Må jeres katte gå på bordene osv.? Må jeres katte gå på bordene osv.?
Ja som overskriften siger, må jeres katte gå på bordene og den slags hjemme hos jer?. Er der andre steder i huset som er kattefri?.
Her hjemme må kattene gå over det hele. Det er bestemt ikke fordi de render rundt på bordene hele tiden, men ofte nyder de at sidde i vindueskarmen i køkkenet, og så hopper de jo naturligvis op på køkkenbordet for at kommer op i vinduet, og dette er helt fint med mig.
Min kære svigerinde kom på besøg i sidste uge, og hun blev simpelhen så forarget over at vi lader katten hoppe op på bordet, havde det været hendes kat havde den fået er ordenlig dask(fik jeg nævnt at hun ikke ligefrem er kattemenneske?). Hende begrundelse var at hun synes det var ulækkert at katten gik på bordet, hvis man nu skulle smøre et stykke brød eller lignende på bordet kom der jo kattebæ på. Hvad hun sammenlignende det med vil jeg ikke engang nævne. Men nu er det jo sådan at jeg aldrig har madvare liggende direkte på bordet, det er enten på en tallerken , skærebræt eller lignende, desuden bliver bordet ofte tørret af.
Men ellers er det eneste sted de ikke må være soveværelset, men det skyldes at så får jeg ikke fred om natten, så det rum er bare lukket hele dagen.
Hvordan er det hjemme hos jer?
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Køkkenborde, sofabord og spisebord bliver vasket af med fugtig klud inden brug.
Når vi har gæster spritter vi spisebordet(glas) af inden vi skal spise.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Ellers har jeg ikke rigtig nogle no-go steder, jo reolen gider jeg heller ikke de kravler rundt på, men det gør de nu heller ikke alligevel, de har mange andre steder de må være og hvor de kan komme op i højden..
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Absolut no-go er komfuret!
sep 2012
Jeg har ikke tal på hvor mange gange Aidan har brændt poterne på komfuret. Tumpen gør det igen og igen......
Vi kan ikke lave køkkenet til et kattefri zone(selvom vi gerne vil) da der ikke er bygget til at være dør i karmen.
Det er en af vores "ønsker" til næste hjem, at det skal være muligt at lukke kattene ude af køkkenet.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
aug 2010
Jeg har også set fine poter på mit nye komfur, så jeg tager konsekvent strømmen fra, så kan de ikke tænde.
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Jeg har også hund, så kattemaden står på køkkenbordet og på et bord i gæsteværelset, for hunden ikke kan komme til det. (og også for at kattene har et hundefrit sted at slappe af i alle rum).
Jeg har eksperimenteret med at lære dem at de må benytte bordene så længe de ikke bliver brugt. Dvs. når jeg laver mad må de ikke være på køkkenbordet og når jeg spiser må de ikke være på spisebordet. Det går nogenlunde, men indimellem skal jeg tage en kat eller to ned et par gange når jeg skal lave mad
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg tørrer af inden brug, da jeg med det antal katte jeg har, vælger mine kampe. Da jeg havde 2, var de aldrig på køkkenbordet, så vidt jeg ved, men jeg tørrede af alligevel.
Men ellers er mine overalt.
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Og kattelort bestræber både jeg og de sig på at holde i bakkerne
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Hun hopper aldrig op, når der bliver lavet mad og når vi spiser. Det har hun lært, hun absolut ikke må
Her får hun også ofte "tændt" for vores kogeplader. Men kun på timeren. Hun kan heldigvis ikke tænde selve pladerne. Så pludselig bipper det lystigt ude i køkkenet uden man har været derude i lang tid
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Tarzan går ikke på bordene, han prøvede da han var killing, men lærte det ved, at jeg sagde NEJ og bar ham ned.
Lucky luke går på bordene, og nu her hjemme hos min mor, hopper han også ofte op på køkkenbordet.
