{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

Lopper, løbegård og hvad bruger i andre mod lopper? {{forumTopicSubject}}

Min norske skovkat har altid været indekat, nu er vi flyttet i hus har fået sikret haven så hun kan komme ud og hun eeeelsker det.. men nu har hu fået lopper, har givet hende en loppekur og støvsuger og vasker gulv hverdag og mig selv og min hund bliver stadig bidt af de skide lopper smiley
Jeg tænkte på om det ville være anderledes at lave en løbegård på fliser om det ville minimere det, da min dyrlæge sagde de kommer fra græsset..
Hvad gør i andre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper, løbegård og hvad bruger i andre mod lopper?
  • #1   15. nov 2013 Vores bliver behandlet hver 3. uge med advantage. Husk at behandle både katte og hund. Hvis du bruger frontline så prøv advantage i stedet for, frontline virker ikke så godt mere. Tror helt ærligt ikke at det gør den store forskel om du har græs eller fliser, det kan jo også være hunden der tager dem med hjem fra en gåtur.

  • #2   15. nov 2013 Jeg vil også sige, at hvis du har fået lopper indenfor dørene, så er det både hunden og katten, som skal behandles.

    Selv har jeg rigtig gode erfaringer med Frontline Combo og Advantage pipetter. De gange, jeg har været uheldig at få lopper ind, plejer det at være nok at behandle både hunden og alle kattene (jeg køber pipetter til store hunde - det er billigst; så fordeler jeg blot en pipette mellem kattene) to gange med 3-4 ugers mellemrum. Derefter plejer lopperne at være væk igen. smiley

    Grundig rengøring er selvfølgelig også et must, men der er du jo allerede godt igang. smiley


  • #3   15. nov 2013 hunden er allerede i behandling, det er de begge. Bruger frontline combo en til katten og en til hunden da de ikke kan tåle det samme. Hunden har heller ikke lopper men de bider stadig hunden (og mig) og jeg slår helt vildt ud når jeg bliver bidt af en loppe så det er efterhånden ved at være godt træls smiley

  • #4   15. nov 2013 Advantage virker bedst. Giv både hund og kat.
    Synes det ville være synd, at lukke katten inde på et mindre stykke, når den er vant til hele haven. Fliser er heller ikke lige det fedeste, kun at kunne gå på.


  • #5   15. nov 2013 Jeg bruger også Advantage til mine 5 katte og 1 hund, en pipette af de store til stor hund, indeholder nok til alle dyrene, og så behandler jeg 1 gang i måneden smiley

  • #6   15. nov 2013 De sidste par måneder har vi givet vores effipro, en gang om måneden

  • #7   15. nov 2013 Hvis der tidligere har været hund og kat i huset, har du nok fået lopperne som indflytter gave smiley og så skal du behandle længe før alt er væk smiley

  • #9   15. nov 2013 Jeg bruger Frontline Combo Vet men hvis i har mange lopper, så er det ikke altid Frontline tager dem ved en enkelt kur og der kan godt gå noget tid. Så skal du bruge et bekæmpelses middel til omgivelserne. Det står der også i pakken.
    Jeg er også i gang med en kur nu, men jeg har slet ikke set nogen lopper men kun fundet møg i pelsen på kattene .
    Jeg fik en flaske B&B med hjem forleden. det er noget økologisk loppe middel og det ryger lige retur. Jeg tror lopperne er ret ligeglade med æggehvide, fedt og sukker og aske. Det er da latterligt. Spild ikke penge på det .


  • #10   15. nov 2013 havde også set reklame for sådan noget hehe tror lopper er ret hårdføre smiley

    http://dyrelageret.dk/loppemidler-og-flaatmidler-veterinaerprodukter-113/capstar-vet-tabletter-til-hunde-og-katte-gratis-levering-p2702
    har lige fået anbefalet disse inde på facebook og folk siger de nærmest kan se hvordan lopperne falder af

    den sprøjte man kan få ved dyrlægen må man så kun behandle med noget bestemt ved siden af?


  • #11   15. nov 2013 Det er vigtigt at du ikke kun behandler dyrene men også i høj grad deres omgivelser, lopper er kun kortvarigt på dyrene for at suge blod, derefter hopper de af dyret og lever i de lune omgivelser hvor de også lægger deres æg i små sprækker og lign.

    Jeg har(haft) løbegård med græs og min den store er aldrig blevet behandlet mod lopper, og har aldrig haft lopper, og det ved jeg med sikkerhed, for jeg er som en magnet på lopper og bliver fuldstændig spist hvis bare en enkelt loppe kommer i min nærhed, så om du har græs eller fliser tror jeg er lige fedt, hvis der er lopper i området så kommer de til katten underordnet underlaget....


