5.043 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hjælp - kattens forben Hjælp - kattens forben

Hej!

Jeg er lige kommet hjem, hvor jeg ser min hankat halter og hvæser. Det er hans venstre forben som har slået. Min far kommer først hjem i eftermiddag, så har først mulighed for at komme til dyrlægen der.

Jeg ved det er meget dårligt billede. Men er der nogen som kan se om det ligner et brud? Det ene øjeblik kan han næsten ikke gå og hvæser og mjaver. og 1 minut efter støtter han lidt. Han har spist og har gemt sig i klædeskabet nu og sover.

Jeg ønsker ikke at blive stemplet som dårlig katte ejer. Men min bekymring ligger nu, hvis han har brækket det - hvad der så skal ske. Er der nogen som har erfaring med katte brud? Hvad er prisleje? Hvad med komplikationer efterfølgende? Eller ville det være bedst at han fik fred? smiley :( Og hvad kan jeg gøre indtil at vi kan komme til dyrlægen?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - kattens forben
  • #3   17. nov 2013 Han hvæser, fordi hans ben gør ondt, og der skal virkelig meget til, at en kat højlydt giver udtryk for smerter. Dette er instinktivt, for at andre dyr ikke skal opdage, at den er nem at nedlægge/angribe.

At han har gemt sig, er også et tegn på smerter.

Om benet er brækket, kan jeg ikke se.
    Han kan også have trådt en torn el.lign. op i poten.
    Eftermiddag er et vidt begreb - Kan du ikke ringe til din far og få nærmere at vide?

• #5   17. nov 2013 Jeg tænker.. Du er 20 år gammel.
    Har du ikke mulighed for selv at tage en bus/taxa til dyrlæge?

• #7   17. nov 2013 Her i august sad Røde sådan med poten, jeg måtte ikke kikke på den, så jeg ringede straks til dyrlægen, og fik en tid mindre end en time efter, det gav mig lige tid til, at vi kunne komme der ud.
    Jeg sagde det var sket i haven, jeg havde set en sort prik, men måtte ikke kikke mere, og fortalte også han spiser hvepse og bier.
    Dyrlægen fandt brodden fra en hveps, Røde havde godt nok fået den ud selv, men han fik en sprøjte mod hvepse giftens virkning, så dagen efter var foden i orden smiley
    Den tur kostede godt 700kr.

• #8   17. nov 2013 Huuum kunne du ikke ringe til din far og dyrlægen, hvis du ikke har penge til at kumme af sted, kan din far måske aftale med dyrlægen han kommer forbi og betaler eller overføre penge smiley

Jeg har prøvet, at stå med min yngste datters dødsyge kat, og den skulle aflives, ved vagt dyrlæge, jeg opdagede jeg havde glemt mit bank kort:( vi fik det ordnet ved, at jeg ringede til min ældste datter og hun overførte pengene så Rex kunne blive aflivet smiley

• #10   17. nov 2013 Ring til dyrlægen nu, så giver vedkommende dig svar på om det kan vente til imorgen TIDLIG eller om det er her og nu. Du må tage en bus eller en taxa, at vente til imorgen eftermiddag er uansvarligt når han har så ondt at han hvæser og gemmer sig.

• #11   17. nov 2013 Jeg havde en dejlig kat som kom hjem med et brækket bagben.. Der blev taget røngten billeder for at konstatere bruddet, derefter skulle der skinner på og så hvile/ ro til det var helet... min Felix var så ikke helt med på det der ro/ hvile noget så der var diverse ekstra besøg hos dyrlægen men alt i alt løb regningen på 6 ugers behandling op på 5000 kr... (har en dejlig dyrlæge som ved længere tids behandling ikke opkræver konsultationsgebyr, derfor den "lave" pris) Felix havde ingen gener efterfølgende..

Hvordan er det gået med din kat? smiley

• #12   18. nov 2013 Hvordan går det med katten????

Kommentér på:
Hjælp - kattens forben

Annonce