3.259 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 98 Svar

Må jeres katte gå på bordene osv.? Må jeres katte gå på bordene osv.?

Ja som overskriften siger, må jeres katte gå på bordene og den slags hjemme hos jer?. Er der andre steder i huset som er kattefri?.
Her hjemme må kattene gå over det hele. Det er bestemt ikke fordi de render rundt på bordene hele tiden, men ofte nyder de at sidde i vindueskarmen i køkkenet, og så hopper de jo naturligvis op på køkkenbordet for at kommer op i vinduet, og dette er helt fint med mig.
Min kære svigerinde kom på besøg i sidste uge, og hun blev simpelhen så forarget over at vi lader katten hoppe op på bordet, havde det været hendes kat havde den fået er ordenlig dask(fik jeg nævnt at hun ikke ligefrem er kattemenneske?). Hende begrundelse var at hun synes det var ulækkert at katten gik på bordet, hvis man nu skulle smøre et stykke brød eller lignende på bordet kom der jo kattebæ på. Hvad hun sammenlignende det med vil jeg ikke engang nævne. Men nu er det jo sådan at jeg aldrig har madvare liggende direkte på bordet, det er enten på en tallerken , skærebræt eller lignende, desuden bliver bordet ofte tørret af.
Men ellers er det eneste sted de ikke må være soveværelset, men det skyldes at så får jeg ikke fred om natten, så det rum er bare lukket hele dagen.
Hvordan er det hjemme hos jer?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må jeres katte gå på bordene osv.?
  • #1   12. nov 2013 Her må kattene ikke gå på køkkenbordet og sofabordet. Men de gør det alligevel, så vi tørrer altid bordene af inden brug. smiley

• #2   12. nov 2013 De må ikke og de ved det men når man ikke er hjemme så går de på bordenen alligevel.

Køkkenborde, sofabord og spisebord bliver vasket af med fugtig klud inden brug.
    Når vi har gæster spritter vi spisebordet(glas) af inden vi skal spise.

• #4   12. nov 2013 Nix her må kattene ikke gå på bordet, undtagen et bord i køkkenet som hænger sammen med vindueskarmen, kattene ved godt de ikke må gå på borde, men den lille gør det alligevel når hun tror der er noget interessant smiley så borde bliver tørret af inden brug..

Ellers har jeg ikke rigtig nogle no-go steder, jo reolen gider jeg heller ikke de kravler rundt på, men det gør de nu heller ikke alligevel, de har mange andre steder de må være og hvor de kan komme op i højden..

• #5   12. nov 2013 Helst ikke, men jeg ved at de gør det, for ellers kan de ikke komme op i køkkenvinduet.. og der sidder de ofte når jeg kommer hjem. så nu tørrer jeg konsekvent bordene af inden de bliver brugt.

Absolut no-go er komfuret!

• #6   12. nov 2013 Absolut no-go er komfuret!

Jeg har ikke tal på hvor mange gange Aidan har brændt poterne på komfuret. Tumpen gør det igen og igen......

Vi kan ikke lave køkkenet til et kattefri zone(selvom vi gerne vil) da der ikke er bygget til at være dør i karmen.

Det er en af vores "ønsker" til næste hjem, at det skal være muligt at lukke kattene ude af køkkenet.

• #7   12. nov 2013 Mine må ikke være på køkkenbordet. Men det er nu mest fordi jeg ikke gider have, at de rager i alle tingene, der ligger derude. De er heller ikke interesserede i at komme derop, så det er ret let. Derudover må de heller ikke være på sofabordet, som er en gammel sag, som kostede dyrt og som jeg selv har lakeret. Men de kravler rundt alle andre steder, og har fast plads på spisebordet på et tæppe:p

• #8   12. nov 2013 Sasha:
    Jeg har også set fine poter på mit nye komfur, så jeg tager konsekvent strømmen fra, så kan de ikke tænde.

• #9   12. nov 2013 Hos mig må kattene være hvor de vil.
    Jeg har også hund, så kattemaden står på køkkenbordet og på et bord i gæsteværelset, for hunden ikke kan komme til det. (og også for at kattene har et hundefrit sted at slappe af i alle rum).

Jeg har eksperimenteret med at lære dem at de må benytte bordene så længe de ikke bliver brugt. Dvs. når jeg laver mad må de ikke være på køkkenbordet og når jeg spiser må de ikke være på spisebordet. Det går nogenlunde, men indimellem skal jeg tage en kat eller to ned et par gange når jeg skal lave mad smiley

• #10   12. nov 2013 Må og må, de gør det. Men de kommer aldrig på spisebordet, når der sidder nogen, eller der bliver dækket op.
    Jeg tørrer af inden brug, da jeg med det antal katte jeg har, vælger mine kampe. Da jeg havde 2, var de aldrig på køkkenbordet, så vidt jeg ved, men jeg tørrede af alligevel.
    Men ellers er mine overalt.

