{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Rie J
Rie J
Tilmeldt:
17. jun 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Sammenføring.. {{forumTopicSubject}}

Lang historie kort har jeg taget naboens kat til mig. Den fik tæv af naboens 2 store hankatte, og valgte i længere og længere perioder at bo herovre på gårdspladsen. Efter et par måneder, hvor missen blev tyndere og tyndere, og det blev koldere udenfor, blev naboen og jeg enig om, at hun skulle bo her i stedet.

Hun har taget fint på, og er blevet en langt gladere kat. Jeg har to indekatte, og hun er udekat, og er ude meget af dagen. Hun kommer dog ind i løbet af eftermiddagen. -Og så er det her, jeg har brug for lidt hjælp...

Har -efter alle kunstens regler - haft kattene adskilt med mulighed for at snuse - i flere uger, og der var ingenting. Da jeg prøvede at slippe dem løs sammen, gik min mindste kat til angreb - Det gik så ud over mine arme, og ikke den nye kat. Den mindste kan ikke udstå synet af den nye, og ved ikke helt, hvordan jeg kan prøve at få det til at fungere (velvidende, at det måske aldrig lykkes) - Så gode råd modtages gerne!

Jeg har jo som sagt 2 indekatte, og har også en hund. Vovsen og den store kat har accepteret den lille ny, og kan ligge forholdsvist tæt, og spise tæt på hinanden (under opsyn) - De har lært det.

Men som sagt er gode råd velkomne, for at skulle holde dem adskilt for evigt er ikke så tiltalende en tanke...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring..
  • #1   3. nov 2013 jeg tror ikke på at holde katte adskilt med mulighed for at snuse og så er de perlevenner, når de ser hinanden.
    Katte er territoriale og de skal lige finde ud af hvem der bestemmer. For nogle katte kan det tage flere måneder, inden de har accepteret en ny kat i flokken


  • Rie J
    Rie J Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #2   3. nov 2013 Har nu heller aldrig tænkt, at de ville blive perlevenner, men min lille kat er en sur prut, og derfor tænkte jeg, at det ville være fint, at holde dem adskilt lidt tid.

    -Og forventer ikke at de bliver perlevenner, men søger råd til, hvordan man kan arbejde med, at de kan leve med hinanden, og måske med tid acceptere den anden:-)


  • #3   3. nov 2013 Det eneste du kan gøre er at lade vær med at blande dig for meget og lade kattene finde melodien. Det gør ikke noget at de slås, så længe der ikke flyver pels og blod til alle sider

  • Rie J
    Rie J Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #5   3. nov 2013 Min store kat har været udekat, og har fint affundet sig med livet indenfor. Den mindste har kun været indekat. Planen var faktisk, at de skulle ud, når jeg flyttede herud på landet. -Men kan ikke få mig selv til det, efter jeg samlede en kat op med benene klippet af af en græsklipper... De har nu fået et udendørs voliere i stedet, og med tiden bliver haven hegnet ind...

    Mine to indekatte er steriliserede hankatte, og den nye er en hun, -på p-piller, der skal steriliseres.

    Jeg aner ikke "hvor" aggresiv han er - jeg har aldrig set ham sådan før...


  • Rie J
    Rie J Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #6   3. nov 2013 Jeg er langt bedre til hunde-signaler, end katte-signaler.

    Imidlertid synes jeg det er tydeligt, at den nye kat viser masser af tegn på "underkastelse" - Hun går væk, når de kommer i nærheden - både når det gælder mad og sovepladser, og accepterer, når de ligger ved siden af mig, hvilket hun også gerne vil


  • #8   4. nov 2013 Enig med Lotte og Felis smiley og få den lille dame neutraliseret, fertile katte kan give uro i flokken!

  • Rie J
    Rie J Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #9   4. nov 2013 Kunne det så måske være en ide kun at lade den sure prut og den nye kat mødes, hvor de andre dyr er i et andet rum? - tænker bare de kunne gejle hinanden op, så alle 3 katte ville kunne ende med at slås.

  • #10   4. nov 2013 Næ, fordi at de skal jo alle finde ud af det samme i sidste ende.
    Man kan ligeså godt få det ud af verden med det samme, istedet for at tage det i etaper.
    Det kan tage uger og måneder for to katte at vænne sig til hinanden, så fordi du lukker de to stridende inde sammen i en dag, betyder det ikke, at de kan enes den næste dag og det ville være synd at adskille dyrene i forskellige rum i så langt tid


Kommentér på:
Sammenføring..

Annonce