2.140 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Månedligt budget Månedligt budget

Hej alle! (-:
Som overskriften lyder, er jeg interesseret i at høre, hvor meget jeres månedlige budget (evt. andre månedlige/årlige udgifter såsom dyrlæge) for at holde én kat er på (ca.)?

Dette da jeg selv står med overvejelserne om at anskaffe mig en indekat og anser det månedlige budget for en væsentlig faktor i disse overvejelser.

På forhånd tak! (-:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Månedligt budget
  • #3   14. nov 2013 Jeg har 7 katte så alle beløber divideres med 7

435 - tørfoder
    1500 - vådfoder
    1000 - kød
    4200 - opsparing dyrlæge denne bruger til uforudset dyrlæge regninger og årlige sundhedstjek. Bliver også brugt hvis vi mangler et nyt kradsetræ fx.
    534 - grus

Der er sikkert noget jeg har glemt

• #4   14. nov 2013 600 - tørfoder
    200 - vådfoder
    1000 - opsparing (dyrlæge)
    300 - grus
    350 - legetøj (vi bygger selv)

Vi er to der betaler til det og vi har tre katte smiley Synes det er en god ide at lægge en del til side til dyrlæge, især i starten så der er noget at tage af. Man ved aldrig hvornår der kan ske noget skidt og så er det ikke økonomien i det der skal være et problem smiley

• #5   14. nov 2013 Jeg syntes det er svært, at sige pr mdr, for jeg køber jo poser der vare mere end en månede og blander 3-4 slags tørfoder.
    Vådfoder? Mindst 300kr vil jeg tro, de får vådt 2-3 gange om dagen, så jeg køber stort ind og gerne hvis der er tilbud og oftest på Zoopluds.dk, men også LUX fra Aldi fordi det både har meget kød og er billigt, grunden til jeg ikke kun bruger det er, at kattene spiser bedre af andre typer.

Jeg har aftalt med mig selv, at grænsen er 1000kr kr pr mdr til 3 katte, men det er uden dyrlæge smiley

• #7   14. nov 2013 Jeg aner faktisk ikke hvad jeg bruger på kattene hver måned, jeg betaler bar og ser glad ud smiley :D smiley :D smiley

Men altså jeg har 2 katte og jeg har lige brugt lige over 1000 kr på tørfoder til dem, det forventer jeg rækker til omkring 3-4 mdr. derud over bruger jeg ca en dåse kattemad på 2 dage de oster 5,5 kr. stykket, kattegrus koster 25kr pr sæk, der går ca 2 sække om mdr.
    Så hvis jeg skal regne ud så bruger jeg i gennemsnit 450 kr om måneden så er der også lige til nogle godbidder..

Legetøj køber jeg sjældent..
    Så er der selvfølgelig dyrlægebesøgene, og de kan jo variere, så det er svært at sige hvad der bliver brugt på den konto..

Men det er selvfølgelig dyrere at anskaffe sig alt til katten i starten, for så skal man jo ud og købe mad, legetøj, kradsetræ, mad & vandskåle, transportkasse, der er dyrlægebesøg/ vacciner, evt neutralisering og køb af katten..

• #9   14. nov 2013 200 til foder også vådfoder.
    100 til grus (har inde/ udekatte, og det er kun Lucky luke der bruger bakken)
    200 til forsikring
    200 til dyrlæge

Beløbene er sat højere end det jeg bruger, så der altid er noget til rådighed smiley

Det er for 2 katte, har fordoblet beløbet, da jeg fik 2 smiley

• #10   14. nov 2013 Har ikke regnet det ud pr måned men vil tro vi bruger cirka 300kr om måneden på 4 katte. Derudover kommer uforudsete dyrlægebesøg.

Og til alle jer der tænker "de katte må da ha det dårligt", nej de har det godt. Vi har 3 store kradsetræer som jævnligt bliver fornyet, de får royal canin (det synes vi er et godt foder) og de får LUX fra Aldi samt råt kød, så ro på smiley

• #12   14. nov 2013 Michelle hvorfor skulle vi dog tænke at dine katte har det dårligt???

Budget for katte afhænger jo i højgrad om prisen på foder, hvor meget de spiser og hvad man har med i beløbet..

Jeg kan kun sige jeg tænkte ikke negativt om hverken dig eller dine katte, så lad være med at gå i forsvarsposition på forhånd. smiley

• #13   14. nov 2013 Dette er mine månedlige udgifter for 3 katte, og er ca. beløb...

Grus: 150 kr.
    Tørfoder: 350 kr.
    Vådfoder: 150 kr.
    Forsikring: 250 kr.
    Legetøj/Snacks: 75 kr.

TOTAL: Ca. 900-1.000 kr.

Dyrlæge: Ca. 6-800 kr. på årsbasis...

• #14   14. nov 2013 Du er da heldig Lotte smiley 6-800kr til dyrlæge om året smiley gid det var mig. 10000 på under et 1/2 år og det meste i januar, februar og marts smiley 7 9 13 der har ikke været noget siden smiley så jeg krydser fingre for det fortsætter smiley

• #15   14. nov 2013 Det er også når de ikke bliver syge smiley Det er bare til det årlige tjek og vaccine..

Misse har lavet et par stunts de sidste par år med blinkhindebetændelse og maveproblemer, så hun har selvfølgelig kostet lidt...

