{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Han vil ud men kan ikke lukke ham ud {{forumTopicSubject}}

Ihhhh!!!

Vi flyttede her for 3 uger siden til et stort lækkert hus med plads til os alle.

Vores smukke Milo fulgte selvfølgelig med. Han har altid været vant til at rende ude og komme ind når det passede ham.

MEN vi er flyttet op midt i byen. Hvor folk kører 70-80 stykker til trods for det er en byzone! Shame on you!!!

Og jeg tør simpelthen ikke lukke ham ud smiley

Han er døv og det gør selvfølgelig at jeg er endnu mere nervøs for hvis jeg lukker ham ud smiley

Han står og skraber på døren ud til for at komme ud - ikke hele tiden men gerne en gang eller to om dagen, ellers ligger han lige så fint i vindueskarmen og kigger osv...

Vi har overvejet en løbegård, men synes bare slet ikke det er optimalt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han vil ud men kan ikke lukke ham ud
  • #1   16. okt 2013 Hvis du ikke vil have ham til fritløb, så ville jeg lave en løbegård til ham, da han er vandt til ude livet, og ender med at bliver skør i hovedet over det. smiley

- Det er nærmest umuligt at vende en udekat til at være indekat. smiley

• #2   16. okt 2013 når han har været van til at blive lukket ud, er det synd og holde ham inde nu. det forstår han jo ingenting af.
    så hvis du ikke vil lukke ham ud, syntes jeg bestemt du skal få en løbegård, ret hurtigt

• #3   16. okt 2013 Men en løbegård er jo slet ikke det samme og det tror jeg heller ikke han selv vil synes.. Tænker mere om der er ting vi kan gøre indendørs for at han ikke har behovet for at ville ud?

• #4   16. okt 2013 Jeg tror også en løbegård ville være det bedste. Han glemmer jo ikke at han har været ude og får han lejlighed smutter han ud og så er en løbegård da bedre.

• #5   16. okt 2013 Helt, helt enig, løbegård er svaret.

Det var et MUST, da vi flyttede for snart mange år siden, løbegård skulle være bygget inden vi flyttede hertil og det blev den.
    Vi skulle også have lavet hul i muren og sat ekstra dør i ud til løbegården, som vi også bruger som terrasse, så det var en større omgang, kan gøres hurtigt, hvis der ikke skal laves den slags.

Finder lige link til dig, mener det hedder www.katteindhegning.dk, der er en masse link til hvordan andre har gjort.
    (Sætter andet link ind, hvis det ikke er som skrevet herover)

Held og lykke med det
    smiley

• #6   16. okt 2013 Hvis i kan lave en løbegård, så gør det. I kan ikke holde ham inde, det vil være synd

• #9   16. okt 2013 Der er stor mulighed for, at han vil acceptere og være tilfreds med en løbegård, da han IKKE er vant til at være ude, hvor I bor nu.

Det ville være anderledes, hvis I pludselig havde begrænset han tidligere store område med en løbegård.

• #10   16. okt 2013 Ja en løbegård eller hegne hele haven ind.
    Ellers enig med Mega.

• #11   16. okt 2013 I og med han er døv, vil det være rigtig dårligt at lade ham gå frit(nogen som helst steder)
    Men da han er vant til det, må i jo nok lave en løbegård til ham da du ikke kan tage udelivet fra ham .

• #13   16. okt 2013 Løbegård/indhegnet have er bedre end at han slet ikke kan komme ud, det er mere synd at holde ham inde hvis han er vant til at være ude, og der ville en løbegård/indhegnet have langt bedre stille hans behov frem for indendørs aktivering..

• #14   16. okt 2013 Helt enig med alle de andre..

Lav en løbegård/ indhegn haven, du vil aldrig få en tilfreds og lykkelig kat ved at holde ham inde, han skal ud i naturen også selv om det er en begrænset natur..

• #15   17. okt 2013 Kan man ikke vænne ham til at komme ud i en sele?

• #16   17. okt 2013 Anna

Det ikke sikkert, det er nok for ham

• #17   18. okt 2013 Sele kræver, at du er med ham ude - uanset vejret, for tøjrer du ham udenfor, er han prisgivet, hvis der kommer en hund eller en aggressiv kat.
    Og er han vant til at bevæge sig frit, tvivler jeg stærkt på, at han vil nøjes med en sele.

Desuden går mange katte kun udenfor for en kort bemærkning, så vil de ind igen, og det sker mange gange i løbet af en dag.

Så en kattelem ud til en løbegård vil gøre det både mere sikkert og meget nemmere for alle parter.

• #19   21. okt 2013 *mega* en løbegård med kattelem er slet ikke en mulighed. Men har haft ham ude at gå tur i dag i en sele og det synes han nu var meget hyggeligt smiley Så nu må vi se i morgen smiley

Er ryger så er ude et par gange om dagen alligevel og så kan jeg jo snildt tage ham med

• #20   21. okt 2013 Husk at vænne ham til selen FØR i går ud smiley

Jeg gør det at jeg først lader katten have selen på meget løst uden snoren, så katten vænner sig til selen (Det er vigtigt kun at gøre det når man er hjemme)

Så strammer jeg den lige så stille ind over en periode (OBS katten har ikke selen på 24/7) indtil den er så stram som jeg ønsker

Så sætter jeg snoren på, og lader katten gå rundt indenfor med snoren på..

Derefter forsøger jeg udenfor..

Det kræver tid og tålmodighed, og man må forvente at det ikke er løsningen for alle katte.. Selv har jeg 1 sele kat og 1 ikke-sele kat der hader det der med at være ude smiley

• #21   21. okt 2013 Beltane, jeg gjorde det i sin tid stik modsat.

En kat, der får sele på indendørs, kan fokusere fuldt ud på den "ækle" sele.
    Får den derimod først selen på, lige før den kommer ud, er der ikke tid til det på grund af alt det nye udenfor, der tager opmærksomheden.

Men husk lige, at gåture med sele forpligter.

Til sidst sad min Mallekat næsten konstant under krogen, hvor selen hang, og brægede for at komme ud - også når regnen plaskede ned.

• #23   21. okt 2013 Mega - Min erfaring er at hvis katten kommer ud OG skal have sele på, så panikker den først..

På denne måde lære katten at den der sele ikke er et stort farligt dyr der tager fat i den..

Plus man slipper for at spænde den ret meget i starten, og dermed gøre selen ubehagelig for katten

• #24   21. okt 2013 Jeg har gjort samme erfaringer som Mega. Når du først har indlært at katten kommer ud med sele vil den sidde og vente på det. Også når du ikke har lyst. Desuden er det ikke særlig nemt at gå 20 gange rundt om en busk med en kat i sele eller hvis den løber ind i krat og hække. En løbe gård er meget bedre og katten får brugt mere energi der, hvis i er lidt kreative .

• #25   21. okt 2013 Fruen på godset.

Når jeg skriver det ikke er en mulighed forstår jeg ikke hvorfor de skriver man kan hvad man vil. Kunne selvfølgelig rive hele huset ned og indrette det efter Milo.

• #26   21. okt 2013 Og ja jeg ved godt det forpligter det gør alt med vores kat ellers havde vi ham nok ikke.

Kommentér på:
Han vil ud men kan ikke lukke ham ud

Annonce