Dominans.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har to smukke hankatte, hvor den ene er 3 år og den anden er lidt over et år. Da vi fik den lille kom han og var en stolt lille mis, men halen lige i vejret og var ikke bange for den store. Nu er det desværre at den lille er blevet så utrolig kuet af den store og er blevet skræmt, bange og han vil slet ikke have at vi røre ved ham. Han tør ikke rigtig lege og gøre de ting som en så ung mis burde.. han virker slet ikke glad og tilfreds, og det virker som om den lille hele tiden skal kigge sig over skulderen konstant. Han løber ind under sengen og gemmer sig og han holder sig meget for sig selv. Den store mis, hopper på den lille om natten som om den var en hunkat og det er ganske forfærdeligt. Jeg har snakket med vores dyrlæge, som siger at det er normalt , fordi en kat ikke kan finde ud af hvad der er hun og han mis... Er der nogen der har nogle gode råd, så er de meget velkommen...
På forhånd tak Pip...
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Det er jo dominans at den store hopper på den lille, jeg vil ikke mene at han ikke kan kende forskel på hunner og hanner. Hankatte parrer jo som regel kun en hunkat når hun er i løb, og der udsender hun nogle duftstoffer og så kalder hun selvfølgelig, det gør hankatten jo ikke, så selvfølgelig kan han kende forskel, det er ren dominans, "jeg bestemmer".
Kan de slet ikke tåle synet af hinanden?? Slås de, eller gemmer den lille sig bare konstant?? Er de inde eller udekatte?
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 37 Svar: 98
De er begge to kastereret. De kommer ikke ud i den fri natur, men vi har en altan som vi har lukket af , så de ikke kan løbe væk og den bruger de rigtig meget. De kan godt tåle hinanden , men den lille kan ikke få lov til at tage legetøj , lege, eller komme i sengen. Alt det man så gerne vil have dem til får han ikke lov til ,den store komme promte og så forsvinder den lille eller gå et stykke væk, som om han går i vejen og virker bange..
Jeg mener også at hunkatten udsender dufte, så jeg forstår det ikke rigtigt, og at den stor burde kende forskel....
nov 2007
aug 2007
aug 2007
Ja, det har vi overvejet.. Og du har helt sikkert ret i at den stor efterhånden kun egner sig som ene kat... Vi må finde en løsning for kattenes skyld....:)).
Tak for jeres svar...
Kh Pia...
nov 2007
aug 2007
Ja, det må jo nok blive den bedste løsning. Nu er den store en rigtig far mis og jeg havde jo håbet at den lille blev en mor mis. Men vi skal nok finde en god løsning for misserne...
Igen tusind tak for jeres svar...
Kh Pia...
Dominans..