3.652 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
38 Svar
Må man det?? fange en kat? Må man det?? fange en kat?
Hvis en strejfende kat bliver en plage, må man så fange den, tjekke den for mærkning, fremlyse den og evt. aflive den hvis der ingen hits er?
0 synes godt om
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Du skal fremlyse en kat således det er offentligt tilgængeligt (som f.eks i brugsen eller lokalavisen) i et år, før du må tage så drastiske midler i brug.
Bare fordi den ikke er mærket, betyder det ikke, at den ikke er ejet!
Mit råd er, fang katten og kør den til internatet
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 225
har allermest lyst til at lave den til et halstørklæde men ret skal være ret.
skal man fremlyse i et helt år???
WTF?
internat?
ryger den på internat får den et nakkeskud på trappetrinet det ligger helt fast.
feb 2012
Internater afliver ikke sunde og raske katte og slet ikke de, som man forventer har en ejer.
Det kan altså være en andens kæledyr der er tale om og hvis du er så træt af den, hvorfor tager du den så ikke bare på internatet? Så slipper du for at tænke mere over det?
Synes det var et mærkeligt indlæg på en side som denne
sep 2013
Jeg går ikke "bare ud" og fanger den, for så ender jeg på skadestuen.
Den er en plage, jeg vil gerne af med den, jeg spørger hvad så reelt skal/kan gøre, for være her på grunden kan den IKKE være
Så hvad gør man så?
At DU finder det sært at jeg ikke straks forbarmer mig over den fordi den måske er et kæledyr, ej det er jeg sgu ked af.
Det vil jeg da også hjertens gerne finde ud af om den er, så spørgsmålet er...
må jeg fange den???
feb 2012
Det har ikke noget at gøre med at forbarme sig.
Og jeg siger. Indfang den og send den til interntatet og lad dem tage sig af det.
Og det jeg synes var mærkeligt ved dit indlæg var at sige "ryger den på internat får den et nakkeskud på trappetrinet det ligger helt fast. "
Som om du hellere ønsker den aflivet end at køre en til internatet
sep 2013
og jeg ville blive MEGET overrasket hvis ikke den havde ca. en milliard sygdomme
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
feb 2012
Og hvis de er uhelbredeligt syge, SÅ bliver de aflivet.
Men hvorfor ikke give det lille kræ en chance, især HVIS den nu skulle have en ejer.
Bare fordi du ikke kan komme til den, betyder det ikke, at man ikke kan. Det ses flere gange på et internat, at med den rette indstilling og den rette mængde opmærksomhed, kan en sky kat, godt blive kælen.
Hvis du er 110% sikker på at du har med en vildkat at gøre og 110% sikker på, at den ikke ejes af nogen, så jo, så kan du godt få den aflivet.
Men du skal have samvittigheden på plads, hvis der ligger et opkald på din telefon dagen efter, hvor der er en henvendelse på katten.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
sep 2013
sorry men det synes jeg
maj 2012
Jeg har ikke udekatte, men høre tit, at der er nogen som har problemer med en kat som igen og igen skader deres kat, og katten måske ikke tør gå ud.
Gælder reglen i den situation, er det jo frit slag til, at bortskaffe andres katte??
sep 2013
feb 2012
Nu er en kat ikke et husdyr, men det kæledyr. Det bliver alt for tit misforstået i forbindelse med den lov og derfor synes jeg loven er ekstremt mangelfuld i forhold til katte
(husdyr er nyttedyr, som køer, heste, får, høns)
sep 2013
feb 2012
sep 2013
jamen det er da et forsøg værd.
hvis jeg finder et internat der vil tage den, skal jeg så stadig fremlyse den
maj 2012
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Det fik jeg med en hunkat der konstant fik killinger.. Jeg havde fat i kattens værn først, og de ville selv "bare" aflive den..
Og katten er et nyttedyr, den fanger mus og rotter på gårde
sep 2013
sep 2013
og sådan et stort skummelt bæst, jeg tvivler på at de vil stå i kø
maj 2012
Der går da kun et par uger på et internat før de må finde nye hjem, men der er jo en forskel.
sep 2013
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Jette L - Jeg vidste Kattens Værn ville gøre det samme, og jeg sørgede for at katten blev tjekket for chip inden den blev lagt til at sove.. Jeg ville være sikker på der ingen ejer var..
Jeg er glad for jeg fik det gjort, der er ikke noget værre end en "vild"kat der bare producere killinger
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Vi har også en vild hankat til at rende herude..
Han pisser op ad og ind af mine åbne vinduer om sommeren (vi har gitter på så kattene ikke render ud), og strinter ellers op ad ALT hvad han kan komme i nærheden af, udendørsmøbler, køretøjer, you name it..
