915 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hannibal Hannibal

Min søde dejlige kat på 3 år er begyndt at kaste kraftigt op når han får rejer. Han vejer 7 kilo og er 3 år gammel, kasteret og kun inde kat.

Han har adgang til tørfoder hele dagen og vand, han får en halv dåse kattemad til aftensmad når vi også selv spiser til aften, kattebakken bliver tømt hverdag, og skiftet hver anden dag.

Skal jeg helt udelukke rejer til ham, og kun holde mig til hans vante kost?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hannibal
  • #2   31. okt 2013 Tak. Men da vi var på Mallorca i Maj i år, blev Hannibal passet af et vennepar som altid gav rejer og Hannibal var ikke blevet dårlig dengang. Men ja jeg vælger fremover at holde mig til det mad som han plejer at få

• #4   31. okt 2013 Hvilken foder skal jeg skifte til. Hannibal får tørfoder fra Fakta og Netto, men han kaster ikke op af dette. Som skrevet for han rejer når vi synes at han kan få lidt som er bedre end tørfoder. Kattemad får han engang om dagen når vi selv skal spise til aften

• #5   31. okt 2013 Vi er alle forskellige og dig og mig er meget forskellige smiley

Rejer er ikke noget katte må få for tit, og foder fra fakta og netto er ikke godt nok til mine katte.
    LUX dåsemad fra Aldi er godt, for der er ikke korn og sukker i, og der er godt med kød i det.
    Jeg ville som minimum købe et bedre foder fra en dyrehandle, men højt kød indhold, og giv godt med vådkost hver dag.

Du bør helt klart holde en lang pause fra rejerne, og forhåbentlig får han det bedre, og så er der jo i mine øjne ingen grund til, at give det igen, hvis han har det godt uden, jeg tror også det er allergi, men det kan også være andre ting.
    Som hoved regel bør katten ikke kaste op i mere end et døgn, ellers bør den til dyrlæge!

• #7   31. okt 2013 Rejer er ikke godt i længden.
    Slut med at give den det og se om opkastningerne holder op, for så er det deres skyld.
    Jeg har en kusine der havde en kat der fik rejer hver dag i 12 år, om det var dét der gjorde det ved jeg ikke, men den fik nyresvigt.

Hvis opkastningerne ikke ophører, ville jeg først søge dyrlæge og få udelukket sygdom og hvis den er rask, så ville jeg stille og roligt skifte til et foder der kun forhandles hos dyrhandlere.
    Personligt er jeg - og mine katte glade for Royal Canin og så dåsemad ved siden af.
    Mine gider ikke råt kød.

• #9   1. nov 2013 Prøv at gå ind i forum og skriv foder i søgefeltet så vil der dukke en masse gode råd op. Vores tre katte får en blanding af iams hairball control, taste of the wild og porta 21 lige for tiden, det virker godt. Jeg køber foder på zooplus.dk.

• #12   1. nov 2013 Drop rejerne

• #13   1. nov 2013 Jeg har haft en kat der fik en allergisk reaktion på én reje - han var ved at stille træskoene

• #14   2. nov 2013 smiley -mange tak for jeres tilbagemeldinger. Hannibal har ikke kastet op siden, og får ikke længere rejer, og har det godt igen så slut med rejer

• #16   5. nov 2013 Hej tak for jeres søde svar. Har lige kontaktet dyrelægen som bekræfter at Hannibal muligvis ikke kan tåle rejer - eller bare elsker dem så meget at han sluger dem frem for at tygge dem

Kommentér på:
Hannibal

Annonce