• #11   12. nov 2013 I min verden er prisen for at holde husdyr at der er pels over alt. Hvis ikke man kan leve med det, skal man ikke have dyr. Selvom mine katte ikke opholder sig i køleskab, skuffer, klædeskab osv, er det jo ikke hårfrit af den grund...
    Og kattelort bestræber både jeg og de sig på at holde i bakkerne smiley

• #14   12. nov 2013 Her må Feline være over det hele. Også på bordene! Selvom jeg ikke er vild med det, så hopper hun jo alligevel derop, når jeg ikke er hjemme. Så bordene bliver tørret af før de bruges.

Hun hopper aldrig op, når der bliver lavet mad og når vi spiser. Det har hun lært, hun absolut ikke må smiley

Her får hun også ofte "tændt" for vores kogeplader. Men kun på timeren. Hun kan heldigvis ikke tænde selve pladerne. Så pludselig bipper det lystigt ude i køkkenet uden man har været derude i lang tid smiley

• #15   12. nov 2013 Men hvordan lære man lige et kat at den ikke må være et bestemt sted? Da Misling var lille førsøgte jeg fra starten at lære hende det men så var hun der bare når jeg ikke var hjemme og til sidst opgav jeg smiley Her hjemme er det som om, at det de ikke må bliver bare 1000 gange mere spændende....

• #16   12. nov 2013 Mine katte må heller ikke gå på bordene, men er efterhånden vendt til, at de gerne må, de går der jo ikke hele tiden, og det er ikke værre end, at man kan tørre det af før brug smiley
    Tarzan går ikke på bordene, han prøvede da han var killing, men lærte det ved, at jeg sagde NEJ og bar ham ned.
    Lucky luke går på bordene, og nu her hjemme hos min mor, hopper han også ofte op på køkkenbordet.
    Jeg tror højst sansynligt, at de gør det, når jeg ikke er hjemme, men sådan er det jo smiley
    Hos mig må de være over alt. Dog er jeg blevet lidt mere obs på, at lukke døren til soveværelset om natten, efter Tarzan havde en rotte med ind i sengen, da jeg sov smiley

• #17   12. nov 2013 Mine må ikke være på nogen borde andet end tv bordet..

Af hvad jeg ved befinder de sig aldrig på bordene ... Men de har så også en catwalk igennem hytten de kan være oppe på så tror ikke de gider være der nede på bordene når de kan være der..

• #19   12. nov 2013 Mine må være overalt. De kommer dog aldrig op på spisebordet når vi spiser. Det er ikke noget vi har lært dem... På køkkenbordet må de ikke komme hvis der laves mad.

• #20   12. nov 2013 Ja, mine må godt være på bordene.

Det er deres natur at søge højder - Der er overblik, tryghed og også varmere end i jord(gulv)højde. Desuden forbinder de os ikke med vores fødder, men ansigter og hænder, der for det meste er nemmest at kontakte i bordhøjde.

Ude i den store verden færdes de også på forskellige niveauer.

Jeg har dem også i sengen (også hundene), og jeg har rundet de 70 år uden farlige infektioner pga kattenes færden.

Ganske alm. hygiejne har været nok.

• #24   12. nov 2013 Mine må ikke være på køkkenbordet, meeen det sker, at de ( Birk) bliver fundet der, han hopper som regel ned, men eller bliver han løftet.
    Selvfølgelig får køkkenbordet den store tur dagligt og ekstra når der er gæster.
    Spisebordet og stuebord er ok de bliver væk når vi sider ved bordet,,, jaaa vi havde en upser med Mitti smiley men han er jo heller ikke færdig udlært kat endnu.
    Jeg kæmper en brav kamp for, at alt ikke er fyldt af hår, det meste af året går det fint, men der er jo lige et par perioder hvor der er ekstra arbejde smiley

• #26   12. nov 2013 ***Jeg har også set fine poter på mit nye komfur, så jeg tager konsekvent strømmen fra, så kan de ikke tænde. ***
    Marianne - de har endnu(på 6 år) aldrig formået at tænde for komfuret. men når jeg har lavet mad kan de finde på at gå hen over de varme plader....
    Selvom jeg forsøger at sætte potter og pander i vejen så er de altså ikke smarte nok til at holde sig væk....(pande med vand over dem varme pladen indtil den er kold)

slukke for strømmen i tilfælde af at de tænder for pladerne - Tror den eneste måde jeg kan tage strøm for komfuret er at hive det ud og slukke bagved eller slå relæet fra. ikke optimalt... :S

• #27   12. nov 2013 Mine katte BOR her, så nej, ingen forbudtsteder her i huset (bortset fra komfur og tastatur).

....Utroligt at jeg lever endnu ;-).

• #28   12. nov 2013 Officielt nej.. Men de gør hvad det passer dem smiley

Når jeg laver mad er køkkenbordet off limit, og det bord jeg spiser ved er også offlimit når der er mad på det..

Det bliver selvfølgelig tørret af før brug..

• #30   12. nov 2013 Vores får lov til næsten alt undtaget køkkenbordet
    Vores katte er overalt, de styrer os. smiley
    Vi har bestilt et af de der wallsticker billeder vi skal have på stue væggen. smiley smiley

smiley

profilbillede
  • #32   12. nov 2013 Vores katte er vores liv og børn' hvis folk ikke kan acceptere vors måde at behandle vores katte på og hvordan vi lever kan de blive væk, men heldigvis gør vi rent hver dag, så der er ingen problemer der. smiley

• #34   12. nov 2013 Fruen - Nogle af bordene ja.. Det er kun naturligt for dem at udvikle deres motorik..