Jeg er ret sikker på at han er ejerløs, da han ligner noget der er blevet kørt over, rullet i lort, trukket gennem en mejetærkser og klistret sammen med bylder..
Han ser ganske forfærdelig ud, og jeg bryder mig ikke om at han færdes så tæt på mine katte...
Men der er intet at gøre, for bare man kigger på ham er han over alle bjerge
sep 2013
har altså også nogle dyr jeg er ikke er på 24/7 der kan tage skade.
bla. mine kaniner, har mistet en, ved ikke om han kan bebrejdes, men så insisterende han er, ja så kunne jeg godt have ham mistænkt.
måtte sætte mit kyllingeprojekt på pause.
turde ikke...
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.281
"
er du en lille missekat?? .
Svar: 112
3 timer siden
Heidi, jeg skriver sgu da INGEN steder at jeg ikke vil fremlyse kræet.
Jeg går ikke "bare ud" og fanger den, for så ender jeg på skadestuen.
Den er en plage, jeg vil gerne af med den, jeg spørger hvad så reelt skal/kan gøre, for være her på grunden kan den IKKE være
Så hvad gør man så?
At DU finder det sært at jeg ikke straks forbarmer mig over den fordi den måske er et kæledyr, ej det er jeg sgu ked af.
Det vil jeg da også hjertens gerne finde ud af om den er, så spørgsmålet er...
må jeg fange den???
Slap dog af!!!
Hvis den er kælen, så sæt et fremlysningshalsbånd på den fra Dyrenes Beskyttelse (er med velcroluk, så de går nemt op) og så se om ikke ejer ringer.
Husk at sætte den på DB' fremlysningsside.
sep 2013
bør nok invitere den ind på boller og varm kakao..
aarrgghh kræet er ondt!
havde det nu været en nuser walt disney kat havde jeg sjo nok taget den ind, men den er ikke sød og rar, men herre gud hvis jeg bare skal slappe af og er helt tosset så meld jer da for fanden og kom ud og HENT den og find ejeren til den
aug 2010
Hvis du har skræmt den fra vid og sans, ville jeg også blive arrig.
Og så tag dog lige at tøjle din egen vrede, du opfordrer ikke ligefrem til noget pænt svar!
Og vi har givet dig værktøjer til at få den fremlyst - ordentligt, men mon det er røget ind på lystavlen?
aug 2010
Jeg stemmer For
sep 2013
han lå under vores bil, og lå og knurrede af mig da jeg skulle fodre mine kaniner.
da de var fodret kiggede jeg ud nogle minutter efter, og der sad han og fiskede efter dem igennem tremmerne...
møgkat
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
sep 2013
aug 2010
maj 2012
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Hvis den har en ejer, og du ved, hvor den bor, ville jeg starte med at tage en snak med ejeren og advare om, at hvis katten bliver ved med at komme og terrorisere dine dyr og forsøge at dræbe dine kaniner, så må du sig dig nødsaget til at fjerne den og få den aflivet. Du skal give en mundtlig og en skriftlig advarsel, så vidt jeg husker.
Hvis den er vild og ikke har en ejer, tror jeg, jeg ville låne et kattefælde et eller andet sted, hvis det var mig, håbe på at den går i den (hvis den er så sulten, at den jager dine kaniner, kunne noget tyde på, at det burde være ret nemt), tage den med til dyrlægen og få den aflivet. Det koster naturligvis 500-600 kr., men hvis katten virkelig terrorisere dig, dine katte og dine kaniner så slemt, som du skriver, tror jeg personligt, jeg ville have ofret pengene på det.
Hvis katten er så aggressiv og stresset, som du beskriver den, vil den sandsynligvis alligevel have bedst af at blive lagt til at sove - det gør jo ikke ondt at være død.
Fik du snakket med Kattens Værn og Dyrenes Beskyttelse?
Jeg håber, du får fundet en løsning. Jeg holder MEGET af dyr og vil gå langt for, at et sundt og raskt dyr ikke skal aflives, men jeg ville altså IKKE tolerere, at mine egne dyr blev terroriseret på deres egen matrikel. Der går grænsen for mig.
sep 2013
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Jeg ved, at Kattens Værn nogle gange udlåner kattefælder - sådan en lånte jeg for nogle år siden i forbindelse med nogle killinger, som var sat i ud i Hammer Bakker og skulle indfanges - har du spurgt ind til, om det var en mulighed, når de nu ikke ønsker selv at hjælpe? Igen; så må du selv betale for aflivningen, men det er vel et eller andet sted også det værd, når katten opfører sig, som den gør?
sep 2013
der har ingen hits været, så jeg køber en kattefælde, så bliver den fanget ind og skudt af min svigerfar (jæger)
Må man det?? fange en kat?