1.785 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

NU igen ... Kat skal bortgives.. NU igen ... Kat skal bortgives..

Forleden dag oprettede jeg en tråd om en ejet kat der var fundet og skulle bortgives kort efter...

Så piger..... her er en NY tydelig pæn og velholdt kat der skal bortgives...

*Denne skønne store hankat ikke kasteret og ikke øremærket ej heller chippet søger nyt blivende hjem. Kommer næsten hver dag ved mit kolonihavehus og græder. Ingen savner ham vi har spurgt. Geografisk have i Kolding. *

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NU igen ... Kat skal bortgives..
  • #1   4. okt 2013 Har godt set det.
    Der er en der mener at hun vil give den et godt hjem, nogle stykker påpeger at den kat ikke er blevet fremlyst ordentligt og så røg ordet "kællinger, få noget at gå op i" på bordet fra hende der vil tage den.
    Er rystet over den opførsel

• Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 2 Emner: 6 Svar: 51
    #2   4. okt 2013 "Min" Krukke er en tilløber. Han dukkede op i vores have for 3 uger siden og sov i en tom havekrukke på fortrappen indtil vi forbarmede os over ham og tog ham ind. Han var ifølge dyrlægens skøn 4 mdr. Vi startede med at stemme dørklokker i kvarteret og sætte billeder op på lygtepæle og har også fremlyst ham flere steder på nettet, men alt sammen uden held. Nu bor han her og har det godt. Kommer der pludselig en henvendelse efter så lang tid, er jeg ikke sikker på de får ham, for det er for længe at mangle sin kat uden at reagere, så er han bedre tjent med at bo hos os smiley

• #3   4. okt 2013 Jeg fatter ikke så dejlig en kat ikke bliver eftersøgning af en ejer smiley

• #4   4. okt 2013 gud hvor er han flot.

sikke da et fjæs han har sig.

folks omgang med katte kan stadig ryste mig.

• #6   4. okt 2013 Laila t

Tre uger er ikke såå langt tid igen og hvis de ikke har set opslaget mv. Før nu, er det da ikke fair at du siger "min kat".
    Uanset hvordan du vender og drejer den, er det altså tyveri.

• #9   4. okt 2013 ville også blive stik sindsyg.

Min gamle kat var væk i 7 uger, og netop fordi at en eller anden tosset dame havde taget den til sig fordi hun havde tøffet rundt i deres have nogle gange.

Jeg var desperart for at få hende hjem, og en dag sad hun på min trappe..

4 dage efter hang der en seddel i det lokale supermarked SAMME sted som jeg havde hængt en fremlysning at hun manglede sin kat.

Tro på jeg greb knoglen og skældte hende ud satanedme!!!

ydermere (fordi hun var stor flot og langhåret) havde hun ladet sin egen hankat parre hende, så hun var drægtig da jeg fik hende igen.

Men da det så viste sig at katten var chippet i mit navn, ja så måtte hun jo aflevere den.

jeg var RASENDE!

• Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

#10   4. okt 2013 Jeg vil lige slå fast, at jeg på ingen måde har stjålet nogens killing smiley
    Når jeg skriver "ikke sikker på" at jeg vil aflevere ham, er det mest fordi jeg er meget uforstående overfor, hvorfor ejeren ikke har orket at efterlyse ham på fx. Dyrenes Beskyttelse eller Kattens Værn - det er dog de to største sites for katteefterlysninger og fremlysninger i DK med nogle anerkendte organisationer bag. Jeg har selv fremlyst ham her med billeder osv.
    Samtidig har jeg hver eneste dag de sidste tre uger kigget efterlysninger igennem - ikke kun på de to nævnte sider, men stort set alle jeg kunne finde, for at se om han skulle være imellem. Ingen hits i hele DK, hvilket især er underligt, fordi han stadig er en killing, som ikke kan klare sig selv ret længe.
    Jeg lukker ham ud i haven hver dag, så han er ikke spærret inde. Han løber dog ingen steder andet end op i æbletræerne.

• #11   4. okt 2013 En kat der ser så fin ud, skal ikke bortgives :S

Bare fordi de "græder" betyder jo ikke at de sulter..

Mine 2 sofakartofler kan godt gå direkte fra at have tømt deres skål med vådfoder og ud og "græde" i køkkenet hvis der er en "lyd af mad"

Jeg tvivler på mine katte er sultne der smiley

• #12   4. okt 2013 Der var skisme heller ingen der skulle tage min kat.. Jeg har fx. en hunkat som ser ret slank ud og hun er kun hjemme et par timer hver dag for at sove i sofaen og spise.. Hun er kælen og snakker meget, men kan virke små-sky overfor fremmede i første omgang, men sætter man sig ned og kalder kommer hun også..
    Ingen tvivl om at hun strejfer i løbet af dagen og sover til middag i andres stalde for hun kommer jævnligt hjem og dufter af hø eller ensilage og det har vi ikke i vores egen stald..
    Skulle hun lande i en villahave eller nogen samle hende op på en gård hvor hun kommer forbi vil de finde en kat der huldmæssigt er til den slanke side, utryg først, men kælen når man kommer til hende, og som ofte også har plantefrø som sidder fast i pelsen fordi hun ikke har været hjemme og få dem pillet ud.. Hende ville et "godhjertet" menneske sikkert også kunne finde på at tage til sig.. Hun er den eneste af vores katte der ikke er øremærket, men der er ingen der kan se på hende om hun derudover er chippet, neutraliseret, vaccineret og kommer hjem hver morgen og aften for at blive børstet og få sit kød og vådmad..