Men igen, ikke under madlavning og spisning...

Og ja, jeg står også på bordene, de er nu bedere end at skulle famle med en stige smiley

• #35   12. nov 2013 Vi har ingen børn og kan IKKE få børn

• #37   12. nov 2013 Det har du ret i smiley

• #38   12. nov 2013 Jeg har den her køkken mur hvor kattene holder øje med hvad der foregår, den er populær smiley Mitti kommer der ikke endnu.

Jeg tror vi er forskellige, fordi vi har forskellige hjem og om katten kan komme ud eller får alle sine oplevelser på begrænset plads, jeg har ikke plads til flere klatretræer, så for mig og mine katte er det en fordel, at udnytte de muligheder der er, så de kan komme op på skabe og borde, dem er de nu ikke meget på, men jeg sørger bare for, at de ikke er så spændende.
    Røde sidder aldrig på skødet, han sætter sig på stuebordet lige ved sofaen, når det er kæletid, det bord bliver der heller ikke spist ved smiley højest drukket et glas saft.

profilbillede
  • #39   12. nov 2013 Jeg forsøger at holde dem nede fra køkkenbordet, men Gizmo hopper rigtig tit derop alligevel.. Og jeg kan også tydeligt se potespor på komfuret..
    Men jeg tørrer altid bordene af inden der bliver spist / rodet med madvarer..

• #40   12. nov 2013 Jeg kan godt se at det kan være uhygiejniske, men nu vader mine ikke ligefrem rund på bordene, de bruger blot køkkenbordet som afsats til vinduet. Min svigerinde sammenlignede det me at tage opvaskebørsten, stikke den i numsen på katten så og vaske op, en anelse overdrevet synes jeg dog, men hun taler altid med store bogstaver.

• #41   12. nov 2013 Vores må ikke være på spisebordet når vi spiser og de må slet ikke være på køkkenbordet.
    Det er dog min kærestes regel at de ikke må være på køkkenbordet, jeg er ret ligeglad med om jeg måske får deres bakterier i min mad, det er jeg ikke så sippet med. Mine egne fingre er sgu nok heller ikke altid helt rene smiley
    Jeg vil ikke have dem på bordet når jeg spiser fordi jeg har haft katte der stjal min mad.

• #42   12. nov 2013 her må de ikke gå på køkkenbordene og det gør de heldigvis heller ikke. Det er for klamt, synes jeg

• #43   12. nov 2013 Flocke må være alle steder på nær på køkkenbordet - og der har jeg heller aldrig set hende. Jeg tror ikke det interesserer. Vi har også bare et mikro lille køkken med gennemgang. Vask og bord på den ene side og komfur og højskabe på den anden side... Og på komfuret har jeg to gange oplevet hende. Det er nemlig induktion, så det bipper hvis man sætter andet end gryder der, fx kattepoter... Det kan høres inde fra stuen smiley
    På stuebordet og sofabordet må hun gerne være. Vindueskarme er til hende, hun skal bare dele dem med nogle orkideer, det fungerer fint.
    I stuen må hun ikke gå på toppen af fladskærmsfjernsynet (det kunne jo vælte) men det ved hun godt. I soveværelset bruger hun derimod netop det væghængte tv som mellem trin (efter vinduskarmen) til at hoppe op på klædeskabet. Det har hun selv fundet på, det fungerer fint. Når hun så skal ned, så plejer Hun at falde/ springe som en anden kanonkugle ned i sengen. Det kan man godt vågne ved om natten smiley

• #44   12. nov 2013 Liv B - Så hun vasker op med katte afføring på børsten? Adr

• #45   12. nov 2013 Flocke må for resten helst heller ikke være i min strømpe skuffe... Det er ikke altid at kattekløer og strømpebukser er så god en kombinationen, så hellere mandens strømpeskuffe... Hun elsker skuffer...

• #46   12. nov 2013 mine må ikke være på bordene når der er dækket op eller der bliver lavet mad og det overholder de... og for det meste er de faktisk slet ikke på bordene...der er dog steder de ikke må være her i huset som fx på lofts rummet, da der kun er isolering på væggene derinde så det betyder at de kan gå "ind" i taget....og det vil jeg ikke have,,,,samt så må de heller ikke være i garagen igen er der et "rum"/hulrum inde i en mur som fører ind under trappen så det er også et no go men ellers må de være hvor de lyster

• #47   12. nov 2013 Mine må gå over det hele, undtagen spisebord og stuebord når vi spiser, og det acceptere de også, de ved godt at når vi spiser så må de ikk være der, selvom den ældste nu godt kan finde på lige og skal snuse lidt til min tallerken. Men han røre den ikk.
    Mine har endda deres egen sofa i soveværelset, og den bruger de hver nat, så har jeg lidt mere plads i sengen. hehe

