2.957 visninger
|
Oprettet:
Ny lov - Skydning af katte {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Se lige følgende link: http://ekstrabladet.dk/nationen/article2106577.ece
Hvad siger I til det. Er det godt eller skidt?
Personligt syntes jeg det er rart der er kommet denne lov, som måske kan gøre vores dejlige katte mere sikre i naturen. Men jeg kan også godt se det fra det andet synspunkt, og er derfor lidt splittet.
Så hvad syntes I?
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Hvordan vil de så sikre sig, at katten ikke er en familie kat? Tvivler på, at de kan se, om katten er øremærket på lang afstand.
Tarzan er udekat, jeg har ikke have, og ingen mulighed for voliere (som også ville være synd, at putte ham i, når han er vant til at gå fri).
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
De er enten gamle, syge, unge der ikke har lært at flyve, de tager ikke så mange fugle så jægerne skal have lov til at "regulere" bestanden.
Vorherre bevares
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:QsER3asG58cJ:www.aalborgdyrehospital.dk/Page-69.aspx%3FAction%3D1%26NewsId%3D69%26PID%3D274+&cd=4&hl=da&ct=clnk&gl=dk
Fra linket:
”Man ved ligeledes fra store undersøgelser, at kattens foretrukne byttedyr ikke er fugle men derimod små pattedyr, især mus (markmus). Der er intet, der tyder på, at den samlede bestand af katte i Danmark udgør nogen trussel mod vores vilde fauna (der er mus nok).”
http://da.wikipedia.org/wiki/Kat
Fra linket:
”De vigtigste byttedyr i fritlevende kattes føde er mindre pattedyr. I en række fødeanalyser baseret på undersøgelser af rester af byttedyr i mave-tarmsystemet og ekskrementer fra katte blev der gennemsnitlig fundet 69% pattedyr og kun 21% rester af fugle.[49]”
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
Kunne da forstå det hvis mine katte tømte en andens voliere eller hønsegård men det gør de nok næppe. Og hvordan skal de kunne kende forskel på en ejet kat vs en ikke ejet kat? Som skrevet længere oppe kan de jo ikke se en tatovering på afstand og de vil aldrig kunne se en chip.
aug 2010
Jamen for min skyld ingen alarm - hvis - de så bare huskerat sætte noget andet i stedet. Hvis jeg pludselig ikke må skyde de katte der trænger ind på min grund, så vil jeg have en anden mulighed for at slippe af med den. Dvs., at jeg skal kunne ringe til kommunen, eller politiet eller hvad ved jeg...
Jeg håber sandelig at dette er en provokation, for hvordan kan en katteelsker synes at det er "helt fint"??
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
Kan som sådan heller ikke se noget galt i at skyde katte hvis der er blevet advaret om det først, ej heller med hunde!
Hvordan man ser om en kat er tamkat eller omstrejfer/vild er nok lidt svært, men omstrejfere/vilde katte er meget ofte tynde og ikke ret velplejede.
Tamkattene ser eller burde se en hel del pænere ud!
aug 2010
Hvilken lov og hvilken paragraf?
Ikke mark og vejfredsloven.
aug 2010
Jeg kender da mange der har katte som fritløb, men jeg har valgt at have indekatte da jeg bor i tæt bebyggelse og jeg ved at der er mange der går op i "kattegener"
Men hvorfor så ikke flytte op på 2 sal så er problemet løst?
aug 2010
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg har flere gange læst om katteejere, der lukker deres katte ud om morgenen og (måske) ind om aftenen, hvis de vel at mærke sidder og venter ved døren ind til opgangen.
De bor på 2. og 3. sal.
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
Hvordan bærer udendørs katte sig ad med at tisse på dit vasketøj? Jeg er ikke ret høj, så min tøjsnor hænger heller ikke ret højt, men jeg har endnu ikke mødt en kat, der kunne strinte på mit vasketøj :o)
- Andre katte-problemer kan jeg bedre forstå: Kattelort i sandkassen (læg låg på! Så undgås fugleklatter, hundelort, pindsvinelort m.m. også), potespor på bilen (hvis man har garage, så luk døren, hvis ikke, så køb et plast-overtræk til bilen for 50,- kr. - så undgås fugleklatter, sne, støv og stænk samtidig) o.s.v.
Sidst men ikke mindst: Bed katteejerne betale, hvis deres kat laver skader på DIT domæne! Og accepter så katten, hvis dens ejer lever op til ansvaret og betaler/holder katten på egen grund.
Jeg betalte lidt over 1000,- kr. for en ny stør (overfladefisk i have-dam hos nabos nabo) uden dokumentation for, at det var min kat, der havde ædt fisken; kort tid efter kom min kat hjem med et skudsår i skulderen - selvfølgelig en søndag, til dyr takst! Heldigvis kom katten sig helt og har det godt i dag
Jeg syntes IKKE det er en acceptabel fremgangsmåde - og nabo-naboen erklærede selv ved en senere lejlighed, at han havde skudt min kat...
Jeg håber virkelig forslaget bliver vedtaget til november!!! Man kan altid melde chikane til politiet, men det kræver naturligvis dokumentation, f.eks. fotos eller videoklip af den formastelige kat.
Ikke noget uoverstigeligt problem, når et overvågningskamera kan anskaffes til under 1000,- kr.- og prisen falder tilsyneladende stadig. Jeg har selv købt ét, så jeg kan nyde naturen i min have uden at skræmme de vilde dyr væk - virkelig godt!!!
De allerbedste hilsener
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
Jeg ringede selvfølgelig til politiet, men uden den mindste smule bevis ville de straks henlægge sagen. Èt er, at idioten praler med sin mis-dåd, noget helt andet er, om han vil indrømme det over for politi eller dommer :o(
Derfor kom det ikke længere med anmeldelse - og derfor skriver jeg ofte, at jeg gerne vil orienteres, hvis nogen herinde får bevis for dén slags handlinger - så kan vi hjælpes ad med at lave en brugbar skriftlig politi-anmeldelse, der ikke bare kan henlægges!
De allerbedste hilsener
Ny lov - Skydning af katte