{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.532 visninger | Oprettet:

ny killing.. sammenføring {{forumTopicSubject}}

Hey..
Jeg har læst en del emner om det samme, men tænkte lige at jeg ville spørge igen.. (sorry!)
Jeg har læst en del tråde herinde og det lyder som om at det er bedst at holde 2 indekatte smiley Så jeg har besluttet at skaffe en legekammerat til gismo.. Han er nu 16 uger..
Han er en perser, verdens største kælepotte som bedst bare kan lide at ligge hos sin mor og blive aet..
Jeg har fundet en anden kattekilling, en ragdoll blanding, og skrev til ejeren og spurgte om hun havde en med samme temperament og det har hun smiley En lille hankilling på 12 uger som jeg henter imorgen.. weee.. En ragdoll og en perser er et gode sammen ikke? Ejeren beskrev ihvertfald en af sine killinger ligesom ham smiley
Jeg har anskaffet en ekstra kattebakke samt nyt mad/vandskål som den nye får.. Jeg tænker bare, den nye får måske noget andet mad, får en killingepakke jo, men hvad nu hvis gismo går i hans mad (eller omvendt).. Så får han vel herre dårlig mave? (han har i forvejen en meget sart mave) Hvordan afholder i jeres katte fra det?
Jeg har tænkt mig at åbne transportkassen i stuen og lade den lille ny finde ud selv og så må de selv tage det tempo det tager før de tør hilse på hinanden.. Jeg har ikke nået at købe feliway desværre, men de er killinger, så det burde vel gå??
Ingen af dem er kastrerede endnu, jeg har valgt at gøre det når de er lidt ældre (gismo har været meget underernæret og vil gerne have at hans immunforsvar er godt oppe at køre før det sker)..
Har læst om at man skal give dem godbider og sådan sammen mens man aer dem.. gismo er ikke så meget for godbider, han er en ædedolk med sit eget mad som står frit, men godbidder som kogt kylling/forskellige dyrehandlerguf bryder han sig ikke rigtig om..
Har i nogle gode tips?
Jeg er lidt nervøs for om natten, gismo sover i min seng, hvis han ikke er ved siden af mig piver han, men hvad med den lille ny? Den er sikkert bange og vil gerne have selskab fordi den lige har forladt sin mor men hvad hvis det er gismos territorium?
Undskyld, hvis jeg har en masse dumme spørgsmål, har bare altid kun haft én kat af gangen, og de har været udekatte, så det her er ret nyt for mig:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny killing.. sammenføring
  • #1   8. nov 2008 Men første nat gismo kom herhjem pev han helt vildt hvis jeg ikke var der, kan godt være jeg er lidt pyldret men det gør ondt i hjertet hvis jeg skal lytte til den lille pive :s er det naivt at tro at de kan sove i samme seng første dag?

  • #2   8. nov 2008 Jeg ville som du sige sætte kassen i stuen åbne den også lade dem klare det selv.

    Der vil med stor sandsynlighed være hvæsen og knurren og måske lidt dasken. Men så længe de ikke fare i flæsket på hinanden skal du ikke blande dig.
    Der vil med meget stor sandsynlighed ikke blive nogle slåskamp, da de begge jo er killinger.

    Og iøvrigt god idé med kæl og guffer....

    Mht om raserne passer sammen, der kan jeg ikke hjælpe dig og da den ene er en blanding er det meget svært at sige, hvilket temperemant den vil få smiley


  • #3   8. nov 2008 Se lidt bort fra stavefejl :0)

  • #4   8. nov 2008 Heidi skrev "Jeg vil helt klart anbefale dig at lade den lille ny ligge i et rum helt for sig selv den første nat og hvis du tvivler på den 16 ugers kat ville jeg sammenføre dem stille og roligt"

    Jeg er totalt Uenig med dig Heidi.
    Den lille fyr er lige kommet væk fra sine vante omgivelser, sin mor og sine søskende. Skulle han så være helt alene om natten NEJ!

    Når killingerne ikke er ældre, ville jeg lade dem være sammen fra starten.

    Det lyder til, at Rie har sat sig godt ind i tingene, og jeg ville gøre, som hun selv har tænkt sig.

    Jeg ville så tage BEGGE killinger med i soveværelset (og sengen) og for en sikkerheds skyld også sætte den ekstra bakke + mad og vand derind.

    Der vil ikke gå mere end godt en dags tid, før de to fiser rundt efter hinanden.

    Hvad angår foder, så ville jeg - selvom Gismo har sart mave - blande de to slags foder og så lade dem spise sammen, og hvis den lille nye er vant til at spise godbider, varer det nok heller ikke længe, før Gismo også skal prøve.

    Og Rie: Der findes INGEN dumme spørgsmål, kun dumme svar, og som sagt synes jeg, det du har skrevet, lyder ret så fornuftigt :-))

    Held og lykke!



  • #5   8. nov 2008 Ville ALDRIG lade en killing være alene den første nat hvis der er andre katte i huset...

    Luk den ud til de andre og lad dem selv hitte ud af det, hold øje med dem self.. For mit vedkommende tog det nøjagtig 2 dage så var min den bette accepteret af de 3 andre...

    De klare det da os selv ude i naturen så hvorfor skulle det være anderledes for vores katte???

    Og ud over det er jeg fuldstændig enig med Mega.. Smiler..


  • #6   8. nov 2008 Heidi "Jeg har i øvrigt god erfaring med det, at lade dem ligge alene den første nat, det virker for mig og det har det altid gjort."

    Selvfølge har man da lov til at have forskellige meninger, men jeg vil vove at påstå, at når det virker for dig, er det PÅ TRODS AF og ikke FORDI.

    PS: Også med en hundehvalp anbefales det at have den helt i nærheden af sig de første nætter. Det er et spørgsmål om tryghed!


  • #7   8. nov 2008 Jeg mener: det er gået godt "på trods af, den har været alene om natten"

    og ikke, det er gået godt "fordi den har været alene om natten".

    Har du forresten overset, at det drejer sig om en helt lille killing, og at den anden kun er 16 uger? (Det tror jeg næsten).


  • #8   8. nov 2008 Rie J:
    Jeg håber det er ok jeg stiller et spørgsmål her, i stedet for at lave et nyt emne om det samme smiley

    Jeg skal ud og hente en ny kat imorgen, den er 4 måneder ca, og Bella er ca 1½ år.. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal sammenføre dem fordi dengang jeg selv fik bella hos mine forældre og deres kat, gik det ikke godt. efter et år kunne de stadig ikke sammen... Dengang sad jeg med bella i et værelse mens min far (for det er 100% min fars kat!) sad på dne anden side med sin kat og gav den masser af opmærksomhed... Er det den samme metode jeg skal bruge eller er der en bedre måde?


  • #9   8. nov 2008 Så fik vi den mis-forståelse afklaret smiley

    Og nu vil jeg se Miss Marple!


  • #10   8. nov 2008 Helt okay helene k smiley

    Det er dejligt at høre det fra nogle som har meget mere erfaring med mig.. Mange tak for hjælpen, glæder mig til at vise den lille ny herinde i aften:)


  • #11   9. nov 2008 Helene - Jeg ville gøre det på samme måde som sidst.

    Held og lykke!


  • #12   9. nov 2008 Mega: ok 1000 tak skal du have, det prøver jeg smiley
    er godt nok spændt smiley


Kommentér på:
ny killing.. sammenføring

Annonce