• #49   12. nov 2013 Her er ALLE borde no go.. de må være i vindueskarmene, på diverse stole og møblerne i stuen... men ikke mine borde. Der er jeg helt enig med Felis, det er ret ulækkert smiley Mit soveværelse er også kattefrit område da jeg ellers ikke vil få sovet. De nætter jeg tager på sofaen er altid forbundet med haler i hovedet og dyne/tæppe der bliver stjålet smiley Min datters værelse er også næstens kattefrit område, det er kun næsten for Sylvester er med inde og sige godmorgen hver morgen smiley

• #50   12. nov 2013 Jesper hvis du gider at læse det tidligere indlæg, ville du også læse, at de ikke kommer på køkkenbordet. Men hvad rager det i bund og grund folk hvad man gør i sit eget hjem. Og bare rolig du bliver ikke budt på kaffe.
    I får alle det til at lyde som om at katte bare er det mest urene dyr i verden, mange af jer har garanteret en potte plante stående i vindueskarmen ved køkkenbordet eller en karklud liggende på bordet. Det er mindst, hvis ikke mere uhygienisk. Hvem desinficere deres køleskab hver uge? Og hvor mange har ikke lige prøvet at være på toiletbesøg uden at vaske hænder???? Og lyv nu ikke det har i alle.
    Igen vores dyr går heller ikke på bordene, men vi mennesker er mindst ligeså " beskidte".
    Og forøvrigt Mc donald æde føj, det er sgu mindst lige så usundt

• #53   13. nov 2013 Jeg synes ikke at det ulækkert med katte på køkkenbordet smiley og har aldrig haft gæster som mente det var klamt.... Safir drikker stort set kun vand fra vandhanen ved køkkenvasken, det ville være synd hvis han ikke længere måtte det smiley Desuden bliver der altid vasket af på bordet inden madlavning, og de kommer aldrig op hvis der laves mad.. Ikke engang hvis maden er vådfoder til dem selv....så sidder de pænt og venter smiley

• #54   13. nov 2013 Jeg skal indrømme at jeg blev kureret for dyr på bordet da jeg var barn og var på ferie hos min farbror..
    Da vi skulle have frokost sprang deres puddelhund op på bordet og satte sig midt på bordet mellem al maden med tissetrolden fremme... Nej tak jeg skulle så ikke have mad og bad om at blive kørt hjem igen, jeg nåede at være på ferie i mindre end et døgn.. Det var nu også pga allergi, men jeg kunne bare ikke have at hunden skulle sidde midt på bordet når der var mad på bordet..

Og stadig til dato skal mine dyr ikke være på borde, jeg vil ikke have det, kattepoter der kommer direkte fra kattebakken osv. Nix
    Jeg laver jo heller ikke mad eller rører ved noget andet efter at have tømt kattebakke uden at have vasket hænder først..

• #55   13. nov 2013 For mig må de godt, for min kæreste må de ikke smiley

• #56   13. nov 2013 Der er da også stor forskel på at have en kat på køkkenbordet, gøre rent inden madlavning (hvor de så IKKE kommer op) til at en hund eller en kat sidder på spisebordet i mens man spiser.....tænker jeg....

• #58   13. nov 2013 Jeg har én gang oplevet at spise hos en hvor den ene af hendes katte rendte rundt på spisebordet imens.....det synes jeg var lidt for meget! Man må kunne lære sine katte ikke at hoppe op når man spiser, og ikke at være på køkkenbord når man laver mad.......ved ikke....vores har i hvert fald lært sig selv det! Måske vi måtte fortælle dem det et par gange da de var killinger..... Eller også er de bare ligeglade og er måske ikke så nysgerrige som andre katte kan være...

• #60   13. nov 2013 Jeg kan ikke se hvad der skulle være farligt ved det smiley Så længe man vasker af inden madlavning...... Desuden er det da også sjældent at man laver mad direkte på køkkenbordet...... Eller? Vi har da spækbrætter til grønt, spækbrætter til kød, skåle, gryder, pander osv............ Der er ikke rigtig noget som bliver tilberedt direkte på bordet....

• #62   13. nov 2013 Næ, man skal huske at gøre rent inden madlavning smiley

• #64   13. nov 2013 Altså jeg spriter mit køkkenbord af hvergang jeg skal bruge det med hospitalssprit...

Mine går ikke på bordet af hvad jeg ved men kan jo ikke se hvad de laver når jeg sover eller ikke er hjemme...

Så burde der ikke være mange bakterier tilbage ...

