Kat koster penge Kat koster penge
Hej
Jeg er en ung mand der har fået en kat lidt tilfældigt. Inden for den første måned jeg havde ham, kostede han mig omkring 4000 kr. 2000 fordi han blev skadet i poten.
Nu tror jeg han har fået noget i halsen, muligvis et fiskeben da min nabo er fisker >< han siger ikke en lyd og er i rigtig dårligt humør. Og der kommer nogle grynt af og til.
Jeg ser frem til en stor dyrlægeregning kombineret med at jeg ikke er i stort overskud af penge for tiden. Jeg syntes det begynder at blive dyrt at have ham, men jeg betaler uden at blinke selvfølgelig.
Bør jeg investere i 80kr månedlig forsikring?
Hvad skal jeg kigge efter ved en forsikring? Nogle der dækker bedre end andre?
Havde i forventet sådanne regninger ved at have dyr?
På forhånd tak
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Et yderst relevant indlæg
Ja katte koster penge og med mindre man er synsk..... Er det umuligt at sætte et beløb.
Katte er levende dyr ,alt kan ske med høje regninger til følge.
Kan også læse mig frem til at du er ansvarlig katteejer ,dejligt.
Jeg har katten forsikret ,ligesom mine børn er forsikret., uden samligning i øvrigt
Så mit svar er: Fortsæt med at være ansvarlig og få tegnet en forsikring
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Der er rigtig mange førstegangs katteejer der ikke tænker over hvor store udgifter der kan følge med det at have kat/ dyr..
Jeg har skam også brugt min sjat af penge på mine 2 katte, havde jeg regnet med det??? Ja og nej, jeg vidste at skader og sygdomme kunne forekomme, men håbede da jeg kunne gå fri, lige som alle andre nok også håber, men det var skal inde i mine beregninger at visse udgifter til dyrlæge ville komme hen af vejen...
Jeg syntes en forsikring eller opsparing er en rigtig god ide, jeg har ikke selv forsikring..
Du skal have ros for at være en ansvarlig ejer og reagere promte på at din kat ændre adfærd, alt for mange slår det hen og siger nå vi venter og ser, og så kan det gå hen og blive endnu værre for katten og en endnu dyrere omgang for ejer..
Om det er noget den har fået i halsen kan kun dyrlægen svare på men fiskeben burde ikke skade katten hvis de er rå..
aug 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
En opsparing kunne være en mulighed. Jeg er ikke meget for forsikringer generelt, ikke typen ^^. Så ku jeg smide 100kr måneden i opsparing og ja se om det kan holde udgifterne for skader hen fremover.
Må lige kontakte dyrlægen.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.153
100kr i måneden er nok ikke nok, det kommer jo også an på hvor tit du må tage af dem
Jeg kan fortælle jeg brugte godt 10000 i januar, februar og marts, jeg fik heldig vis noget retur fra forsikringen
Hvis jeg var dig ville jeg ligge mindst 300kr til side til en kat, og nu er det jo en udekat, dvs den har måske et godt helbred, men der er en øget risiko for den kan komme til skade.
Her bruger jeg ca 1000kr pr mdr til mad og diverse og der ud over kommer dyrlægen, det er til 3 katte, men jeg har så også valgt dyrt foder
aug 2012
Måske jeg skulle vælge en forsikring.
Han får mest sciene plan, råt kød og remoulade... whatever makes his boat float.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Dejligt at du bringer den til dyrlægen uden at skele til prisen - for ja, nogle katte kan blive nogle dyre bekendtskaber.
Jeg vil lige slå et slag for forsikringer generelt:
Du forsikrer dig i håbet om at der intet sker
Mine katte er forsikret i Topdanmark og det fungerer bare når der er brug for dem
Men du skal læse alt med småt.
Så har jeg en kattekonto hvor banken automatisk trækker 500 kr. md. indtil den er banket godt op, for så er sundhedseftersynene også dækket
Du har forhåbentligt forsikret dig selv og indbo og evt. bil.
Forsikringer er guld værd hvis man får brug for dem
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Ja det er træls at gå og betale til en forsikring, man aldrig bruger, men tør heller ikke lade vær.
Remoulade er ikke føde for en kat.
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Jeg har 3 fritløberer der tit kommer hjem med skrammer som jo hurtigt kan blive inficerede selvom jeg renser sårene(bylder er ikke sjove!). Så med en skades forsikring hos Agria har det indtil videre været en god investering for mig at have en forsikring.
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Jeg lægger 300 fra til foder, dyrlæge og grus om måneden, da jeg kun havde Tarzan. Det bliver det samme, når jeg nu har to, da Tarzan ikke bruger grus.
Da jeg kun havde Tarzan, var der råd til uventede dyrlæge regninger (der har ikke været nogle), men nu hvor jeg har to, er pengene ikke lige til uventede dyrlæge regninger på dem begge, så de er blevet forsikret i dag
aug 2012
Huer nu mest for om det kan være noget i maven, siden han bare ligger dér og ser øv ud. Han skal tjekkes i morgen, håber sku det blir billigt, hvis det da overhovedet er muligt.
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Min gamle kat fik tegn på nyresten, vi skulle til dyrlægen dagen efter, men i løbet af natten var han gået udenfor, og vi så ham aldrig mere.
Vi fik så afvide, at han var blevet fundet ved min mors nabos hæk, og genboen som også manglede sin kat (der lignede min), havde troet det var hans, og han havde så brændt ham
Er han ikke kastreret? Ellers ville det også være en fin ide, at gøre
aug 2010
Har du kattemalt i huset, så giv ham et sjat af det.
Min den ene går også og rømmer sig hvis det er hår
aug 2012
Det hele løb op I ca 1600kr. Det var til at overleve. Har nu lavet en opsparing på netbank til at starte med.
tak for hjælpen herinde
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 72 Svar: 322
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Jeg har ingen forsikring
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
aug 2012
Nu er det ikke sjov længere. Det bliver enten forsikring eller at komme af med ham. Der er simpelthen ikke penge og jeg syntes satme også det er vanvittigt at kunne tage så mange penge for så lidt. Stik bedøvet, rens og 5 sting. Hvordan kan det koste 2800 kr? Det giver jo ingen mening.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
2800 kr for bedøvelse, rens og 5 sting. Nøjagtigt det samme beløb har jeg just lagt for nøjagtigt det samme hos tandlægen. Så ja, det må være taksten. (for både dyr og mennesker)
maj 2012
Siden jeg fik Birk for 8 år siden, har jeg brugt mellem 10 og 20000 om året hos dyrlæge, og har også måttet aflive 3 unge katte
Jeg har også i år brugt et godt stykke over 10000kr
Og på mindre end et år er der så kommet 2 nye katte til. XXXXXX endnu har de været billige i drift
Mitti kom i august, han er revaccineret, det kunne han ikke tåle
maj 2012
aug 2010
Jeg slår så vist rekorden
I 2008 brugte jeg ca. 40.000 på 2 katte, hvoraf den ene blev aflivet i november efter lang tids sygdom.
Så en forsikring betaler sig
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
dec 2006
Noget der fik mig til at overveje forsikring, var dengang min veninde måtte lægge 10.500 kroner for en blodprøve og én enkelt nats indlæggelse på dyrehospital
Hvis man har så dårligt råd til dyrlægeregninger, at man ligefrem overvejer at komme af med katten, må forsikring da være et must.
aug 2012
Nå ja, men uanset ændrer det jo ved ingenting
dec 2006
Du kan evt. kigge i disse tråde:
http://www.kattegalleri.dk/forum/sogeresultat?sort=4&search=forsikring
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
dec 2006
jun 2006