{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Er det dominans?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hankat, der blev 1 år 30 august i år. Han blev kastreret i juni i år.
Inden han blev kastreret var han meget hård ved min gamle steriliserede hunkat. Så snart han så hende røg han i flæsket på hende, og holdt hende nede. Bed hende og jagtede hende.

Jeg tænkte at dette nok var fordi det var tid til kastration, men han gør det endnu. Samtidig går han også miaver.

Jeg bor i lejlighed, hvor der ikke er mulighed for han kan komme ud. Mit spørgsmål er så om han angriber hende for at dominere eller det er fordi han bare ikke kan være indekat og har en form for klaustrofobi?? Han vil meget gerne med når vi går.
Han kan nogle dage godt være stresset, men han er ikke urenlig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det dominans??
  • #1   9. nov 2013 Har han nogensinde prøvet at være udenfor????

Hvorfor bliver han stresset nogle dage???

At han går og miaver behøver ikke at betyde at han keder sig, men kan være han bare går og snakker, dog kan det ikke udelukkes at han er en kat der ikke trives som indekat..

At han angriber din hunkat, lyder ret meget som dominans, og ja du har kastreret ham, men ret sent, så hankatte vanerne har han allerede nået at få, så de forsvinder ikke fordi han bliver kastreret, og din hunkat er nok allerede nået at blive bange for ham smiley

Hvor meget sørger du for at aktivere ham, og fjerne fokus for hunkatten??
    Har hunkatten mulighed for at komme væk fra ham, og hvordan reagere hun på hans angreb??

• #2   9. nov 2013 Han er kastreret så sent, fordi det blev jeg anbefalet, da han først der viste tegn på at vare kønsmoden.

Nej han har aldrig været ude. Jeg har haft ham fra han var 12 uger, og der hvor han kom fra blev killingerne holdt inde netop fordi min skulle være indekat...

Jeg leger med ham hver dag, hvor meget ved jeg ikke helt, han gider som regel ikke rende efter legetøj. Han har både små mus og boldte, som han sjældent rører.

De gange han virker stresset er når han er meget efter hunkatten, hvis jeg rejser mig op farer han ind under et bord eller lignende, som om han vil gemme sig... Jeg har ALDRIG slået ham..

Hunkatten både knurrer og hvæser af ham, men hun kan i mine øjne ikke komme fri fra ham. Kommer hun fri farer han efter hende.... Hun gemmer sig ofte under sofaen. Nogle gange hopper hun op i vindueskarmen. Her får hun for det meste fred, men ikke altid.
    Nogle gange skiller jeg dem ved at lukke dem hver for sig, bare 5-10 min og det hjælper for det meste.

• #3   9. nov 2013 Blot fordi han ikke viste tegn på kønsmodenhed betyder jo ikke at han ikke vat blevet det, og desuden er det bedst at neutralisere inden tegn på kønsmodenhed viser sig..

Jeg undre mig lidt over det du skriver, sådan som du beskriver din hankat, så lyder det som om han mangler selvtillid, og så er angreb jo det bedste forsvar, derfor farer han på hunkatten, tror jeg..

Din hunkat mangler også selvtillid til at slå fra sig, hun flygter bare og så vinder hankatten jo..

Jeg tror egentligt ikke de 2 katte snakker samme sprog, de forstår ikke hinanden, og jeg tror din hankat mangler aktivering, prøv at finde noget aktiverings legetøj hvor han skal bruge hovedet, hvis du ikke allerede har det så find nogle foderautomater hvor han skal arbejde for at få maden, der findes rigtig mange forskellige, søg evt herinde i forum på aktivering, så kommer nogle tråde frem, der er måske nogle ideer du kan bruge..

Du er nød til at finde en løsning, for det er uholdbart at din hunkat skal gå og være bange for hankatten, og hankatten mangler adspredelse..

• #5   9. nov 2013 Felis
    Det er også min oplevelse af ham. Jeg har forsøgt at finde et nyt hjem til ham, men da han er en huskat og ret reserveret er der ingen der vil have ham..

Jeg tænker så om der er noget ud over aktivering, som ikke er så nemt da han ikke gider det, jeg kan gøre for at få ham til at trives bedre...
    Ellers ser jeg ingen anden udvej end aflivning, og det er jeg altså ikke meget for..

Det er ikke muligt at lade ham komme ud, da jeg bor på 3.sal og han ikke vil kunne komme ud...

• #6   9. nov 2013 Kender du ikke nogen med en gård eller nogen der kender nogen der har en gård? Der vil han nok trives smiley Der er jo masser af plads til at udfolde sig på.

Jeg kan desværre ikke selv hjælpe, jeg tænker også at problemet er at han er blevet kastreret for sent så han har nået at udvikle de der "mandeproblemer". Og det er jo svært at gøre noget ved nu.

Kommentér på:
Er det dominans??

Annonce