• #65   13. nov 2013 Tinka:
    Jeg fangede "joken" og jeg må også have et jernhelbred smiley

• #66   13. nov 2013 Sandt, med eller uden kat vil der altid være bakterier smiley Men jeg tror godt nok ikke at det ligefrem skulle være farligt med en kat på køkkenbordet. Jeg har det i hvert fald fint smiley Rengøring inden brug og frem med sprækbrættet fra skuffen eller tallerkenen fra skabet smiley bakterierne vil altid florere rundt.... Og hårene! De kommer op på køkkenbordet selv uden at katten gør. smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #68   13. nov 2013 Der er bakterier alle vegne i et hjem med katte. Hvis jeg tørre bordet af når bordet skal bruges, så skal jeg jo bruge <b>èn klud for hver et strøg jeg tager,</b> for ellers tvære jeg jo bagterierne rundt på bordet, "men hvem gør det" Så kan man spritte bordet, men kan bordet tåle det, det vil hjælpe rigtig meget. Ja spritte på alting hvor kattene har gået. smiley Puha

Nej bagtusserne er alle vegne og selv om jeg har vasket bordet "rent" når det skal bruges og selv om jeg har vasket hænderne EFTER at jeg har brugt kluden, tager jeg mig lige på tøjet, håret bliver lige slynget tilbage, så har vi bagterierne tilbage på hænderne.

Når jeg sætte mig i sofaen kan det ikke undgås at jeg planter mine hænder på sofaen, som kattene også går/ligger på, så er bagtusserne tilbage på mine hænder igen, de samme som er på bordene. Og sådan kan man blive ved i ens hjem, man kan ikke undgå at få bagterierne på ens hænder, man rører jo alligevel på mange ting kattene går på. Sidde på gulvet og lege med katten, så har man også bagtusser på sin bag og hænder og hænderne hænger ikke langs siden hele tiden, man klør sig lige på kinden. øjet, klør sig lige i håret eller har lige noget på tanden, ind med fingeren. smiley

Så vi kan desværre ikke undgå at få alle de bagterier der er i huset i sig, så skulle man bruge 1000 klude hver dag, en klud for hver et strøg, på de steder katten færdes. smiley

• #69   13. nov 2013 Syns ikk er det værre end at have sine børn siddende på køkkenbordet, det er sjælendt at mine går på køkkenbordet, men da jeg havde hund så brugte de køkkenbordet at spise på, og skal de igen når jeg får hund igen.

• #70   13. nov 2013 Jeg er faktisk overrasket over, at Røde ikke bare hopper op på bordet når det passer ham, for hos opdrætteren blev han fodret på bordet, fordi de også havde hunde.
    Men han sider pænt på køkken muren og ser på det bliver klart, og er bare blevet stoppet, når han forsøgte noget den første tid, han var trods alt 11 mdr, men han ved godt, at her får man mad på gulvet.

• #71   13. nov 2013 nej det må han sgu ikke.

fy for pyffer....

Han har et helt hus, en have og ca. 48 tilstødende marker han kan fise rundt på..

der er ingen grund til at han motionere på mit køkkenbord smiley

• #72   13. nov 2013 Janne smiley smiley

Faktisk mener de, at hund/ kat i hjemmet er med til, at forebygge allergi, fordi immun forsvaret bliver vækket og trænet, og det er jo der det går galt med allergi, immun forsvaret reagere på de forkerte ting!

• Janne.*

#73   13. nov 2013 Jette, du har fuldkommen ret. smiley

Det er det smarte med homøopatien, der er selve "sygdommen" i, som så fortyndes ca 1:1.000.000 gange.

Man kunne jo købe et par voksduge og lægge på de borde man skal bruge, de er lige til at vaske bagefter, så sparer man alle de 1000 klude. smiley smiley

• #74   13. nov 2013 Hos os er der følgene steder der er forbudt område for kattepoter: Køkkenborde, diske, borde (alle slags, bortset fra computerbordet på mine forældres værelse), to rode værelser, kælderen (er i gang med at blive pudset op og så videre), delvist mit værelse (min kæreste er allergiker);)

• #76   13. nov 2013 Lea - Jo jeg gør.. Når jeg med mine 163 skal nå noget oppe på køkkenskabene, så er gulvet og en stol ikke højt nok smiley

• Janne.*

#77   13. nov 2013 Lidt plat humor. smiley

"Der er virus og bakterier i luften, lille du.
    De har aldrig inficeret som de inficerer nu."

http://www.youtube.com/watch?v=xZUxAaIo59s

• #79   13. nov 2013 Det er lidt underligt, som forskellige mennesker har det med forskellige bakterier. Personligt synes jeg det er langt mere ulækkert at en udekat kommer ind med flåter, jordbakterier og bakterier fra fangede mus, fugle og lignende og ligger og smider dem af i sofaer og senge.

• #80   13. nov 2013 Herhjemme går man ikke på bordet smiley
    Hverken mennesker eller dyr.
    At jeg så engang imellem kan se afslørende poter på bordet er en anden sag. smiley

Tørre altid af inden jeg tilbereder fx mad.
    Bakterie skræk har jeg ikke,men finder det noget ulækkert at katten hopper op ,efter et toiletbesøg udenfor smiley
    Ad smiley

Jannick
    Underlig måde du debattere på smiley
    For mig signalisere det en stor mangel på respekt for dine meddebattøre smiley

• #81   13. nov 2013 Åbenbart og heldigvis tåler jeg kattebaktusser vældig godt - er vel blevet hærdet smiley . Til gengæld har jeg dårlige erfaringer med at omgås smitte-syge mennesker - jeg vasker gerne hænder efter at have rørt ved penge og kørt i bus osv. og undgår, så vidt jeg kan, at være i rum med nogen, der har influenza eller er forkølede. Var det ikke så påfaldende ville jeg nok iføre mig engangshandsker og mundbind under influenzaepidemier ;-).