Jeg tror højst sansynligt, at de gør det, når jeg ikke er hjemme, men sådan er det jo
Hos mig må de være over alt. Dog er jeg blevet lidt mere obs på, at lukke døren til soveværelset om natten, efter Tarzan havde en rotte med ind i sengen, da jeg sov
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Af hvad jeg ved befinder de sig aldrig på bordene ... Men de har så også en catwalk igennem hytten de kan være oppe på så tror ikke de gider være der nede på bordene når de kan være der..
sep 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 22 Svar: 111
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det er deres natur at søge højder - Der er overblik, tryghed og også varmere end i jord(gulv)højde. Desuden forbinder de os ikke med vores fødder, men ansigter og hænder, der for det meste er nemmest at kontakte i bordhøjde.
Ude i den store verden færdes de også på forskellige niveauer.
Jeg har dem også i sengen (også hundene), og jeg har rundet de 70 år uden farlige infektioner pga kattenes færden.
Ganske alm. hygiejne har været nok.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Selvfølgelig får køkkenbordet den store tur dagligt og ekstra når der er gæster.
Spisebordet og stuebord er ok de bliver væk når vi sider ved bordet,,, jaaa vi havde en upser med Mitti
Jeg kæmper en brav kamp for, at alt ikke er fyldt af hår, det meste af året går det fint, men der er jo lige et par perioder hvor der er ekstra arbejde
sep 2012
Marianne - de har endnu(på 6 år) aldrig formået at tænde for komfuret. men når jeg har lavet mad kan de finde på at gå hen over de varme plader....
Selvom jeg forsøger at sætte potter og pander i vejen så er de altså ikke smarte nok til at holde sig væk....(pande med vand over dem varme pladen indtil den er kold)
slukke for strømmen i tilfælde af at de tænder for pladerne - Tror den eneste måde jeg kan tage strøm for komfuret er at hive det ud og slukke bagved eller slå relæet fra. ikke optimalt... :S
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
....Utroligt at jeg lever endnu ;-).
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Når jeg laver mad er køkkenbordet off limit, og det bord jeg spiser ved er også offlimit når der er mad på det..
Det bliver selvfølgelig tørret af før brug..
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 305
Vores katte er overalt, de styrer os.
Vi har bestilt et af de der wallsticker billeder vi skal have på stue væggen.
maj 2013
maj 2007
Men igen, ikke under madlavning og spisning...
Og ja, jeg står også på bordene, de er nu bedere end at skulle famle med en stige
maj 2013
maj 2013
maj 2012
Jeg tror vi er forskellige, fordi vi har forskellige hjem og om katten kan komme ud eller får alle sine oplevelser på begrænset plads, jeg har ikke plads til flere klatretræer, så for mig og mine katte er det en fordel, at udnytte de muligheder der er, så de kan komme op på skabe og borde, dem er de nu ikke meget på, men jeg sørger bare for, at de ikke er så spændende.
Røde sidder aldrig på skødet, han sætter sig på stuebordet lige ved sofaen, når det er kæletid, det bord bliver der heller ikke spist ved
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Men jeg tørrer altid bordene af inden der bliver spist / rodet med madvarer..
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
Det er dog min kærestes regel at de ikke må være på køkkenbordet, jeg er ret ligeglad med om jeg måske får deres bakterier i min mad, det er jeg ikke så sippet med. Mine egne fingre er sgu nok heller ikke altid helt rene
Jeg vil ikke have dem på bordet når jeg spiser fordi jeg har haft katte der stjal min mad.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
På stuebordet og sofabordet må hun gerne være. Vindueskarme er til hende, hun skal bare dele dem med nogle orkideer, det fungerer fint.
I stuen må hun ikke gå på toppen af fladskærmsfjernsynet (det kunne jo vælte) men det ved hun godt. I soveværelset bruger hun derimod netop det væghængte tv som mellem trin (efter vinduskarmen) til at hoppe op på klædeskabet. Det har hun selv fundet på, det fungerer fint. Når hun så skal ned, så plejer Hun at falde/ springe som en anden kanonkugle ned i sengen. Det kan man godt vågne ved om natten
maj 2007
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
Mine har endda deres egen sofa i soveværelset, og den bruger de hver nat, så har jeg lidt mere plads i sengen. hehe
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
maj 2013
I får alle det til at lyde som om at katte bare er det mest urene dyr i verden, mange af jer har garanteret en potte plante stående i vindueskarmen ved køkkenbordet eller en karklud liggende på bordet. Det er mindst, hvis ikke mere uhygienisk. Hvem desinficere deres køleskab hver uge? Og hvor mange har ikke lige prøvet at være på toiletbesøg uden at vaske hænder???? Og lyv nu ikke det har i alle.
