526 visninger
|
Oprettet:
Spiser ikke dåsemad {{forumTopicSubject}}
Hej
Min kat spiser ikke dåsemad.
Normalt har jeg fodret med royal canin og sciene plan tørfoder. Har så haft købt lidt billigere kitekat og whiskas da jeg var ved grænsen og det var billigt dér.
Så for at det ikke skulle være for kedeligt, har han vel fået 1/3 dåse I løbet af en dag oven I tørkosten.
Nu gider han slet ikke spise dåsemad mere? Kylling og okse, nej tak. Det ligger bare til det blir dårligt.
Jeg ved godt det er noget billigt stads og han æder da også de mus han fanger, men troede ikke at tørfoderet ville være det foretrukne.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
OG OG OG han har heller ikke villet have almindeligt råt oksekød?
Men han har ædt leverpostej.
Weirdo kat
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
aug 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
Oveni= på, i eller ned i
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Porta 21 kan også spises herhjemme - men ikke dåsemad der "ligner" kattemad
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
Det de dog helst vil have er Catz fra brugsen eller LUX fra ALDI.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 75
Det er så ikke ensbetydende med, at det er det eneste jeg køber, da det ikke ligefrem er billigt. Er der noget andet på tilbud, så er det dét der bliver serveret. Har så fundet ud af, at hvis det er paté, så skal jeg bare lige blande en lille smule vand i, så plejer hun godt at ville spise lidt mere af det.
Knirke er til gengæld ikke så vanskelig, og spiser alt hvad der bliver serveret.
Mine får altid vådfoder og tørfoder i hver sin skål, da de ikke spiser ret meget tørfoder af gangen, så hvis det blev blandet, så ville det meste af både våd- og tørfoderet ikke blive spist, fordi de så ikke ville kunne spise alt vådfoderet på én gang, og det derfor ville stå og blive trælst.
Så i dit tilfælde ville jeg nok starte med, at servere vådfoder og tørfoder hver for sig.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Prøv dig frem med forskelligt vådfoder.
Mine kræsenkatte er fx glad for den orange og den gule Lux (bidder i gelé).
Men den røde og blå Lux (paté) rører de ikke.
Andre katte har lige modsat smag.
Vådposer er der også forskel på - visse varianter af fx Miamor glider ned med stort velbehag, og Whiskas kan nogle gange gå an. Men Kitekat eller Royal Canin, nej puha.
Mine katte spiser heller ikke råt oksekød, men gerne kogt kylling.
maj 2012
De to unge spiser så også råt kød, Mitti syntes det er lidt svært, jeg tror han er igang med tandskiftets nu, så måske skal jeg skære det mere ud?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Katte er kræsne
maj 2012
Spiser ikke dåsemad