{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.851 visninger | Oprettet:

Vægt Maine Coon {{forumTopicSubject}}

Hejsa ??
Carlo-katten har lige været til tjek og vaccination hos dyrlægen. Han er 1 år og 4 mdr. Han vejer 5,6 kilo... Dyrlægen mener ikke han skal tage mere på nu (tværtimod at han måske var lige stor nok), og at han ikke vokser mere...

Det er vores første Maine Coon, men synes jeg har kunne læse mig frem til, at de da i den grad (typisk) kommer til at veje mere end 5,6 kilo! Og at de vokser frem til de er tre år - hvor en alm. huskat vokser frem til to år.

Hans forældre er ikke kæmpe Maine Coon-katte.

Er det helt misforstået af os - eller er det dyrlægen, der er forkert på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt Maine Coon
  • #1   19. sep 2018 Normalen for Maine Coons ligger mellem 4-6 kilo for hunkatte og 6-8 kilo for hankatte. Så din er bestemt ikke for tung. Nogle vejer sågar mellem 10 og 13 kilo.

    Og værre vås har jeg godt nok ikke hørt. Maine Coon vokser til de er ca. 2 år. Derefter sætter de bredde på helt frem til 4-5 års alderen.

    Din dyrlæge har tydeligvis ikke ret meget forstand på racen. smiley


    Min Jazzy vejede iøvrigt 5 kilo med 6 måneder. smiley


  • #2   19. sep 2018 de fleste dyrlæger kigger mere på vægten end de kigger på katten. desværre.

    de bør altid kigge på katten. Og ikke bare bruge en gensnit vægt for en kat som udgangspunkt


  • #3   19. sep 2018 Jeg syntes tit mine killinger har været lidt runde i forhold til størrelsen i den alder, og som Susanne siger så vokser han meget endnu, så hop ikke på light bølgen! Han skal altid have et foder med godt med kød og høj fedtprocent og også noget vådfoder.
    Min Manne blev overvægtig som ca 4 årig, det viste sig, at han skånede sine dårlige hofter og derfor tog på. Men da vejede han så også 11kg, og burde ligge omkring de 9kg.


  • #4   19. sep 2018 Her er Jazzy med 6 måneder og 5 kilo - og ikke et gram fedt for meget. smiley

    profilbillede
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #5   19. sep 2018 Da Lukas var 1 år og 5 md. vejede han 8.290 kg, han er en slank og lang kat og i dag vejer han over 10 kg og man kan stadig mærke ribbenene, så han kunne sagtens taget 1-2 kg mere på. smiley Men synes han er fin som han er nu. smiley


  • #6   19. sep 2018 Tak for jeres input smiley
    Han har godt nok en lille håndfuld delle på maven - men det tillægger jeg kastrationen... hihi

    Han får udelukkende foder til Maine Coon. Mest tørt, da han ikke gider vådkost (han er overhovedet heller ikke interesseret i hverken godbidder eller menneskemad). Han har spist helt godt her efter det er blevet lidt køligere, men han har godt nok heller ikke spist ret meget i den varme sommer, eller bevæget sig ret meget for den sags skyld smiley

    Vi holder øje med dellen, men fortsætter ellers som hidtil smiley


  • #7   19. sep 2018 Råt foder er bedst, vådt er næstbedst, og tørfoder dårligst. Og det tørfoder man bruger, bør være af en god kvalitet. Dvs. over 30% protein fra kød og over 20% fedt. smiley

  • #8   19. sep 2018 "dellen" har intet at gøre med at han skulle være tyk. katten skal næsten være være døden nær af sult inden den forsvinder. overdrivelse hæmmer forståelsen

    mærk på hans ribben i stedet for
    se på ham - tag højde for hans pels


  • #9   19. sep 2018 Dellen bliver ofte forvekslet med “Primordial Pouch” som er en Extra beskyttelse af bugen som nogle katte har genet for. Denne pjece er (godt nok på engelsk) men rigtig god smiley

    profilbillede
  • #10   19. sep 2018 da jeg var hos kv var der en som havde købt en killing. hun kontaktede os et par år efter, da hun mente at der var noget galt med katten. det var "bare" dellen
    da vi fortalte hvad det var. valgte hun at kontakte vores dyrlæge for at få den fjernet fordi det så jo ikke godt ud....
    dyrlægen sagde nej

    jeg syntes bare at det ser sødt ud


  • #11   21. sep 2018 når dyrlægen siger at den ikke vokser mere vil jeg nok holde det som rettesnor............ nu har du jo noget uden tavle og det er sværrest at spå om............. uanset gælder alm sund fornuft...........

Kommentér på:
Vægt Maine Coon

Annonce