• #82   13. nov 2013 Tinka:
    Ja, hvad så med alle dem der trodsigt går på arbejde med influenza eller snotnæse? Det er da værre end at have en kat på bordet - der er i hvert fald større risiko for at man bliver syg smiley

• #83   13. nov 2013 Uha ja, de skulle blive hjemme med deres snotnæser!

• #84   13. nov 2013 Jeg er så ræd for den slags smitte, så hvis én af mine kolleger er syge, så spritter jeg hænder et utal af gange imens jeg er på arbejde smiley

• #86   13. nov 2013 Jesper:
    Jamen du har da ret i at hospitaler døjer med resistente bakterier, men det skyldes i høj grad også den massive penicillinbehandling som landbrugsdyr får og som landmænd selv administrerer.

Og så er vi nogle stykker der er gode til at udvikle lungebetændelse i kølvandet på en "uskyldig" snotnæse, så det er såmænd ikke så ufarligt endda smiley

• #88   13. nov 2013 Ja køkken hygiejne er vigtig smiley

Og sygehuse er et farligt sted hvis man ikke har et godt immunforsvar.

Jeg glemmer aldrig en udsendelse, om snavsede hjem, der var en udsendelse hvor en ung pige havde katte bakken i køkkenet, de 2 steder der var færrest baktusser i hendes hjem var wckummen og KATTEBAKKEN smiley :-O
    Og jo katten spredte bakterier for de var alle vegne i hjemmet, så selv om den var renlig, var hjemmet beskidt!

• #89   13. nov 2013 Hvis man bor i en svinesti, med et pænere ord et sted hvor der ikke bliver gjort ordentligt rent, ja så betakker jeg mig skam også for at indtage et måltid mad.

Det er okay for mig at nogle ikke vil have kattene på bordene, men det er bare lidt svært at agere når man ikke er hjemme og hvad man ikke ser har man ikke ondt af vel?
    Personligt vil jeg ikke have dem der når jeg laver mad og når jeg spiser, men jeg kan jo ikke vogte over dem i døgnets 24 timer.

Men når man har et job som dig, så oplever man jo også lidt af hvert, og der er næppe klinisk rent på et skib smiley

• Natalia T
    Natalia T Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 19
    #90   13. nov 2013 Her i huset er der ingen begrænsninger for hvor kattene (5 Stk Chartreux) må være, og ingen døre er lukkede for dem, kun ud af huset, hvor de kun kommer under opsyn, men ikke i snor eller lignende.

• #91   13. nov 2013 Lyt til teksten - bare for at få lidt mere humor ind i det :

http://www.youtube.com/watch?v=TMcoqOMgpHQ

• #93   13. nov 2013 Her i huset lukker vi alle døre for at holde på varmen, så så længe vi fyrre er kattene kun i stuen. Ellers må de være hvor hunden må være hvor dørene er åbne til.

De må egentlig ikke gå på bordene, og vi har lige fundet dusheren frem, så de kan få et pift vand når de gør det, men vi har lige fået en ny killing, og hun skal gerne have en positiv oplevelse med at komme ind (vildkat), så pt. får de stadig lov. Dog bliver det ikke til at holde styr på når vi stopper med at fyrre igen, for da er alle døre mere eller mindre åbne.

• #94   13. nov 2013 Sorry Jesper!
    Jeg har aldrig været i kabyssen på et større skib smiley

Og selvf. skal der laves egenkontrol mv. det er jo "kantinen" på en arbejdsplads smiley
    Så intet nedsættende om sømandslivet!

• #95   13. nov 2013 Jeg er egentligt ikke bakterie forskrækket, jeg vil bare ikke have hverjen dyr eller mennesker på bordene, jeg sidder jo heller ikke selv og smækker mine sure sokker op på bordet hvad enten der er mad på bordet eller ej, så hvorfor skulle kattene..

Det er et princip jeg har, og når jeg ser det er der ingen problemer for kattene at forstå..

Når jeg ikke ser det ja så er der ingen tvivl om at den lille går på visse borde, og det har jeg så måttet acceptere, det har været meget svært for mig, for den store har aldrig gået på borde, og gør det til dato stadig ikke..

• #96   13. nov 2013 Jeg kan ikke nå bagerst på køkkenskabene med en skammel eller stol, been there, done that smiley

• #97   13. nov 2013 nej katte må ikke være på bordene her hos mig

• #98   13. nov 2013 Jeg kan godt finde på at sidde på køkkenbordet smiley

• michael A
    michael A Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 10
    #99   13. nov 2013 Her må katten da være alle steder som jeg må, men selvfølgelig helst ikke på komfurets kogeplader -vel? men lille Mitzi her gør nu aldrig noget rigtigt galt, pånær måske har balanceret på altanens gelænder grrrr. Hvad angår bakterie forskrækkelse så er katten jo kun de samme steder jeg er, eller rettere færre da kun her indendørs, så det er måske snarere mig der ku' smitte hende smiley

• #101   14. nov 2013 Et under, at jeg, mine tre børn og otte børnebørn har overlevet med marsvin, fugle, rotter, katte og hunde, der færdedes overalt i huset - de fleste tilmed på bordene også.

