerne lige øje den første uge du genintroducere ham til godbidder smiley
    Men som stort set alle sagde så gælder reglen "alt med måde" - så længe det er som godbidder og man ikke gør amok så skader det ikke.

Begge mine drenge har haft problemer med urinvejsinfektion og Krystal dannelse da de fik tørkost/vådkost. Vi har ikke set nogen problemer siden de kom på råfodring(det hjalp nok også at råfodringen hjalp dem til at tabe sig)

Mine drenge er rigtig glade for de frysetørrede godbidder fra Thrive.
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattesnacks/thrive/182532

gær tabletter har ikke sagt mine drenge noget rigtigt, så ved ikke meget om dem.

• #7   24. sep 2013 Sasha G Tak for dit svar smiley Min har heller ikke haft problemer siden vi startede med råfodring, og så har de begge to fået en meget pænere pels også smiley

Jeg tror jeg vil prøve og købe nogle frysetørrede godbidder så, det har han aldrig prøvet, men han plejer nu ikke og være kræsen smiley

• #8   25. sep 2013 Ja de bliver endnu smukkere og blødere de små pelsdyr ^^

Jeg kom i tanke om at nogle folk skrev at de stegte lever og skar i små tern, de sagde at den eneste grund til at de stegte leveren det var for at de ikke rendte rundt med rå lever i lommen.(Det kan heller ikke være rart at stikke hånden ned i en pose med rå lever XD )

En anden ide er pinkie mus/rotter, de er ikke større end 2stks godbidder og tø'er meget hurtigt så det er ikke et problem at opbevare dem i fryseren indtil man vil servere. Det er helt klart Aidans yndlings guf.

• #9   25. sep 2013 Sasha G lever har vi prøvet, det var ikke nogen succes smiley Men jeg vil da helt klart overveje pinkies smiley

• #10   25. sep 2013 Ja mine drenge er lidt underlige omkring lever også.... læser at mange har katte der elsker lever... men selv når Aidan fanger en stor mus så fjerne han både lever og mave/tarm systemet - det gider han ikke spise smiley

Kyllingehjerter! Det er Nom-Nom siger de! Dem kan man også skære i mindre stykker så de bare får sådan et lille stykke kød.
    -Minder mig om at jeg huske at smutte i supermarkedet og købe en bakke kyllingehjerter smiley

• #11   25. sep 2013 hehe, det vil jeg prøve også! Begge mine er inde katte, så det der med at fange mus gør de af gode grunde ikke smiley

Tror du jeg kan give ham nogle af de der kattesticks man kan købe i supermarkeder? Dem er han nemlig HELT vild med, han vil gøre alt for dem smiley

• #13   25. sep 2013 Ja altså hvis han elsker det og du bare ikke lader ham blive stop mæt i dem så kan jeg ikke se noget problem i det smiley
    Jeg ville i hvert fald give ham noget af hans guf nu hvor er han 100% på rå og har fået urinvejen/blæren balanceret.

• #14   26. sep 2013 Michala J ja, det er nemlig super smart, så er man fri for at rende til dyrlæge i tide og utide smiley

Sasha G Okay super, så vil jeg ned og købe nogle af dem, så får jeg en overlykkelig kat i dag smiley

Kommentér på:
godbidder hvad må jeg give ham?

Annonce