{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Pencillin og sår. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vores kat har haft blærebetændelse, han fik pencillin. Det virkede! en nu har han døjet med dårlig mave lige siden. Det er jo naturligt, det problem ville vi mennesker også have problemer med. Mit spørgsmål er, hvad kan jeg gøre? nu der gået noget tid efter.

Vi har også lige opdaget at han har et lille sår bag øret, som han klør i, men den er ved at hele, er det noget vi skal gøre noget ved? detgør ikke ondt på han når vi røre ved det.

Tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pencillin og sår.
  • #1   26. okt 2013 Jeg ville nok lige snakke med dyrlægen om begge ting hvis jeg var dig..

Forstår ikke at han har fået mave efter pencillin kur, min Tøsen havde i sommers også blærebetændelse og fik antibiotika og smertestillende for det, hun fik ikke dårlig mave, men selvfølgelig er der forskel på hvor sart en mave kattene har..

Indtil mandag hvor du kan kontakte dyrlægen i normal konsultation (for det er jo ikke livsvigtigt) så kog noget kyllingesuppe til ham, evt med udkogte rid hvis du kan få det i ham, og så se om maven ikke arter sig, du kan også evt prøve med kogt torskerogn (ikke de i dåser, men frisk fra fiskemanden) og blande det med ymer, eller måske blot en eller anden form for kogt fisk, det er skånsomt for maven og kan måske hjælpe..

Vigtigst af alt er at han får væske nok, for når han har tynd mave så mister han noget mere væske end hvis den er normal fast..

• #2   28. okt 2013 Tak ! Han drikker rigeligt med vand og han er aktiv og doven som han dog plejer.

• #5   30. okt 2013 Mange tak for svar (:
    Vi tror såret er pga mælkeallergi. Vi har lige fået to kirsebærtræer, brugt hvor det evt kommer fra.

• #6   30. okt 2013 Katte kan ikke tåle mælk! De får dårlig mave af det smiley

Kommentér på:
Pencillin og sår.

Annonce