{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Grus {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have fundet noget godt grus.
Jeg har tidligere brugt Premiere sensitive. Det fungerede godt i bakken men endte i hele hytten. Så til de nye uldtotter har jeg brugt Multifit Diamonds silikatgrus. Og det har bare fungeret. I følge pakken skulle sådan en pose kunne holde 2 uger til to katte. Men efter 8 dage, så tissede vores hunkat i sengen, og jeg begyndte at kunne lugte bakken, og stort set alt gruset var gult.
Og det er liiidt dyrt at bruge en pose grus til 70 kr pr. uge. Så jeg er på udkig efter et alternativ.
Kravene til gruset er, at det skal være groft. Ingen små sandkorn, som rives rundt i hele huset (og en måtte vil ikke du, da den lille springer ud af bakken i alle retninger), det skal tage lugten godt, og så skal det gerne være rimelig økonomiske. Og uden duft.

Nogen idéer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grus
  • #1   12. nov 2013 kender kun everclean som er lidt grovere i det. Bruger selv Vancat men det er fint

  • #2   12. nov 2013 Kender også kun everclean men synes ikke selv det er godt... Bruger selv golden grey master super godt men fint..

  • #3   12. nov 2013 Jeg har lige skiftet til dette
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/biokats/ekstra_sugende/387989

    Og er meget glad for det. Det er nok mediumgrovt, klumper godt og tager al lugt. Har snuset til en tisseklump, og det lugtede bare lidt af træ og ler...Plus at det ikke kommer i hele lejligheden. Det ligger dog i den dyre ende, men tror at den holder 4-6 uger uden problemer.
    Biocats har også grovt grus. Har dog ikke prøvet det, men har varet glad for deres fine grus.
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/biokats/ekstra_sugende/306729


  • #4   12. nov 2013 Tak for råd:)
    Jeg er lidt vild med billedet på forsiden af det der herre grus xD Det kunne da være, at det skulle have et forsøg..

    Det første du linker til, Jennie, synes du det er drøjt i brug? Der står jo, at en pose rækker til op til 60 dage. Så det ville nok holde en måned til to katte, og så er det jo ikke så dyrt igen..


  • #5   12. nov 2013 Det der hankattegrus er spild af penge to gange på bakken og der stinker i hele hytten.. Ad lad vær med at køb det

  • #7   12. nov 2013 Black oak - stinker det også ved neutraliserede katte, eller er det fertile katte, det ikke kan holde på lugten fra?

    Momo - Jeg fjerner klumper mindst en og op til tre gange dagligt.
    Jeg har også prøvet Extreme Classic. Og det fungerer super godt i bakken. Men min gamle kat kastede simpelthen rundt med det, og de to nye graver også efter Kina ude i bakken. Og er det først ude af bakken, så er det i hele lejligheden.


  • #8   12. nov 2013 Lidt off topic: men jeg har hørt om nogen der bruger træpiller i deres bakker. Er der nogen med erfaring med det evt? Jeg står nemlig i lidt samme situation angående grus.

  • #10   12. nov 2013 -.- Jeg er nok liiiiidt for doven med støvsugeren... Måske jeg skulle købe sådan en lille håndstøvsuger, så jeg ikke skal slæbe det store monstrum frem hele tiden..

  • #14   12. nov 2013 Det er begge dele mig mor har også prøvet det til sin neutraliserede hunkat samme problem

  • #15   12. nov 2013 Jeg er blevet glad for Van Cat grus, det er kattene også, men man undgår altså ikke, at bruge kost og støvsuger smiley men det tager også lugten af dårlig mave, når Birk har stres mave..

  • #16   13. nov 2013 Det er en åben bakke:)
    Indtil videre har det nu været fint med det grove silikat. De graver begge lystigt i det,
    Jeg har også fundet ud af, at det er minikatten, der tisser andre steder, og ikke vores voksne hunkat. Her til morgen lå der en fin lille "kage" på min dyne, som var alt for lille til at komme fra den store kat. Og senere på dagen tog min kæreste ham i at tisse på sin løbejakke, som lå på sengen-_-
    Jeg mistænker lidt, at det er kattelemmen ud til badeværelset, han ikke længere kan lide. Jeg havde for nogle dage siden låst den (og stillet bakken ud i gangen), mens jeg gjorde rent derude, og så løb det lille pus ind i den lukkede lem med et ordentligt brag:s Så nu står døren åben derudtil.
    Og så vil jeg få ham kastreret. Opdrætteren sagde, at han ikke bør kastreres før han er 6 måneder gammel og to kilo tung. Dyrlægen siger det samme. Men jeg ved nu godt, at det kan gøres tidligere. Desuden bliver han 5 måneder i morgen og vejer 1900 g. Så mon ikke Dr. Dyr vil være med til at fikse ham i næse uge...
    Men jeg skal stadig finde nyt grus. Jeg tænker at give det der blandinsgrus fra Biokats en chance..


  • #18   13. nov 2013 Berit

    Så de slæber ikke savsmuldet ud af bakken? For pillerne bliver vel opløst, når kattene tisser på dem?
    Vil du ikke fortælle lidt om, hvordan det fungerer? Hvor tit man skal fjerne klatter, skifte hele baduljen osv?


  • #19   13. nov 2013 Jeg bruger Golden Grey eller Extreme Classic. Det er rigtig godt og det tager lugten af kattetis meget effektivt.

  • #21   13. nov 2013 Hvor mange penge når du så at bruge pr. måned?

  • #23   13. nov 2013 Mange tak for dit svar:)
    Det lyder jo ret økonomisk med træpiller. Det skal da have et forsøg. Især fordi den lille kan finde på at æde gruset. Og så er det vist ved nærmere eftertanke ikke smart at bruge noget, der klumper..


Kommentér på:
Grus

Annonce