Ungerne legede i sandkassen og puttede "sandkager" i munden (som mange børn gør), og der kom vist nok også af og til en kat i sandkassen.

Som sagt, så overlevde vi - oven i købet med et super immunforsvar (måske netop).

En veninde, der nærmest led af bakteriefobi - det var skisme lige før, hun sprittede sine hænder af, før hun rørte ved sin børn, da de var små - kunne ikke forstå, de skrantede og ofte havde dårlig mave.

Hvad er det, man siger - man skal have syv pund skidt i sig om året smiley

Alt med måde, sund fornuft og alm. hygiejne.

• #102   14. nov 2013
    til indlæg # 85

At der er problemer med bakterier på sygehusene, har katte på bordene i folks private hjem næppe noget at gøre med. Resistente bakterier er blevet et alvorligt problem pga. overforbrug af især antibiotika, og desinfektionsmidler og diverse bakteriehæmmende stoffer i sæbe, rengøringsmidler, tandpasta osv.

Jeg har IKKE noget jernhelbred, og hader at være syg - netop derfor gør jeg mit bedste for at undgå influenza- og forkølelse.
    Det er dog bemærkelsesværdigt, at jeg aldrig er blevet syg af at have katte på bordene, for det skrappeste rengøringsmiddel jeg bruger til mit køkkenbord er änglamark opvaskemiddel.

Nu skal det jo nok passe, at Nemesis snart kommer efter mig, men skulle jeg endelig blive syg af katterøvsbaktusser, så kan man vel sige, at straffen står i rimeligt forhold til gevinsten ved udskejelserne med katte på borde igennem ca. 25 år. smiley

• #105   14. nov 2013 Engang måtte Blackie ikke gå på køkkenbordet.... så flyttede vi i en lejlighed med vindue ved køkkenbordet, han begyndte at hoppe op for at kigge ud.
    Der hvor vi bor nu må han være over alt, han bliver knipset ned fra køkkenbordet når der skal laves mad. Men han drikker af køkkenvasken og vandhanen, så kan ikke forbyde ham at gå på bordet smiley
    Han sover sammen med mig, i min seng.
    Han må for min skyld gerne sidde med til bords, men det er ikke noget for ham.
    Kattebakken står i brusekabinen = rene poter! Derudover bliver bakken tømt tit så han får ikke ligefrem afføring eller urin på poterne.
    Når min søn ikke er hjemme kan Blackie godt finde på at ligge sig i tremmesengen.
    Blackie følger der udover næsten altid efter mig, venter på mig om aftenen og går i seng samme tid med mig, følger efter når jeg skal tisse og når jeg laver mad.
    Jeg ser min kat som familie, og familie er vel ikke ulækkert? smiley

• michael A
    michael A Tilmeldt:
    jun 2013

#106   14. nov 2013 samme her da altan-adgangen foregår via køkkenbordet, men som andre skriver man bruger jo også underlag såsom smøre og skærebræt etc - og ja familie-den godtar' jeg smiley

profilbillede
  • #107   14. nov 2013 Safir drikker stort set kun vand fra køkkenvasken..... De elskede vandkampe da de var små, men det er de vokset fra nu smiley

profilbillede
  • #108   14. nov 2013 Undskyld et lille sidespring i denne tråd smiley
    Kan ikke dy mig

Jesper

Det skuffer mig at du ikke ser ud som denne flotte fyr Tø hø

profilbillede
  • #110   15. nov 2013 Mine må absolut ikke gå på bordene. og sådan har alle mine katte gennem tiderne haft det.
    vores eneste vindues karm i stuen må de godt ligge i, men de gør det aldrig. de ligger enten på gulvet, stolene, sofaerne eller oven på vores kummefryser. vores store kat kan godt li at ligge ude i bruse nichen, for der kan hun få fred og ro til at sove. smiley

• #112   16. nov 2013 Efter en længere debat med en bekendt netop om emnet - hun var ved at brække sig ved tanken om en kat på spisebordet - gav hun sit barn ren ble på, PÅ spisebordet, og lortebleen blev lagt direkte på bordet, hvorefter hun (uden at vaske hænder) satte sig samme sted med sin kaffe og kage.

Jeg havde ellers sagt, hun kunne skifte bleen på badeværelset, hvor der er vaskeplade med bruser, men der var for koldt, syntes hun.

• #113   16. nov 2013 På bordet ville jeg ikke gøre det.. Men på gulvet gør vi det, inde i stuen eller på hendes værelse..

Og lortebleer på bordet? ADR

• #114   16. nov 2013 Jamen det overraskede mig faktisk ikke, for jeg har oplevet tilsvarende før.

Jeg selv klipper f.eks. negle over wc-kummen, mens jeg har oplevet andre både rense og klippe negle ved et spisebord,

Men det er jo nok sådan, at vi hver især har vores opfattelse af, hvad der er ulækkert eller ej.

