{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
526 visninger | Oprettet:

Enmand
Enmand
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Spiser ikke dåsemad {{forumTopicSubject}}

Hej

Min kat spiser ikke dåsemad.

Normalt har jeg fodret med royal canin og sciene plan tørfoder. Har så haft købt lidt billigere kitekat og whiskas da jeg var ved grænsen og det var billigt dér.
Så for at det ikke skulle være for kedeligt, har han vel fået 1/3 dåse I løbet af en dag oven I tørkosten.

Nu gider han slet ikke spise dåsemad mere? Kylling og okse, nej tak. Det ligger bare til det blir dårligt.

Jeg ved godt det er noget billigt stads og han æder da også de mus han fanger, men troede ikke at tørfoderet ville være det foretrukne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser ikke dåsemad
  • Enmand
    Enmand Tilmeldt:
    aug 2012

#1   18. nov 2013 Og for lige at nappe spørgsmålet. Hvorfor æder han det ikke? Skal jeg bare nøjes med tørfoder?
    OG OG OG han har heller ikke villet have almindeligt råt oksekød?
    Men han har ædt leverpostej.
    Weirdo kat

• #2   18. nov 2013 Forhåbentlig mener du ikke bogstaveligt, at vådfodret bliver helst oven i tørkosten og, at det får lov til, at stå til det bliver dårligt smiley ellers har du da forklaringen hvorfor han ikke gider vådmad.

• Enmand
    Enmand Tilmeldt:
    aug 2012

#3   18. nov 2013 Oven i= Som noget yderligere
    Oveni= på, i eller ned i

• #5   18. nov 2013 Prøv noget af det "dyre dåsemad evt. Shesir fra www.zooplus.de
    Porta 21 kan også spises herhjemme - men ikke dåsemad der "ligner" kattemad smiley

• #6   18. nov 2013 Mine gider det da heller ikke specielt meget. Dem der gider det mindst her er også dem der heller ikke gider råt kød.

Det de dog helst vil have er Catz fra brugsen eller LUX fra ALDI.

• #8   18. nov 2013 Mine vil ikke have noget fra en dåse, det skal være de der kødboller i sovs og helst Royal Canin smiley Det er dem man kan købe i små portionsposer.

• #10   18. nov 2013 Frida er ekstremt kræsen, når det kommer til vådfoder, hvorimod alt tørfoder ryger lige ned. Hun kan godt lige smage lidt på det, når der bliver serveret vådfoder, men det eneste hun virkelig gider spise, det er Applaws.
    Det er så ikke ensbetydende med, at det er det eneste jeg køber, da det ikke ligefrem er billigt. Er der noget andet på tilbud, så er det dét der bliver serveret. Har så fundet ud af, at hvis det er paté, så skal jeg bare lige blande en lille smule vand i, så plejer hun godt at ville spise lidt mere af det.

Knirke er til gengæld ikke så vanskelig, og spiser alt hvad der bliver serveret.

Mine får altid vådfoder og tørfoder i hver sin skål, da de ikke spiser ret meget tørfoder af gangen, så hvis det blev blandet, så ville det meste af både våd- og tørfoderet ikke blive spist, fordi de så ikke ville kunne spise alt vådfoderet på én gang, og det derfor ville stå og blive trælst.
    Så i dit tilfælde ville jeg nok starte med, at servere vådfoder og tørfoder hver for sig. smiley

• #11   18. nov 2013 Lad det ikke stå så længe at det bliver dårligt.
    Prøv dig frem med forskelligt vådfoder.

Mine kræsenkatte er fx glad for den orange og den gule Lux (bidder i gelé).
    Men den røde og blå Lux (paté) rører de ikke.
    Andre katte har lige modsat smag.

Vådposer er der også forskel på - visse varianter af fx Miamor glider ned med stort velbehag, og Whiskas kan nogle gange gå an. Men Kitekat eller Royal Canin, nej puha.

Mine katte spiser heller ikke råt oksekød, men gerne kogt kylling.

• #12   18. nov 2013 Applaws, porta 21 m kylling og tun er absolut favoritter og Carny ocean med laks og sardin mums siger de smiley stort set alt andet er pligt mad.
    De to unge spiser så også råt kød, Mitti syntes det er lidt svært, jeg tror han er igang med tandskiftets nu, så måske skal jeg skære det mere ud?

• #13   18. nov 2013 Jeg gider ikke dåserne, så jeg bruger posemad.. Prøv at købe vådfoder i poser, opg så hæld det i en skål for sig

• #14   18. nov 2013 Jeg har lige købt Applaws Selection med fisk - puha da! Det kan godt nok ikke spises.
    Katte er kræsne smiley

• #15   18. nov 2013 Nogen gange skal de prøve nyt flere gange før de vil spise det smiley

Kommentér på:
Spiser ikke dåsemad

Annonce