{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.315 visninger | Oprettet:

vægt på maine coon {{forumTopicSubject}}

Min Maine coon dreng er blevet nøgagtig 6 mdr idag er blevet en rigtig smuk kat og er meget stolt over hans udseende smiley
Men hvad vejer de ca i den alder?
Silver vejer 4,3 kg nu.
Håber jo på han bliver en kæmpe,selvføgelig uden at være overvægtig.
Har en anden mc dreng som fylder 5 år til november og han vejer nøgagtig det samme.
Men tror så heller ikke han er helt renracet som Silver


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vægt på maine coon
  • #1   2. okt 2013 Silver skal nok blive stor, men en renracet MCO er han ikke. Han er slet ikke racetypisk, og jeg kan se, at han heller ikke har nogen stamtavle smiley

  • #2   2. okt 2013 Nu forsøgte jeg at ligge et nye billede ind af ham da billederne er fra da jeg købte ham,men kan jeg ikke fra min telefon. Prøver senere igen fra min computer.
    Fordi han er uden stamtavle kan han d godt være ægte smiley


  • #3   2. okt 2013 Uanset ligner han ikke en mco smiley

  • #4   2. okt 2013 OK,det er så din mening og sikker mange der vil give dig ret

  • #5   2. okt 2013 Lizette, spørg dig selv.
    Hvorfor ville du ikke få en stamtavle med hvis du købte en ægte kat?.
    Den koster 200kr sådan en stamtavle.

    Tillgengæld ville sælger kunne sælge katten til 4-5.000kr istedet for 4-500kr.
    Det er jo ikke logisk.

    Sådan som jeg har lært det er der er tre racer inden for Maine Coon.

    1. Maine Coon - katten med papir. Linjer der kan slægtes tilbage til
    da man kørte med hestevogn. (med lidt god vilje) Bliver store,
    langhårede og med et helt unikt temperament.

    2. Ups Coon - Katten uden papir, med eller uden langt hår.
    Afstammer fra en eller anden halv/hel Maine Coon kat og dens nabo. -
    Bliver ofte lidt større end normale huskatte og har ofte et eller to
    arvede træk fra MCO.

    3. Basta Coon - En langhåret kat, uden beviselige rødder i en Maine
    Coon. Da denne kat er langhåret og som ofte kan lide vand må man
    konkludere at den uden skyggen af tvivl afstammer direkte fra rødderne
    i Maine Coon. Basta!

    Men Men Men blandinger og papirsløse katte er lige så dejlige som
    katte med papir. Så det er vel ligegyldigt. Men hvis ikke en Maine Coon har papir så er det ikke en Maine Coon. Det er oftest de katte med papir altså Maine Coons i dette tilfælde, der bliver størst inden for "Racen". Op til 14-16 kilo for de allerstørste, men de kan lige så godt være meget mindre som voksne og det er ikke unormalt for en MCO at veje 7-8 kilo som voksen.

    Vi har både en ups coon of en maine coon. Vi elsker dem begge lige højt, upa coon vejer som 3 årig 6 kilo. Maine coon vejer som 8 måneder 6 kilo.




  • #6   2. okt 2013 Jeg har så den 4 kategori, kopi Maine coon. smiley
    Han vejede 5,6 da han var 8 måneder, og knap 7 nu hvor han er 1/2. Tror han lander mellem 8-9 kg, da han stadigvæk er 'ungkatte slank'. smiley


  • #7   2. okt 2013 Jeg har en wannabe mco på 6,5 kg.

    Og jeg har en vaskeægte mco på 6,5 kg, dog er han ikke udvokset endnu smiley


  • #8   2. okt 2013 wannabe mc... smiley

  • #9   2. okt 2013 Du må gerne uddybe Hvad en kopi MCO er den har jeg ikke hørt før smiley

  • #11   2. okt 2013 Som Winnie sagde. smiley
    wannabe er også et godt begreb. smiley


  • #12   2. okt 2013 Jeg havde Manne, med tavle og forældre som var testet for alt som man kan teste en MCO for i øjeblikket og de var fejlfri, men min skønne dreng havde HD og måtte aflives da han havde mange smerter smiley
    Som 4 årig var han lidt for tung 10,7 kg han skulle helst ikke over 10.
    Han havde ikke den bedste profil, nok fordi hans far var 3 generation Foundation kat, men han var helt tydelig MCO


    profilbillede
  • #13   2. okt 2013 Jette, nu er jeg nysgerrig... smiley

    Hvad vil det sige at hans far var 3 generation Foundation kat ?


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #14   2. okt 2013 Det er vist en meget normal vægt din dejlige smuksak har. smiley

    Min Lukas med stamtavle vejede da han var 6 md og 1 uge 5.130 kg, står på hans profil, derfor kunne jeg sige det præcis. smiley


  • #15   2. okt 2013 I forsøg på, at få indavls procenten ned på MCO, tager man nye katte ind i opdrættet, det foregår vist kun i USA, altså katte som kan leve op til " nogen lunde standarden, ved det tit sker med poly katte da de i mange år ikke var velsete i opdræt/ udstilling men har været opdrættet sideløbende og rene, så vidt jeg har læst mig til, nogle er for og nogle er imod..
    Røde er der også Foundation,der tages stadig nye katte ind fra øgruppen kurillerne, hvor alle katte er som Røde, det vil sige der er et felt på hans stambog som ikke er udfyldt i den første linie.


