1.148 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Fundet killing i vejkant Fundet killing i vejkant

Hej alle.

I går sidst på eftermiddagen faldt jeg en hun killing i vejkanten.

Jeg var ude og gå tur med en veninde sammen med hver vores hest, da jeg hører en lille miaven fra grøften i modsatte side. Her sidder en lille tynd, træt og meget kontaktsøgende killing.
Da det er ude på landet ligger husene meget langt fra hinanden og ingen i en 1-2 km omkreds kunne kende killingen. Hvor langt kan sådan en bevæge sig hjemmefra?

Vi besluttende os at tage hende ind under jakken og med hjem, hun var ved at blive kørt over for øjnene af os, og vi vidste vi ingen søvn fik hvis ikke vi tog hende med.
Natten over har hun så været hjemme hos min veninde som også fandt hende.
Hun har lopper, tæger og snavset pels.
Har heldigvis selv killing, så hun er blevet tilbudt killingefoder og det spiser hun meget meget gerne. Hun får dog kun tilbudt det i begrænsede mængder, da hun spiser som om hun aldrig har set mad før.

I dag vil vi så ringe til dyrlægen og høre om man må komme op og få hendes vurderet aldersmæssigt samt se om hun nu skulle være chipmærket.
Derefter vil vi fremlyse hende på forskellige sider på Facebook, samt den by hun er fundet i.

Er dette den rigtige/realistiske fremgangsmåde?
Og er der andet vi kan gøre for hende.

Hvis ikke noget af det overstående giver bonus vil jeg gøre mit ypperste for at formidle hende til nogle jeg kender og som jeg står inde for. Hun er en fantastisk lille killing, total cool og enormt kælen. Dog meget træt!

Hun er forresten fundet i 4390 Vipperød. Og jeg vil skyde hende til at være 14-18 uger gammel.

Venlig hilsen Ditte

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fundet killing i vejkant
  • #1   3. okt 2013 I får da lige et billede af hende, meget dejlig lille pige:

profilbillede
  • #2   3. okt 2013 Jeg tænker hun er en staldkilling (ud fra beskrivelse af området), som har fået opmærksomhed af husets børn og des venner og veninder.. Og derfor er den håndtam men sandsynligvis ikk savnet

• #3   3. okt 2013 Heidi: Ja det er også det vi har tænkt, det eller hun simpelthen er sat af i vejkanten. Nå men, det ændrer ikke så meget på situationen. Sætter hende ikke ud i samme vejkant igen, for kunne se på hendes adfærd at hun ville blive kørt over.
    Men så er spørgsmålet bare, hvad skal jeg så gøre med hende? smiley

Har stadig tænkt mig at give mulige ejere chancen ved en fremlysning og tjekke hende for chipmærkning smiley
    Hvis nu det ikke giver resultater, må jeg så formidle hende videre selv? For er overbevidst om at jeg kan finde et hjem til hende, og det tænker jeg er at fortrække end at sætte endnu en kat på internat?
    Har altså aldrig prøvet at finde en killing før - og vil hende bare det bedste og gøre det rigtige smiley

• #4   3. okt 2013 Du kan tage hende med på internat. Der kan de både tjekke for chip, videreformidle og katte kommer ikke derfra uden at være neutraliseret og vaccineret:)
    Og en killing kommer hurtigt ud fra internatet igen. De er i høj kurs

• #6   3. okt 2013 Helt enig med Felis..

• #7   3. okt 2013 Tak for jeres respons.

Utroligt nok, så er det lykkedes at finde ud af hvem der ejer den! Den var godt nok ikke chipmærket men en deling på Facebook gjorde tricket. Det viste sig den faktisk er eget af en bekendt fra gymnasietidens forældre. De har ikke set den i 1 mdr og troede ikke de kom til det igen.
    Så arbejdet i at eftersøge den kunne godt betale sig.

• #8   3. okt 2013 Fedt! Så står den på af-lopning, og en masse smiley

• #9   3. okt 2013 Hvor er det dejligt Ditte smiley

Jeg ELSKER bare den slags slutninger smiley

• #10   3. okt 2013 Aj hvor fantastisk, ja FB er godt for mange ting, så var der en lykkelig afslutning på den efterlysning, det er så skønt når det sker smiley

• #12   3. okt 2013 Det var jo fantastisk ejeren blev fundet. Måske skal du huske at fortælle dem at en så lille killing ikke altid kan finde hjem selv. Det er da et mirakel den har overlevet så længe.

• #13   3. okt 2013 Ja og måske kunne du lige lade en bemærkning falde om at hvis katten havde været øre- eller chip-mærket så havde det været meget nemmere og sikre at finde dem som ejere..

• #14   3. okt 2013 BRAVO!! smiley

• #15   3. okt 2013 Ja det er helt utroligt hvad socialemedier kan gøre!

Jeg vil gætte på hun er kommet ca 2 km plus lidt hjemmefra, så det er da et stykke! Og ja, meget imponerende hun har klaret den i så lang tid, men hun er også meget træt. Vi har hende stadigvæk nogle dage endnu, og har spurgt om ikke vi må beholde hende. Hun kommer fra et sted hvor de har mange andre katte (gård), og i og med hun er så social og menneskesøgende, tror vi hun ville få det skønt et sted med meget menneskekontakt. Men hun er selvfølgelig deres, og hvis de vil have hende tilbage kommer hun det smiley
    Men hun er en lille fighter og det kæreste lille væsen - og så har hun tilmed et tydeligt hjerte på den ene side!

Og jeg har luftet det, at hvis vi tog hende ville vi sørge for at hun blev vaccineret, fik ormekur osv = hermed ment, at det mener vi er noget en kat bør have i orden.

• #16   4. okt 2013 Pisse godt Ditte, Thumbs up!

Kommentér på:
Fundet killing i vejkant

Annonce