{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

Sammenføring {{forumTopicSubject}}

Er i gang med en sammenføring af min næsten 1 årige gamle hankat som er en almindelig huskat og en hellig birma killing på 12 uger.

problemet er bare han bider hende i nakken og ned af ryggen.indtil videre har jeg skilt dem ad hver gang. Men er det forkert af mig? synes bare det ser så voldsomt ud og jeg vil ikke at der sker den lille ny noget da den "gamle" jo er en del ældre.

Er der nogen der har oplevet noget af det samme eller har nogen forslag til hvad det vil sige?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring
  • #1   14. maj 2011 og med ældre mener jeg stærkere smiley

  • #2   14. maj 2011 Ja det er dominans og er normalt. Han skulle gerne selv stoppe hvis den lille hyler for højt. Lad være med at blande dig og lad dem selv finde ud af deres plads. Bland dig kun hvis det går helt over gevind. Den lille skal nok klare sig.
    Og hvis du ikke har fået det gjort, så få ham kastreret. Fertile hankatte er generelt mere hårde end kastrerede.


  • #3   14. maj 2011 okay så stopper jeg med det. smiley

    Det er han blevet for lang tid siden. Men er også mere rolig nu, så lige ud af øjenkrogen at han slikkede hende en enkelt gang. Er vel et tegn på at det går den rigtige vej?

    Tak for svar smiley


  • #4   14. maj 2011 Jeg ved nu ikke. her til eftermiddag bed han sig fast i nakken på hende op til flere gange og han bliver ved med at holde grebet selvom hun piver.
    Det gør ondt at se på.


  • #5   14. maj 2011 Bare vent, hun skal nok klappe ham en på et tidspunkt. Jeg har set det masser af gange. Men det er træls, det vil jeg give dig ret i.
    Hvis hun ikke er sterilliseret, så få det gjort, det kan osse hjælpe. Så dufter hun i hvert fald ikke godt i hans næse.
    Hvis du synes hun trænger til at pause kan du evt tage ham med ind i et andet rum og se tv eller andet. Men det skal ikke føles som en straf for hverken ham eller hende.
    Igen er det kun tiden og dem selv der kan få det til at fungere, så desto mere du lader dem klare det selv, desto større er chancen for at de får et godt forhold.


  • #6   14. maj 2011 Gør hun allerede og gøre bare ham mere aggressiv.
    Det er hun ikke, hun er kun de her 12 uger og ville gerne vente til hun var en 5 måneder. Opdrætter snakkede om en sygdom racen kunne få hvis man setraliserede for tidligt. Ellers var det meningen at hun skulle være blevet det inden vi fik hende med hjem men vi blev enige om at vente.
    Gør jeg allerede. Min kæreste og jeg skiftes til at tage ham eller hende med ind i et rum når det bliver for meget.

    Kunne sagtens prøve at lade som ingen ting men det er nogen ordentlige bump der kommer en gang imellem og indtil videre har jeg ikke bare kunne lade det gå forbi mig.


  • #7   14. maj 2011 Ja Birma lider af forskellige og arvelige sygdomme, men mig bekendt er der ikke der påvirkes af neutralisering.

  • #8   14. maj 2011 Kan selvf ikke huske hvad hun kaldte det. Men når hun ikke er ældre har det så stor en virkning på om hun er steriliseret, hun er jo langt fra kønsmoden?

  • #9   14. maj 2011 Det er svært at sige, det kommer meget an på hvor hurtig hun bliver "moden". Selvfølgelig sker der ikke noget ved at vente, men det kunne være det hjalp. Men igen, er det ikke sikkert.
    Du kunne osse prøve at købe Feliway og se om det kan hjælpe. Men jeg tror nu at de falder til ro i løbet af en uges tid. Som sagt så er det ikke unaturligt at der er de kampe.


  • #10   15. maj 2011 heller ikke at de foregår i alt deres vågne tid? Det er min hatkat der starter kampene. man kan se at hun gerne bare vil hen til ham og kæle lidt.
    men der er åbenbart ikke noget at gøre end at se tiden an selvom det er meget hårdt at se og høre på.


  • #11   17. maj 2011 Uh, jeg synes godt nok også, at det lyder meget voldsomt. Birmaer er jo meget blide og sociale, og det er ikke alle katte, der passer til det temperament. Desuden er det jo hankattens territorium, hun er trådt ind på, og det skal jo lige markeres.

    Har du talt med opdrætter?
    Eller er det blevet en del bedre?


  • #12   17. maj 2011 Det er blevet meget bedre! Den lille ny går rigtig og gnider sig op af vores hankat og slåskampene ligner efterhånden mere leg end alvor. Min han kat sku vist bare lige markere at det er ham der bestemmer. og har slet ikke set ham bide sig fast i nakken i dag. Så er rigtig glad. Jeg er sikker på de nok skal få det godt sammen, samtidig med er de allerede glade for at ligge sammen så de skal nok få stor glæde af hinanden smiley

Kommentér på:
Sammenføring

Annonce