  • #16   2. okt 2013 I forsøg på, at få indavls procenten ned på MCO, tager man nye katte ind i opdrættet, det foregår vist kun i USA, altså katte som kan leve op til " nogen lunde standarden, ved det tit sker med poly katte da de i mange år ikke var velsete i opdræt/ udstilling men har været opdrættet sideløbende og rene, så vidt jeg har læst mig til, nogle er for og nogle er imod..
    Røde er der også Foundation,der tages stadig nye katte ind fra øgruppen kurillerne, hvor alle katte er som Røde, det vil sige der er et felt på hans stambog som ikke er udfyldt i den første linie.


    profilbillede
  • #17   2. okt 2013 her kommer et billede af ham jeg lige har taget

    profilbillede
  • #18   2. okt 2013 og et mere... han var sgu svær at å til at sidde stille smiley

    profilbillede
  • #19   2. okt 2013 og lige det sidste

    profilbillede
  • #20   2. okt 2013 Dejlig mis, men MCO er han nu ikke smiley Har du ikke lyst til at komme og deltage i debatten i din egen tråd?

  • #21   2. okt 2013 hvis han ikke er maine coon,hvad er han så?

  • #22   2. okt 2013 til jer der så har mc med tavler,kunne i så ikke smide et par billeder op så jeg kan se den store forskel? smiley

  • #23   2. okt 2013 Jeg ligger lige et billede på af den smukkeste MCO jeg kender, det er min datters smiley han er 10 år nu, men her på er han kun et par år.

    Jeg syntes din kat er flot, den ser ud til at være sort sølv tabby! Den jeg lagde ind længere oppe er Rød sølv tabby.
    Din er lys i bunden af pelsen ikke ? Det er det der kaldes sølv.
    Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår, at du ikke bare er ligeglad du har jo den kat du ville have, og til den pris du ville give, og den er jo dejlig, så er det vel lige meget om den er MCO, og hvis det ikke er lige meget, ja så er priserne nu højere.
    Jeg har valgt med tavle, fordi jeg ville have nogen lunde det sind der svare til rasen, jeg har haft 3 forskellige raser og det gør en forskel hvilken man vælger smiley


    profilbillede
  • #24   2. okt 2013 Et mere af Cody smiley

    profilbillede
  • #25   2. okt 2013 "hvis han ikke er maine coon,hvad er han så?"

    Kort simpelt og rigtigt - En blanding.

    Du kan kigge på min røde Maine coon han er at finde i min profil.



  • #26   2. okt 2013 Desværre er min hp ned da jeg er ved at lave ny.
    Men kig ind på Maine Coon klubbens hjemme på standard og så kan du se billeder under titel tager og topskatten.
    Lille smule blær fik 3 katte med i topskatten listen 2012 er sku lidt stolt af mine babys
    http://www.mainecoonklubben.dk/


  • #27   2. okt 2013 så spørger jeg så igen: hvad er det der gør at min ikke ligner en mc?
    Mener,hvad er der gør han ikke ligner en?
    For jeg kan nu ikke se forskel når jeg kigger på racen som jeg lige har været inde og læse om,bortset fra han ikke er så gammel endnu og ikke har det store brede hoved endnu,men ok,er heller ikke kender


  • #28   2. okt 2013 Nu plukker jeg ligge den ud af standarden
    Medium stort, kindben høje og fremstående. Ansigt og næse af medium længde, med et firkantet omrids af snudepartiet. Skarpt stop kan føles mellem snudeparti og kindben. Let kurvet pande. Profil med en let konkav skrånen. Fast hage, i linie med næse og overlæbe.
    Det mangler din noget af , og det skulle gerne være til stede fra killing af selvfølge udvikler de sig mere med alderen og selvfølge har alle katte en svaghed i standarden . Nogle er bedre standard mæssig en andre.
    Personlig elsker at lukke øjne og så føle mig frem i standarden . Mærke at man har en MCO i hænderne smiley


  • #29   2. okt 2013 Jeg er heller ikke ekspert smiley men jeg syntes hans øjne er mere skrå?

    Og boksen er lille ( snude partiet ) i forhold til han er en dreng?


  • #30   3. okt 2013 Lizette, hvis du så gerne vil have Maine Coon, så kan jeg kun råde dig til, at du ringer til nogle erfarne opdrættere i dit område, og så taler du med dem om et uforpligtende besøg, hvor i får drukket kaffe, set på katte, talt standarder og frem for alt mærket på kattene.

    Så lærer du at se forskellen.


  • #31   3. okt 2013 kan ikke lide kaffe smiley smiley

  • #32   3. okt 2013 Jette tak for forklaringen længere oppe smiley

  • #33   6. okt 2013 Pænt sagt.. man kan jo kun bevise sin kat er ægte når den har tavle smiley

    Når meeeen....ja min Maine coon dreng med tavle på 6 måneder vejer idag 5 kg... OG vokser der ud af :D:D:D


    profilbillede
  • #34   7. okt 2013 Lizette hvorfor er det så vigtigt hvad din kat er ??? han er jo for pokker dejlig. Og han høre med i den gruppe om hedder kat. Som vi alle nyder... værdsætter at dele vores liv , hus og aftens mad med. Er det ikke nok ????


  • #35   7. okt 2013 PIA med engle
    Jeg er skam glad for ham som han er uanset om han er renracet eller ej.
    Bare købt ham som mc,så regnede jo med han var det,trods tavlen ikke er med.


  • #36   20. dec 2018 Ham her af den ene vi fået fra Moskva er fantastiske misser.
    Messi er fra d.25 april & oppe på 8 kg nu stor.


    profilbillede
Kommentér på:
vægt på maine coon

Annonce