Jeg kender ikke historien om omtalte kat, kan den læses nogen steder? Evt. debat hvor "sælger" deltager?

• #14   4. okt 2013 Det var dog ærgerligt.. Bare nogen har foreslået hende at give den et halsbånd på så hun kan finde ud af om den hører til nogen steder..

• #15   4. okt 2013 Hvis en katteejer ikke engang sørger for at få sin fritløbende kat neutraliseret eller på nogen måde mærket, er katten at betragte som værende ejerløs, og det uanset hvor velnæret den ser ud.

Jeg oplever for øvrigt, at de fleste er ihærdige mht. at fremlyse en kat - ikke så tit, at det er dens ejer, der gør sig de samme anstrengelser for at efterlyse den.
    Og når det er lykkedes at finde frem til en ejer, har der været bemærkninger som "jamen han kan godt være væk flere uger ad gangen, før han kommer hjem".

Respekten og omsorgen for et dyr bør først og fremmest være hos dets ejer selv og ikke hos andre.

Jeg ville ønske, det var et lovkrav, at ejerkatte skulle være mærkede - lige som hunde. Det ville være med til at højne respekten for katten i befolkningen.

• #17   4. okt 2013 Jeg ser daglig efterlysning eller fremvisning af katte i vores lokal avis...Så hvis der skulle komme én mere hertil så ville jeg sætte den i lokalavisen...
    Jeg har også én mistanke om at for 2 af mine 4 kastr. gælder der noget med at tigge ekstra mad rundt omkring, og nogen af dem kommer´rigtig langt omkring

• Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

#18   4. okt 2013 Jeg har også kigget i både gratisaviser og den betalte - ingen katteefterlysninger, der kan passe på Krukke.
    Han var ikke øremærket og jeg havde ham hos dyrlægen for at få tjekket for chip - heller ikke det var han udstyret med. Til gengæld havde han både lopper og øremider, sikkert også orm, så det har han fået noget mod og for en sikkerheds skyld også den første vaccine.

• #20   4. okt 2013 Smuk og lækker kat. Han bor nok et par km væk, og synes det er hyggeligt at gå på besøg og tigge lidt ekstra mad. smiley
    Suk!

• #21   4. okt 2013 Som fertil kan han jo komme langvejs fra..
    Men det behøver ikke betyde at han er faret vild..
    Til gengæld kan han jo så have svært ved at finde vej hjem nu hvor han er blevet taget væk fra sit "revir"

• #22   4. okt 2013 JEG er så til gengæld træt af, at det er blevet moderne at efterlyse dyr på FB og at man ikke kan finde ud af at bruge DB eller KV's hjemmesider!

Der er så mange grupper så man er ved at drukne i dem!!

Hvorfor kan man ikke finde ud af at uddele flyers eller hænge sedler op her og der mere?? For slet ikke at nævne en annonce i avisen?
    Er jeg håbløs gammeldags?

• Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

#23   4. okt 2013 Når man googler på ord som katte og efterlysning, er KV og DB de første hits, så de sites er ikke svære at finde. Facebooks mange grupper er derimod helt uoverskuelige at rode rundt i.

• #24   4. okt 2013 Både ved fremlysning og efterlysning har jeg benyttet mig at alle metoder, så selv gamle Hr. og Fru Hansen har en chance smiley

• #25   4. okt 2013 Nu fandt jeg så endelig ud af at lave en mobiloverførsel som tog en evighed og delte den i en gruppe!
    Fik besked på, at filen ikke var tilgængelig, så den ville blive slettet efter 30 min.
    Så blev jeg lidt "hys" smiley

• Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

#26   4. okt 2013 Jeg har også spekuleret på, om ejeren kunne være en ældre dame, som ikke er på nettet og derfor stemte vi dørklokker, satte billeder op rundt omkring på lygtepæle, ved bageren, i supermarkeder osv. Men man kan jo ikke være sikker på at nå alle med mindre man får husstandsomdelt en fremlysning til samtlige danske postkasser. Og det er ikke billigt smiley

• #27   4. okt 2013 Iøvrigt kan man heller ikke regne med at alle er på FB.
    Jeg kender nogen der ikke VIL have en profil.

• #28   4. okt 2013 Eller som min kæreste der har en profil, men ikke bruger den overhovedet.. Og han er ikke gammel smiley

Kommentér på:
NU igen ... Kat skal bortgives..

Annonce