Igen vores dyr går heller ikke på bordene, men vi mennesker er mindst ligeså " beskidte".
Og forøvrigt Mc donald æde føj, det er sgu mindst lige så usundt
sep 2010
jan 2012
Da vi skulle have frokost sprang deres puddelhund op på bordet og satte sig midt på bordet mellem al maden med tissetrolden fremme... Nej tak jeg skulle så ikke have mad og bad om at blive kørt hjem igen, jeg nåede at være på ferie i mindre end et døgn.. Det var nu også pga allergi, men jeg kunne bare ikke have at hunden skulle sidde midt på bordet når der var mad på bordet..
Og stadig til dato skal mine dyr ikke være på borde, jeg vil ikke have det, kattepoter der kommer direkte fra kattebakken osv. Nix
Jeg laver jo heller ikke mad eller rører ved noget andet efter at have tømt kattebakke uden at have vasket hænder først..
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
sep 2010
sep 2010
sep 2010
sep 2010
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Mine går ikke på bordet af hvad jeg ved men kan jo ikke se hvad de laver når jeg sover eller ikke er hjemme...
Så burde der ikke være mange bakterier tilbage ...
aug 2010
Jeg fangede "joken" og jeg må også have et jernhelbred
sep 2010
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Nej bagtusserne er alle vegne og selv om jeg har vasket bordet "rent" når det skal bruges og selv om jeg har vasket hænderne EFTER at jeg har brugt kluden, tager jeg mig lige på tøjet, håret bliver lige slynget tilbage, så har vi bagterierne tilbage på hænderne.
Når jeg sætte mig i sofaen kan det ikke undgås at jeg planter mine hænder på sofaen, som kattene også går/ligger på, så er bagtusserne tilbage på mine hænder igen, de samme som er på bordene. Og sådan kan man blive ved i ens hjem, man kan ikke undgå at få bagterierne på ens hænder, man rører jo alligevel på mange ting kattene går på. Sidde på gulvet og lege med katten, så har man også bagtusser på sin bag og hænder og hænderne hænger ikke langs siden hele tiden, man klør sig lige på kinden. øjet, klør sig lige i håret eller har lige noget på tanden, ind med fingeren.
Så vi kan desværre ikke undgå at få alle de bagterier der er i huset i sig, så skulle man bruge 1000 klude hver dag, en klud for hver et strøg, på de steder katten færdes.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
maj 2012
Men han sider pænt på køkken muren og ser på det bliver klart, og er bare blevet stoppet, når han forsøgte noget den første tid, han var trods alt 11 mdr, men han ved godt, at her får man mad på gulvet.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 225
fy for pyffer....
Han har et helt hus, en have og ca. 48 tilstødende marker han kan fise rundt på..
der er ingen grund til at han motionere på mit køkkenbord
maj 2012
Faktisk mener de, at hund/ kat i hjemmet er med til, at forebygge allergi, fordi immun forsvaret bliver vækket og trænet, og det er jo der det går galt med allergi, immun forsvaret reagere på de forkerte ting!
Det er det smarte med homøopatien, der er selve "sygdommen" i, som så fortyndes ca 1:1.000.000 gange.
Man kunne jo købe et par voksduge og lægge på de borde man skal bruge, de er lige til at vaske bagefter, så sparer man alle de 1000 klude.
jul 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 8
maj 2007
"Der er virus og bakterier i luften, lille du.
De har aldrig inficeret som de inficerer nu."
http://www.youtube.com/watch?v=xZUxAaIo59s
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Hverken mennesker eller dyr.
At jeg så engang imellem kan se afslørende poter på bordet er en anden sag.
Tørre altid af inden jeg tilbereder fx mad.
