{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  steriliseret?
  • #1   23. okt 2013 En kat kan steriliseret allerede fra de er 10 uger og jo yngre jo bedre da de kommer sig hurtigere, men der er mange fummel fingerede dyrlæger der ikke kan før de vejer 2 kg så dem ville jeg styre udenom.. det er meget forskelligt hvad det koster alt fra 900 - 2000 afhænig af dyrlæge.. Kønsmoden er forskelligt jeg har haft en der var 1 år før første løbetid og en der var 8 måneder så det svinger meget ..

  • #2   23. okt 2013 Det koster imellem 1000 og 2000 kr. alt efter dyrlæge og det kan være en god ide at få chippet/øremærket samtidig. Ring til forskellige dyrlæger og spørg dem. Det kan gøres meget tidligt. De fleste af de katte vi har haft har været steriliseret når vi fik dem som 12 ugers killinger. De er som regel kønsmodne når de er omkring 6 måneder og det er bedst at få steriliseret inden de når den alder. Hvis du får steriliseret inden så slipper du for at den tisser overalt, ja det gjorde en af vores hunkatte da den kom i løbetid. Den bliver også hurtigere frisk hvis du får det gjort tidligt.

  • #3   23. okt 2013 det hele er blevet sagt
    Vil dog tilføje min mening og den er; en kompetent dyrlæge neutraliser ved 12. uge. Mener dyrlægen at de SKAL være 5-6 måneder (eller derover) eller veje to kg, vil jeg ikke stole på at han har teknikken i orden, når han opererer.


  • #4   23. okt 2013 Eller også har han ikke tilstrækkelig viden om narkose og killinger.

  • #5   23. okt 2013 Jeg skal gi ca 1600 for at få Hope fikset og øremærket.


  • #7   23. okt 2013 Katte hunner som hanner bliver kønsmodne når de er i alder en 5-7 mdr.
    Katte kan neutraliseres tidligt ca 12 uger, nogle dyrlæger foretrækker at de vejer ca 2 kg. og hvis en dyrlæge nægter før katten er 5-6 mdr. så find en anden dyrlæge som er fulgt med tiden, det bør om alle omstændigheder gøres inden katten er 5 mdr.

    Prisen variere meget fra landsdel til landsdel og fra dyrlæge til dyrlæge..
    Jeg har 2 dyrlæger, de ligger med en afstand af ca 30 km fra hinanden, den ene dyrlæge tager ca. 2600 kr. for sterilisering, vaccine og øremærke/ chip samt reg. i dansk katteregister. Den anden dyrlæge tager 1275 kr. for nøjagtig samme pakke..


  • #8   23. okt 2013 okay jeg prøver og ringe lidt rundt og høre hvad dyrlægerne siger smiley mange tak for hjælpen alle sammen smiley

Kommentér på:
steriliseret?

Annonce