{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brug og smid væk- Kat byttes :S
  • #1   16. nov 2013 Du har ret.
    Det er mangel på respekt for levende væsener smiley

• #2   16. nov 2013 Det er ganske enkelt usmageligt og kan man få den tanke at man vil bytte sin kat, som var den et stykke legetøj, så skulle man efter min bedste overbevisning slet ikke have lov at have dyr!

• #3   16. nov 2013 Kan man det smiley jeg har da godt nok mødt en som gerne ville overtage min birma,, og han havde haft rigtig mange katte, men han var heller ikke helt almindelig smiley

• #4   16. nov 2013 Jeg håber da godt nok ikke det bliver den nye trend, det må da være en joke eller noget..

Hvad bliver det næste???

• #5   17. nov 2013 Bytte en kat?? Helt ærligt??? Den annonce var da forhåbentlig en joke, tilsigtet at forarge katteelskere...

• #6   17. nov 2013 Hmm, jeg læste for et stykke tid siden om en, der ville bytte sin lille hund, hun havde haft et par år, til en større og mere spændende race.

Den overfladige brug-og-kasser mentalitet er nok kommet for at blive.

• #7   17. nov 2013 Jeg giver gerne et par katte for et nyt tag smiley

• #8   17. nov 2013 Eller hvad med en kat for en ny IPhone??
    For der tænkes materialistisk og ikke at det er levende væsener man har med at gøre smiley

Det er en meget sørgelig udvikling der er startet smiley

• #9   17. nov 2013 Jeg forstår simpelthen ikke, at man kan handle/bytte rundt med levende væsner på den måde. Men det handler nok også om, at mine dyr regnes for fuldgyldige familiemedlemmer, og hvis jeg en meget sjælden gang omplacerer eller sælger/"bytter" et dyr væk, så er det udelukkende, fordi jeg vurderer, at det vil være det bedste i forhold til dyrets trivsel.

Hvis jeg skal komme med et eksempel, så overvejer jeg måske at sælge/bytte min Tinker-hest til næste sommer. Det sker i så fald i en erkendelse af, at jeg er blevet utryg ved hans størrelse (han skulle være forblevet pony, men det blev han ikke) og derfor ikke får givet ham den træning og opmærksomhed, han fortjener, og slet, slet ikke får udnyttet hans potentiale, samtidig med at jeg heller ikke får den ridehest ud af ham, som jeg ønskede mig. Derfor vurderer jeg, at hvis det ikke - som sidste forsøg - hjælper at få en træner til at hjælpe os, så vi kan komme til passe bedre sammen, så vil det være bedst for os bette, at han får en ny, kærlig familie, og jeg får en mindre pony, jeg bedre kan fungere med.

Og det er også sket et par gange i min tid med katte, at jeg desværre har måttet omplacere en kat, som ikke trivedes optimalt i min katteflok.

Men det er altid en sidste-udvejs-løsning at omplacere eller sælge (for man skifter jo altså ikke bare familiemedlemmer ud), og jeg kunne aldrig så meget som drømme om at bytte eller sælge mit dyr, bare fordi jeg ville have noget "nyt og mere spændende". Det er en tankegang, jeg kort og godt slet, slet ikke forstår.

Og som et omvendt eksempel kan jeg give min hund... Han er en Berner Sennen og min første hund, og race osv. blev valgt ud fra grundige overvejelser omkring, hvad jeg kunne give en hund, og hvad jeg ønskede mig af min hund, og efter besøg hos opdrættere, træningspladser osv. Hvad jeg ikke lige havde forudset, var at lige netop min hund ikke har læst sin racebeskrivelse. Dels er han større end gennemsnittet, og så har han også en hel tønde krudt i måsen, så den der rolige bamsehund med moderat aktiveringsbehov, er ikke helt hvad jeg er endt ud med, måske til dels også grundet min egen manglende erfaring, vil jeg ikke udelukke. Af samme årsag har MANGE foreslået mig at skifte ham ud med en lidt mindre og knapt så energisk hund, fordi det ville være lettere for mig, og fordi jeg ville kunne have en mindre og roligere hund med mig langt flere steder osv. Men det har jeg afslået. Okay, jeg fik ikke helt den hund, jeg troede, at jeg fik, men så må jeg jo indrette mig efter ham, jeg har fået. Så jeg har valgt at ændre på nogle ting i min hverdag for bedre at kunne matche min hund, frem for at skifte min hund ud med en ny, der matcher min hverdag bedre.

• #10   17. nov 2013 Jamen for den da også.....
    Et dyr bliver for 99 % af os da familiemedlemmer!
    Man sender da heller ikke teenageren på porten hvis h*n ikke opfører sig tåleligt!
    Det er levende væsener med følelser!

• #11   17. nov 2013 En jeg kender på face, fik en kat retur efter nogle år, men hun vidste den skulle videre og fik hurtigt bud fra een som gerne ville have den, det var jo skønt og ok, men efter kun 3 dage besluttede den nye ejer, at nej det gik ikke for kattene hvæsede og havde haft en kamp, slut prut den skulle bare ud af huset, ellers var der venner som gerne ekspederede den til det hinsides.
    Der var sikke et held en som havde forstand på katte og hjerte for katte, som tog en længere køretur for, at rede katten, de var jo ikke så smart, at den skulle hjem til den første igen for så, at finde et nyt hjem,, 3 skift på en uge er rigeligt jeg håber den nu er i et blivende hjem smiley

Kommentér på:
brug og smid væk- Kat byttes :S

Annonce