618 visninger
|
Oprettet:
brug og smid væk- Kat byttes :S {{forumTopicSubject}}
Faldt over en annonce hvor sælger direkte skriver katten kan bydes på eller byttes til en anden navngivet race.
Det er vel en spøg eller er det blevet sådan man bytter sin kat til en ny mere spændende model?
Måske skulle hun bytte katten med en bamse istedet for?
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Det er mangel på respekt for levende væsener
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvad bliver det næste???
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Den overfladige brug-og-kasser mentalitet er nok kommet for at blive.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
For der tænkes materialistisk og ikke at det er levende væsener man har med at gøre
Det er en meget sørgelig udvikling der er startet
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Hvis jeg skal komme med et eksempel, så overvejer jeg måske at sælge/bytte min Tinker-hest til næste sommer. Det sker i så fald i en erkendelse af, at jeg er blevet utryg ved hans størrelse (han skulle være forblevet pony, men det blev han ikke) og derfor ikke får givet ham den træning og opmærksomhed, han fortjener, og slet, slet ikke får udnyttet hans potentiale, samtidig med at jeg heller ikke får den ridehest ud af ham, som jeg ønskede mig. Derfor vurderer jeg, at hvis det ikke - som sidste forsøg - hjælper at få en træner til at hjælpe os, så vi kan komme til passe bedre sammen, så vil det være bedst for os bette, at han får en ny, kærlig familie, og jeg får en mindre pony, jeg bedre kan fungere med.
Og det er også sket et par gange i min tid med katte, at jeg desværre har måttet omplacere en kat, som ikke trivedes optimalt i min katteflok.
Men det er altid en sidste-udvejs-løsning at omplacere eller sælge (for man skifter jo altså ikke bare familiemedlemmer ud), og jeg kunne aldrig så meget som drømme om at bytte eller sælge mit dyr, bare fordi jeg ville have noget "nyt og mere spændende". Det er en tankegang, jeg kort og godt slet, slet ikke forstår.
Og som et omvendt eksempel kan jeg give min hund... Han er en Berner Sennen og min første hund, og race osv. blev valgt ud fra grundige overvejelser omkring, hvad jeg kunne give en hund, og hvad jeg ønskede mig af min hund, og efter besøg hos opdrættere, træningspladser osv. Hvad jeg ikke lige havde forudset, var at lige netop min hund ikke har læst sin racebeskrivelse. Dels er han større end gennemsnittet, og så har han også en hel tønde krudt i måsen, så den der rolige bamsehund med moderat aktiveringsbehov, er ikke helt hvad jeg er endt ud med, måske til dels også grundet min egen manglende erfaring, vil jeg ikke udelukke. Af samme årsag har MANGE foreslået mig at skifte ham ud med en lidt mindre og knapt så energisk hund, fordi det ville være lettere for mig, og fordi jeg ville kunne have en mindre og roligere hund med mig langt flere steder osv. Men det har jeg afslået. Okay, jeg fik ikke helt den hund, jeg troede, at jeg fik, men så må jeg jo indrette mig efter ham, jeg har fået. Så jeg har valgt at ændre på nogle ting i min hverdag for bedre at kunne matche min hund, frem for at skifte min hund ud med en ny, der matcher min hverdag bedre.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Et dyr bliver for 99 % af os da familiemedlemmer!
Man sender da heller ikke teenageren på porten hvis h*n ikke opfører sig tåleligt!
Det er levende væsener med følelser!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Der var sikke et held en som havde forstand på katte og hjerte for katte, som tog en længere køretur for, at rede katten, de var jo ikke så smart, at den skulle hjem til den første igen for så, at finde et nyt hjem,, 3 skift på en uge er rigeligt jeg håber den nu er i et blivende hjem
brug og smid væk- Kat byttes :S