  • #12   15. nov 2013 Capstar har jeg også hørt godt om men det tager kun de levende lopper der er på katten lige nu, det forebygger ikke, så du skal stadig give advantage i nakken. Mange herinde anbefaler en kombination af de to.

  • #13   15. nov 2013 Heidi DK **Jeg tænkte på om det ville være anderledes at lave en løbegård på fliser om det ville minimere det, da min dyrlæge sagde de kommer fra græsset..**

    Så lopper kommer fra græsset?... Narh, mon dog :-S.
    Jeg tror snarere, at så massivt et loppeangreb kommer fra loppeæg, der har ligget i huset, og nu hvor I er flyttet ind, klækkes de og hopper på jeres dyr. Lignende er hørt før.

    Mine katte har (selvfølgelig) græsplæne, og i de 6 år de har boet her, har jeg set ialt 2-3 lopper. Advantage (og grundig støvsugning) har taget det i opløbet - har aldrig set en loppe - ej heller loppeekskrementer - på mine katte smiley

    Fliser i stedet for græs vil ikke gøre nogen forskel, hvad angår lopper. Men det vil sikkert gøre forskel for kattenes fornøjelse. Græs er godt smiley


  • #14   16. nov 2013 Jeg var ved dyrlægen i går og der er lige kommet et helt nyt middel .Så det kan være du støder på det, hvis i skal over dyrlægen. Det gives også i nakken. Det tager også mider, men jeg kan desværre ikke huske hvad det hed, Andet end det var noget med Ap og altså ikke adventage. Han sagde det var helt nyt. De havde lige fået det. Jeg kender det derfor ikke. En af mine venner fik det med hjem fordi han ikke var tilfreds med frontline.
    Jeg synes også det er synd at tage græsset fra dem. Mine katte elsker også den store græsplæne, der er her.


  • #15   16. nov 2013 Jeg bruger også Program Vet injektioner hvert ½ år.
    Jeg behandler ikke med andet ved siden af - jo Capstar hvis der sniger sig en loppe med ind.

    Jeg har ikke haft lopper siden jeg begyndte.

    Frontline virkede heller ikke her, det gjorde Advantage, men de var så skrækslagne for loppemiddel, så den ene fik fråde om munden - inden han havde fået det.
    Stonghold skulle også være effektivt smiley


  • #16   16. nov 2013 Marianne:
    .Min datter har en kat og den hader også at få loppekur, den bliver rigtig ked af det og gemmer sig under sengen og opfører sig også som om det er ganske forfærdeligt. Så min datter kan ikke lide at give ham det mere Jeg vil råde hende til at prøve program Vet, for det er rigtig synd for ham. Det har så været Frontline


  • #17   16. nov 2013 Tarzan kan heller ikke lide pipetterne, han springer væk, hvis han ser dem, eller lige får snust til dem smiley Jeg holder ham så fast, og får givet ham den, og så er der ingen problemer, så er han bare ligeså kælen som ellers bagefter smiley

    Jeg har også overvejet at få dem sprøjtet ved dyrlægen for lopper, da det ville være en del nemmere smiley Hvad koster det? Holder det ikke 6 måneder?


  • #18   16. nov 2013 Jeg bruger aldrig loppemiddel med mindre der rent faktisk er lopper. Det er IMO ingen grund til at proppe kattene med kemi med mindre der er grund til det. Og mine katte har aldrig haft lopper. De hittekatte, jeg har taget ind (altid isoleret fra mine andre katte) har haft lopper og så har jeg behandlet. Men derudover er det ikke noget jeg bruger fast. Og der er da gået 14 år uden loppeangreb nu - de sidste 7 år med indhegnet have.

    Måske har jeg været heldig, men det bekræfter mig i hvert fald i at det ikke er nødvendigt at give loppemiddel bare fordi man kan smiley Synes bare lige jeg ville nævne det, fordi jeg kan se flere af jer bruger loppemidler rutinemæssigt. Måske er der en god grund til det - f.eks. tidligere problemer med lopper? Men hvis ikke det er tilfældet, var det måske værd at overveje nødvendigheden af den praksis smiley


  • #19   16. nov 2013 Vi har prøvet at holde pause men vupti så er der lopper igen. Vi har jo så også en hund der kommer ud og gå og kattene er i løbegård.

  • #20   16. nov 2013 Jeg garanterer for at det holder og den ene sprøjte kombinerer jeg med sundhedstjek og den anden tror jeg at jeg giver omkring 700 kr. for, men så er det også inkl. kontrolvejning og et kig på evt. småskavanker - altså et mini-sundhedstjek smiley

  • #21   16. nov 2013 Og så må jeg hellere lige sige, at jeg begyndte da mit hjem lugtede af jern - altså der var lopper overalt!

Kommentér på:
Lopper, løbegård og hvad bruger i andre mod lopper?

Annonce