Bakterie skræk har jeg ikke,men finder det noget ulækkert at katten hopper op ,efter et toiletbesøg udenfor
Ad
Jannick
Underlig måde du debattere på
For mig signalisere det en stor mangel på respekt for dine meddebattøre
dec 2006
aug 2010
Ja, hvad så med alle dem der trodsigt går på arbejde med influenza eller snotnæse? Det er da værre end at have en kat på bordet - der er i hvert fald større risiko for at man bliver syg
dec 2006
aug 2010
aug 2010
Jamen du har da ret i at hospitaler døjer med resistente bakterier, men det skyldes i høj grad også den massive penicillinbehandling som landbrugsdyr får og som landmænd selv administrerer.
Og så er vi nogle stykker der er gode til at udvikle lungebetændelse i kølvandet på en "uskyldig" snotnæse, så det er såmænd ikke så ufarligt endda
maj 2012
Og sygehuse er et farligt sted hvis man ikke har et godt immunforsvar.
Jeg glemmer aldrig en udsendelse, om snavsede hjem, der var en udsendelse hvor en ung pige havde katte bakken i køkkenet, de 2 steder der var færrest baktusser i hendes hjem var wckummen og KATTEBAKKEN
Og jo katten spredte bakterier for de var alle vegne i hjemmet, så selv om den var renlig, var hjemmet beskidt!
aug 2010
Det er okay for mig at nogle ikke vil have kattene på bordene, men det er bare lidt svært at agere når man ikke er hjemme og hvad man ikke ser har man ikke ondt af vel?
Personligt vil jeg ikke have dem der når jeg laver mad og når jeg spiser, men jeg kan jo ikke vogte over dem i døgnets 24 timer.
Men når man har et job som dig, så oplever man jo også lidt af hvert, og der er næppe klinisk rent på et skib
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 19
aug 2010
http://www.youtube.com/watch?v=TMcoqOMgpHQ
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Katte: 5 Emner: 91 Svar: 144
De må egentlig ikke gå på bordene, og vi har lige fundet dusheren frem, så de kan få et pift vand når de gør det, men vi har lige fået en ny killing, og hun skal gerne have en positiv oplevelse med at komme ind (vildkat), så pt. får de stadig lov. Dog bliver det ikke til at holde styr på når vi stopper med at fyrre igen, for da er alle døre mere eller mindre åbne.
aug 2010
Jeg har aldrig været i kabyssen på et større skib
Og selvf. skal der laves egenkontrol mv. det er jo "kantinen" på en arbejdsplads
Så intet nedsættende om sømandslivet!
jan 2012
Det er et princip jeg har, og når jeg ser det er der ingen problemer for kattene at forstå..
Når jeg ikke ser det ja så er der ingen tvivl om at den lille går på visse borde, og det har jeg så måttet acceptere, det har været meget svært for mig, for den store har aldrig gået på borde, og gør det til dato stadig ikke..
maj 2007
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 6
sep 2010
jun 2013
Følger: 1 Svar: 10
maj 2007
Ungerne legede i sandkassen og puttede "sandkager" i munden (som mange børn gør), og der kom vist nok også af og til en kat i sandkassen.
Som sagt, så overlevde vi - oven i købet med et super immunforsvar (måske netop).
En veninde, der nærmest led af bakteriefobi - det var skisme lige før, hun sprittede sine hænder af, før hun rørte ved sin børn, da de var små - kunne ikke forstå, de skrantede og ofte havde dårlig mave.
Hvad er det, man siger - man skal have syv pund skidt i sig om året
Alt med måde, sund fornuft og alm. hygiejne.
dec 2006
til indlæg # 85
At der er problemer med bakterier på sygehusene, har katte på bordene i folks private hjem næppe noget at gøre med. Resistente bakterier er blevet et alvorligt problem pga. overforbrug af især antibiotika, og desinfektionsmidler og diverse bakteriehæmmende stoffer i sæbe, rengøringsmidler, tandpasta osv.
Jeg har IKKE noget jernhelbred, og hader at være syg - netop derfor gør jeg mit bedste for at undgå influenza- og forkølelse.
Det er dog bemærkelsesværdigt, at jeg aldrig er blevet syg af at have katte på bordene, for det skrappeste rengøringsmiddel jeg bruger til mit køkkenbord er änglamark opvaskemiddel.