• #115   17. nov 2013 Mega **hun var ved at brække sig ved tanken om en kat på spisebordet - gav hun sit barn ren ble på, PÅ spisebordet, og lortebleen blev lagt direkte på bordet, hvorefter hun (uden at vaske hænder) satte sig samme sted med sin kaffe og kage.**

smiley Jeg havde simpelthen ørlet ud over hele bordet, hvis nogen placerede en lorteble på det (eller bare i samme lokale). Ydrk!

• michael A
    michael A Tilmeldt:
    jun 2013

#116   17. nov 2013 Må de så sove i vasken?

profilbillede
  • #118   17. nov 2013 Ja Michael!
    Det kan klares med en gang Ajax - det værste der kan ske er, at vasken falder ned smiley

• susan H
    susan H Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #119   18. nov 2013 Hej Liv

Hos os er kattene lige hvor de har lyst til at være. Det er frit…
    Jeg synes de er gode til at finde ud af, hvornår de må være på bordene og ikke. Har aldrig oplevet dem på et opdækket spisebord/sofabord - og lige der ville jeg også sige fra smiley
    Når vi laver noget i køkkenet ellers, kan de godt finde på at sidde og kigge på i det ene hjørne - det er da hyggeligt smiley Så snakker vi lidt sammen...

• #120   18. nov 2013 Her må de vare på den del af køkkenbordet der er ved vinduet, de skal ha lov til at kigge ud. De er dog over det hele når vi ikke ser... smiley

profilbillede
  • #122   18. nov 2013 Der står altid en stor gryde med koldt vand på varme plader... smiley

Det roder lidt, men beskytter kattepoter og små nysgerrige fingre.

• michael A
    michael A Tilmeldt:
    jun 2013

#125   23. nov 2013 Ja lad dog de små kræ hygge sig lidt hvor de nu ønsker det, siger jeg også. Her vil jeg lige benytte lejligheden til at vise ( prale med ) min nye kattedør i vindue til altan fra køkkenbordet... ud og ind går det " med det vips"
    ( plexiglas på yderside og flamingoskum på inderside og så ka' vinduet åbnes gennem kattelemmen) ret smart her om vinteren - om sommeren er der bare fri adgang

profilbillede
  • #126   27. nov 2013 **Jeg har kun én gang oplevet at, det var en som ikke mente det var på sin plads at min huskat lå og slangede sig på bordet.. Han smed hende ned.. hun hoppede op mens jeg forklarede at det var ok hun var der.. Han smed hende ned igen i protest og jeg smed ham ud.. Min egen far **

Spøjst min far var med at lære mine katte at gå på bordende<b> imens der er mad!</b> Måtte forklare ham igen og igen at hvis han tillod det en gang så ville de tro at de altid måtte gå på bordende. Synes kattene var blevet værre og værre med hensyn til bordende, kom så hjem og fandt ham ifær med at spise frokost og Macro der lå buet rundt om hans tallerken ventende på godbid.(min far kunne ikke engang lægge armene rundt om sin tallerken så tæt lå Macro!).

vil ikke gå medtil at nogen lære mine katte så dårlige manerer! smiley

• #127   27. nov 2013 Ingen må smide mine katte ned eller råbe af dem, de må løftes ned! Og det er det jeg selv har gjort.

Mitti har endnu ikke hoppet op på køkkenbordet, men det var jo også der han fik øjendråber smiley ubehageligt medicin gives på det ene hjørne af bordet, både fordi det er nemt for mig, men også fordi kattene ikke skal forbinde køkkenbordet med rart ting smiley smiley

• #128   27. nov 2013 Jette:
    Snedige rad smiley

Har du også løsningen til at lokke 2 tosser ind i hvert deres bur i morgen kl. l*** hvor de endnu ikke er stået op? smiley

• #129   27. nov 2013 smiley nej, jeg har nemelig kun en kat som ikke går i kassen bare fordi den står i min seng, den dag vi skal afsted, og han putter jeg bare i, han stresser så og skider i kassen på turen smiley

• #130   27. nov 2013 smiley
    Her er der så en klagesang hele vejen ned til "lægen" - der er 1000 m. og det er godtnok langt iflg. mine tosser smiley

• Kaja N
    Kaja N Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 2
    #132   31. dec 2013 Ja hun har en pude på bordet smiley men hun ved godt man ikke skal hoppe op i maden smiley så hun må være over alt smiley

• #133   1. jan 2014 Ja og nej. Jeg vil ikke have dem på køkkenbord eller sofabordet, hvor vi typisk spiser. De gør det heller ikke særligt meget, især ikke køkkenbordet, hvor jeg godt kan have en del mad til at stå uden problemer, som jeg tror de ville gå i hvis de opdagede det, hehe..
    Spisebordet bruger vi dog kun sjældent, og det grænser lige op til vindueskarmen, hvor der er udsigt til en eng, så det "opgav" vi hurtigt, så der må de gerne være. Bortset fra når bordet er dækket, så bliver de pænt sat ned igen. smiley

Kommentér på:
Må jeres katte gå på bordene osv.?

Annonce