• #16   14. nov 2013 Ja jeg har jo haft 2 kronisk syge katte i flere år, og Birk på 8 har jo fået taget blodprøver op til 3 gange om året siden han var 1 år, sidst gik han helt af mok, så han får ikke flere blodprøver nu smiley han har jo også fine nyretal nu, så fremover har jeg aftalt med dyrlægen, at vi bare ser på hvordan han har det!
    Manne tog jeg jo afsked med smiley så nu er det kun Birk og de 2 unge og raske katte, håber ikke de får noget kronisk smiley jeg har endnu ikke prøvet et år, de sidste 8 år, hvor der ikke har været dyrlæge regninger for mellem 6- og 20.000kr på mine katte og 3 har jeg måttet sige farvel til smiley

• #17   14. nov 2013 Du har dælme også været uheldig Jette smiley
    Lad os krydse fingre for at det er et overstået kapitel nu smiley

• #18   14. nov 2013 Puhh hvor er jeg glad for at min 2 er "billige" katte, det er begrænset hvad jeg bruger i dyrlæge regninger..
    Sidste år blev Tøsen vaccineret det kostede omkring 500kr,
    Så fik jeg Smilla og hun blev tjekket igen ca 500kr mener jeg, så blev hun fixet, mærket og vaccineret 1225 kr. og revaccineret 350kr.

Tøsen fik så blærebetændelse i sommers det kostede mig omkring 800kr, og så blev begge vaccineret igen i mandags hvilket kostede 725 kr.

Og nu er der så 2 år til de igen skal vaccineres, så hvis ingen af dem bliver syge inden da, jaa så er det forhåbentligt det smiley

• #19   14. nov 2013 smiley ja jeg har været uheldig , men har ikke fortrudt en eneste kat, heller ikke Tulla som var født med handicap, og kom lige i tanke om, jo jeg har været ved dyrlæge her iii august var det vist, Røde blev stukket af en hveps i poten, han spiser dem, men var ikke blevet stukket i munden, tror det var 5-600 kr smiley

• #20   14. nov 2013 Næhh man elsker jo sine katte hvad enten de er dyre i drift eller ej..

Jeg glemmer skam heller ikke at tøsen for lidt over 3 år siden kosted mig omkring 4000 kr i dyrlæge og specialfoder fordi hun fik krystaller i urinen og det tog 6 mdr at få hende på rette køl igen smiley

Men jeg elsker hende lige højt hvad end hun koster mig smiley jeg lever gene af vandgrød bare hun har det godt smiley

• #21   14. nov 2013 Ja når først de bliver syge er de dyre i drift... Har jo også slev lige måtte igennem krystaller og blærebetændelse.. Vagt dyrlæge og indlæggelse... vi endte på 6000kr men man elsker jo sine dyr så hvis det er det der skal til for at de har det godt og kommer i behandling ja så ser man jo bare glad ud og betaler.. smiley

Også derfor det er så vigtig med opsparing/forsikring på sine katte, for det er jo ikke alle mennesker der lige kan lægge 4-10000 kr midt/sidst på måneden..

• #22   14. nov 2013 Jeg tror jeg kunne trænge til en periode på vand grød smiley og afmålte måltider, så kunne jeg komme af med de der 5 kg som koster nyt tøj smiley

• #23   14. nov 2013 Næææ men man skal jo ligge dem i første omgang, men rart når der kommer noget retur.

• #24   14. nov 2013 smiley :D smiley :D Ha ha Jette

• #25   15. nov 2013 Jeg sætter 1000 kr ind på Kuros "katteopsparing" hver måned.

Vi har ikke haft hende så længe endnu, men indtil videre kører det sådan. Kattekontoen bruges så når der handles til Kuro. Vi køber:
    109 kr. for grus
    299 for tørfoder foder (rækker mere ca. 3 måneder)
    200 kr for våfoder
    80 kr til forsikring

Derudover køber vi indimellem lidt godbidder eller små pelsmus som hun elsker, men det er ikke noget fast da det ligesom afhænger af behovet.
    Resten af beløbet på de 1000 kr er opsparing til evt. vaccine ved dyrelægen, eller nye ting som et ekstra klatre/tumle-træ eller julekalender eller sådan noget smiley

Synes det fungerer fint, og så har hun sin egen opsparing der fungerer ligesom vores budgetkonto smiley

• #26   15. nov 2013 Jeg bruger på 1 kat pr. måned:
    Tørfoder:50 kr
    Vådfoder:200kr
    Rådt:150kr
    Loppemiddel:ca 50kr
    Ingen grus da han er inde/udekat og hellere holder sig end bruge en bakke;)
    Dyrlæge: 1500kr om året på sundhedstjek, vac. og så får han sine inderlår barberet i narkose;))

• #27   15. nov 2013 Aner det ikke.. Handler ikke ind hver måned til kattene..

Men jeg er på kontanthjælp og de mangler bestemt ikke noget

• #28   15. nov 2013 Haha Maja, Barbering af inderlår smiley

• #29   15. nov 2013 Tinka
    Ja jeg ved godt det lyder lidt sjovt, men desværre nødvendigt;)
    Han er langhåret og bliver en ren dræber, hvis jeg så meget som tænker på at nærme mig hans inderlår, og der kommer altså pelsknuder derinde smiley og når vi ikke kan blive enige så ryger han altså afsted til barbering af inderlår smiley

• #30   15. nov 2013 Min veninde lagde et ret præcist budget, da de fik deres kat sidste år.
    Det er på 500 kr, og dækker
    Grus
    Tørkost og vådfoder (RC i tørkosten)
    Sygeforsikring + 40kr oveni (f.eks. til årlige tjek)

• #33   20. nov 2013 Hej alle!

Tak for alle de fine - og ikke mindst MANGE - svar. Alle har de været interessante og anvendelige at læse. (-:

Endnu en gang tak. (-:

Venligste kattehilsener
    Ditte

Kommentér på:
Månedligt budget

Annonce