Nu skal det jo nok passe, at Nemesis snart kommer efter mig, men skulle jeg endelig blive syg af katterøvsbaktusser, så kan man vel sige, at straffen står i rimeligt forhold til gevinsten ved udskejelserne med katte på borde igennem ca. 25 år.
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 16
Der hvor vi bor nu må han være over alt, han bliver knipset ned fra køkkenbordet når der skal laves mad. Men han drikker af køkkenvasken og vandhanen, så kan ikke forbyde ham at gå på bordet
Han sover sammen med mig, i min seng.
Han må for min skyld gerne sidde med til bords, men det er ikke noget for ham.
Kattebakken står i brusekabinen = rene poter! Derudover bliver bakken tømt tit så han får ikke ligefrem afføring eller urin på poterne.
Når min søn ikke er hjemme kan Blackie godt finde på at ligge sig i tremmesengen.
Blackie følger der udover næsten altid efter mig, venter på mig om aftenen og går i seng samme tid med mig, følger efter når jeg skal tisse og når jeg laver mad.
Jeg ser min kat som familie, og familie er vel ikke ulækkert?
jun 2013
sep 2010
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Kan ikke dy mig
Jesper
Det skuffer mig at du ikke ser ud som denne flotte fyr Tø hø
nov 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 38
vores eneste vindues karm i stuen må de godt ligge i, men de gør det aldrig. de ligger enten på gulvet, stolene, sofaerne eller oven på vores kummefryser. vores store kat kan godt li at ligge ude i bruse nichen, for der kan hun få fred og ro til at sove.
maj 2007
Jeg havde ellers sagt, hun kunne skifte bleen på badeværelset, hvor der er vaskeplade med bruser, men der var for koldt, syntes hun.
maj 2007
Og lortebleer på bordet? ADR
maj 2007
Jeg selv klipper f.eks. negle over wc-kummen, mens jeg har oplevet andre både rense og klippe negle ved et spisebord,
Men det er jo nok sådan, at vi hver især har vores opfattelse af, hvad der er ulækkert eller ej.
dec 2006
jun 2013
aug 2010
Det kan klares med en gang Ajax - det værste der kan ske er, at vasken falder ned
nov 2013
Følger: 1 Svar: 1
Hos os er kattene lige hvor de har lyst til at være. Det er frit…
Jeg synes de er gode til at finde ud af, hvornår de må være på bordene og ikke. Har aldrig oplevet dem på et opdækket spisebord/sofabord - og lige der ville jeg også sige fra
Når vi laver noget i køkkenet ellers, kan de godt finde på at sidde og kigge på i det ene hjørne - det er da hyggeligt
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Det roder lidt, men beskytter kattepoter og små nysgerrige fingre.
jun 2013
( plexiglas på yderside og flamingoskum på inderside og så ka' vinduet åbnes gennem kattelemmen) ret smart her om vinteren - om sommeren er der bare fri adgang
sep 2012
Spøjst min far var med at lære mine katte at gå på bordende<b> imens der er mad!</b> Måtte forklare ham igen og igen at hvis han tillod det en gang så ville de tro at de altid måtte gå på bordende. Synes kattene var blevet værre og værre med hensyn til bordende, kom så hjem og fandt ham ifær med at spise frokost og Macro der lå buet rundt om hans tallerken ventende på godbid.(min far kunne ikke engang lægge armene rundt om sin tallerken så tæt lå Macro!).
vil ikke gå medtil at nogen lære mine katte så dårlige manerer!
maj 2012
Mitti har endnu ikke hoppet op på køkkenbordet, men det var jo også der han fik øjendråber
aug 2010
Snedige rad
Har du også løsningen til at lokke 2 tosser ind i hvert deres bur i morgen kl. l*** hvor de endnu ikke er stået op?
maj 2012
aug 2010
Her er der så en klagesang hele vejen ned til "lægen" - der er 1000 m. og det er godtnok langt iflg. mine tosser
nov 2013
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 2
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Spisebordet bruger vi dog kun sjældent, og det grænser lige op til vindueskarmen, hvor der er udsigt til en eng, så det "opgav" vi hurtigt, så der må de gerne være. Bortset fra når bordet er dækket, så bliver de pænt sat ned igen.
Må jeres katte gå på bordene osv.?