847 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Erfaringer med dyrehjælpsgrupper? Erfaringer med dyrehjælpsgrupper?

Hej Kattegalleri.
Har nogle af jer gode/dårlige erfaringer med dyrehjækpsgrupper? Tænker, dyrenes beskyttelse, hittekilling, OASA og lignende?
Jeg spørger fordi jeg desværre selv har haft et par rigtigt ærgelige oplevelser.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med dyrehjælpsgrupper?
  • #1   20. nov 2013 Dsv ikke her ,men har 1 god ven der har forstand på det kan lige skrive til hende ;)..

Hvad er der sket dov smiley

• #2   20. nov 2013 Ved ikke om det er gode erfaringer, men da min bror og jeg fandt en lille forladt killing på skolen for en del år siden, kontaktede vi hittekilling, og der kom en og hentede den kort tid efter (vil skyde den til, at have været ca. 3 - 5 uger).

Dyrenes bekyttelse har jeg ikke gode erfaringer med, har meldt heste steder til dem, og får intet svar fra dem smiley

• #3   20. nov 2013 Hittekat har jeg kun hørt godt om.

• #5   20. nov 2013 Felis - Det er netop OASA jeg har haft uheldige episoder med, til trods for at have gået til egen pengepung for at hjælpe dem.
    Jeg har ellers været stor fortaler for at åbne mit hjem for at hjælpe dyr og folk i nød, og jeg er simpelthen så frustreret over at det tit er en skuffelse at ville hjælpe og ikke få andet en skrald tilbage.
    Derfor ville jeg høre om det kun er mig der er uheldig eller det er en general ting

• #6   20. nov 2013 hittekilling.dk har jeg selv været en del af, det har jeg dog ikke tid og penge til mere smiley

Men de gør hvad de kan får de små hittekillinger.. Og får dem neutraliseret og mærket inden de kommer ud i nye hjem

• #7   20. nov 2013 Min oplevelse af Dyrenes Beskyttelse, Kattens Værn osv. er ofte, at der ingen hjælp er at hente. Hvad DB angår, har jeg ofte været efterladt med en følelse af, at det skyldes den manglende prestige i katte (og 1812 er generelt ikke meget bevendt, uanset hvilket dyr, man står med), men meget handler selvfølgelig også om, at der bare ER alt for mange katte derude, og at internaterne er fyldt til randen i forvejen.

Hittekat har jeg ingen personlige erfaringer med, og ej heller Nordjysk Dyreredning.

Hittekilling vil jeg helst ikke udtale mig om, da jeg selv er plejemor i foreningen og derfor nok må siges at være inhabil i den sammenhæng. smiley

For mange af de mindre organisationer tror jeg dog, at finansiering og økonomi - eller mangel på samme - generelt spænder ben for rigtig meget hjælp til de dyr, der er i nød. Det handler ikke om manglende vilje til at hjælpe, men manglende kapacitet og økonomi til at hjælpe så mange katte, som man gerne ville.

Og så er der altså også en ting, man som privatperson skal huske... og det er bestemt IKKE for at afskrække folk fra at hjælpe dyr i nød, at jeg skriver dette, men når man vælger at samle en forladt kattekilling op eller fodre en tilløberkat, så påtager man sig samtidig ansvaret for pågældende kat. Også hvis det ikke kan lykkes at få katten afleveret til en organisation, der kan tage over.

Det har jeg selv prøvet for år tilbage, før jeg blev involveret i Hittekilling; da fandt jeg en lille killing, som tilsyneladende var smidt af i vejsiden af nogen, som ikke ønskede den mere. Selvfølgelig kunne jeg ikke bare lade ham sidde, så jeg samlede ham op og tog ham med hjem. Først ringede jeg rundt til diverse organisationer, men ingen havde plads til ham, og jeg fik endda beskeden "sæt ham ud igen eller afliv ham - vi kan ikke hjælpe". Det gør man jo ikke bare, vel?? Så jeg opfostrede ham selvfølgelig og lod ham vokse op i min egen katteflok. Da jeg vurderede, at han havde passeret de 12 uger, blev han videreformidlet til et nyt, kærligt hjem, og jeg hjalp med at få ham neutraliseret og vaccineret.

Noget af det, jeg desværre har oplevet "i den modsatte ende af røret"; altså som den der sidder som organisation, er at nogle folk bliver meget vrede og skælder ud, for "hvad skal de så gøre", når man enten afviser grundet manglende plads hos plejefamilierne, eller siger ok for at tage i pleje, hvis killingerne bliver leveret, fordi man ikke lige selv har mulighed for på det tidspunkt at køre land og rige rundt for at afhente.

Jeg kan sagtens forstå disse, for det ER frustrerende at stå med et lille væsen, man gerne vil hjælpe, og så føle at man løber panden mod en mur, men omvendt burde man måske overveje, om man rent faktisk er villig til at hjælpe dyret, før man samler det op - også hvis det ikke er muligt at få en organisation til at tage det i pleje.

Så bottom line: Efter min mening kunne diverse organisationer sikkert sagtens gøre det bedre - nogle kunne i hvert fald - men man er også nødt til at huske på, at der altid er to sider af sagen, når folk har fundet en killing, de gerne vil have afsat i pleje hos en organisation.

Kommentér på:
Erfaringer med dyrehjælpsgrupper?

Annonce