915 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Hannibal Hannibal
Min søde dejlige kat på 3 år er begyndt at kaste kraftigt op når han får rejer. Han vejer 7 kilo og er 3 år gammel, kasteret og kun inde kat.
Han har adgang til tørfoder hele dagen og vand, han får en halv dåse kattemad til aftensmad når vi også selv spiser til aften, kattebakken bliver tømt hverdag, og skiftet hver anden dag.
Skal jeg helt udelukke rejer til ham, og kun holde mig til hans vante kost?
0 synes godt om
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 7
aug 2013
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.489
Rejer er ikke noget katte må få for tit, og foder fra fakta og netto er ikke godt nok til mine katte.
LUX dåsemad fra Aldi er godt, for der er ikke korn og sukker i, og der er godt med kød i det.
Jeg ville som minimum købe et bedre foder fra en dyrehandle, men højt kød indhold, og giv godt med vådkost hver dag.
Du bør helt klart holde en lang pause fra rejerne, og forhåbentlig får han det bedre, og så er der jo i mine øjne ingen grund til, at give det igen, hvis han har det godt uden, jeg tror også det er allergi, men det kan også være andre ting.
Som hoved regel bør katten ikke kaste op i mere end et døgn, ellers bør den til dyrlæge!
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 386 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Slut med at give den det og se om opkastningerne holder op, for så er det deres skyld.
Jeg har en kusine der havde en kat der fik rejer hver dag i 12 år, om det var dét der gjorde det ved jeg ikke, men den fik nyresvigt.
Hvis opkastningerne ikke ophører, ville jeg først søge dyrlæge og få udelukket sygdom og hvis den er rask, så ville jeg stille og roligt skifte til et foder der kun forhandles hos dyrhandlere.
Personligt er jeg - og mine katte glade for Royal Canin og så dåsemad ved siden af.
Mine gider ikke råt kød.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
aug 2013
aug 2013
Hannibal