{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.370 visninger | Oprettet:

Maine coon, vægt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo reddet den her fantastiske maine coon pige på 2 år. D jeg fik hende i sidste uge, vejede hun små 3 kg, hvilket jo absolut ikke er nok (se evt hendes profil, for skrækkelige billeder) Vi arbejder på athun skal tage lidt på og det går da også langsomt fremad nu, efter hun kom i behandling for orm.
Mit spørgsmål er så bare, hvad er normalvægten for en maine coon HUNkat på hendes alder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine coon, vægt?
  • #1   4. maj 2010 Det er meget forskelligt hvad maine coon katte kan komme op og veje, så vidt jeg kan se er din ikke en ægte, jeg mener 100% ren maine coon, så det er ikke sikkert at hun bliver særlig stor, i øvrigt bliver hunnerne også lidt mindre:)

    Jeg vil mene at når hun er to år skulle hun være fuldvoksen ( selvom mange siger at maine coons vokser længere tid) så er det meget lidt de vokser efter 2 år.

    Min anton vejer 6,5 og han er 1½ år, men man kan ikke sammenligne det med andre katte. Din mis har også nogle små finde poter så det kan være hun ikke bliver større, men blot trænger til lidt sul på kroppen:)


  • #2   4. maj 2010 Hun er skam ægte.... Billederne i hendes profil snyder, for hendes poter er bestemt ikke små og hun er heller ikke en lille kat. Hun har både en lang krop og nogle absolut lange slanke ben. Jeg forventer ikke at hun vokser ret meget mere, men jeg er i tvivl om hvad " normalvægten" er for en main coon, bare ca. Jeg har set en main coon han på 12 kg, og så stor ved jeg godt at hun ikke bliver... Tænkte at der måske sad nogle herinde med en voksen main coon pige, der ville oplyse deres vægt så jeg havde en idé om idealvægt....

  • #4   4. maj 2010 Tak Amigo...

    Hendes far vejede 10,5 kg og hendes mor vejede 7 kg. Men efter hun blev taget fra moren, har hun levet af hundemad, og jeg vil da bestemt mene at det er fejlernæring der vil noget og det må også have en indflydelse på hendes vægt. Tænker på om hun kan have sværer ved at tage på, på det grundlag??


  • #5   4. maj 2010 som hendes bygning ser ud vil jeg mene hun burde veje 4-6 kg...

    men ja, det kan jo godt være lidt forskelligt fra kat til kat....

    min vejer f.eks kun 3-4 kg... og hun er fuldvoksen... men hun er heller ikke med tavle, og hun er ret lille....


  • #6   4. maj 2010 Da vi fik Nala hjem hos os (hun er 2 år) vejede hun omkring 2,5 kg.
    Så vil ikke mene du har grund til bekymring smiley
    Bare sørg for hun hele tiden har mad så skal det nok komme smiley
    Vores Nala er ikke så stor af en Maine coon og det har jo også en del af sige.
    Men omkring 3-5 kg. smiley


  • #7   4. maj 2010 Hvis hun er fertil kan det være svært at få sul på kroppen af dem.

  • #8   4. maj 2010 Min Maine coon Georgia på 2 år, vejer normalt omkring 4,5 kg (+-)

  • #9   4. maj 2010 Jeg har en mainecoon-pige på 2 år med tavle. Hun vejer omkring 4,5 og er i perfekt stand

Kommentér på:
Maine coon, vægt?

Annonce