{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Græder så meget.. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg græder pga mine 3 smukke hun katte skal skydes!! (skydes)...

smiley I stedet for vil min mor beholde 2 han-katte i steden for hun kattene alsåre hende,s ..

Men ved ikke om det bare er mig , men jeg syntes det er synd og skyde dem og en af dem er nanna smiley min første hun kat smiley :(

smiley :/ ER SÅ KED AF DET smiley :( smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græder så meget..
  • #3   23. nov 2013
    Fruen på Godset Vi har 15 katte + kilinger .. men syntes nu det er synd at de skal skydes...


    Lotte ja jeg håber at det er det rigtige valg


  • #4   23. nov 2013 Katten når ikke at mærke, at den bliver skudt, hvis jægeren gør det ordentligt. Den dør bare. Faktisk kan det være mere humant og roligt, end at putte katten i en transpostkasse og køre den til dyrlægen.
    Men det virker barbarisk, og det er jo bestemt ikke rart at sige farvel til sine katte.


  • #5   23. nov 2013 Ja :(.... Maiken min sted far har tegnet ... smiley men syntes ikke det er fær for dem smiley men ja de mærker ikke noget.. smiley

  • #7   23. nov 2013 Bare det ikke er for, at slippe for killinger, din mor ønsker, at beholde hankattene? For de er jo også med til, at lave killinger, bare ikke med jeres hunkatte.

    Jeg forstår godt du er ked af det, men er ellers enig med de andre smiley


  • #8   23. nov 2013 <ja ja det er jeg skam os men det er ikke med at vi har for mange katte men at de ikke gider at have de 3 hun katte , og så tager man ikke og siger er der nogen der vil have en kat smiley

  • #9   23. nov 2013 Du kan tro jeg godt forstår dig! smiley Det er noget uansvarligt sjusk af dine forældre, at de ikke har sørget for at få de katte neutraliseret INDEN der blev for mange. smiley

    Det er mig ubegribeligt, at man lader sine katte formere sig, så man får for mange katte. Og når man så tilmed har en datter, der (selvfølgelig) bliver ked af det, så fatter jeg da slet ingenting. smiley .

    Men når nu dine forældre <b>desværre</b> har ladet det komme så vidt, så er det alligevel nok bedre at kattene bliver aflivet, end at de bliver givet væk til tilfældige mennesker, der måske ikke passer dem ordentligt, og lader dem få for mange killinger ... der så ender med at skulle skydes osv.

    Trøstekram.


  • #10   23. nov 2013 Skydes ligefrem?

  • #12   24. nov 2013 Ja jeg bor på en gård smiley Men syntes nu det er synd at miste sine ynglinger på den måde ;)..

    Og ja som Felis: siger så er det nomalt at skyde katte på gård smiley Dsv ..


  • #13   24. nov 2013 Det er bestemt ikke fair hvis du har knyttet dig til nogen af dem . Jeg kan godt forstå du er ked af det.
    Som Felis siger ville det være meget bedre på sigt, at beholde nogle få katte og så neutralisere dem. For det er spild af liv.
    Du kunne måske spørge dem om en af hun kattene måtte bliver neutraliseret, så hun ikke får killinger ?
    Det er jo mange katte som bare vil blive til flere hvis hun kattene ikke er neutraliseret. Det er nok derfor de ikke gider hun kattene mere.
    Hvis dine forældre har sagt nogen vil have dem, selv om det ikke er rigtigt. Så er det nok ikke ondt ment. De har nok gjort det for at du ikke skulle blive så ked af det. Selv om det jo egentligt er for sent.
    Det er bedre de dør sådan uden at lide end at de bliver givet væk til de forkerte. Der er så mange katte at det er meget svært at finde gode hjem til dem.


  • #14   24. nov 2013 Tak.. smiley smiley

  • #16   24. nov 2013 Felis - Nu lyder det til det lige så meget er et kæledyr, som et drift dyr, og man må ikke bare gå og skyde som man lyster

  • #17   24. nov 2013 Beltane Ville ønske at de ville lytte

  • #19   25. nov 2013 Mono det er jo en person under 18 der skriver, og er derfor ikke ansvarlig, men lufter sin bekymring og sorg, hvis forældrene ikke har lyttet endnu, gør de det nok ikke smiley
    Men hvis vi skal hjælpe, må vi hjælpe med hvordan hun skal formulere sig for, at få resultat, og ikke bare kritisere og nedgøre de forældre.

    Jeg er såning i, at det er den forkerte vej rundt de gør det smiley og er bange for, at pigerne ryger fordi det er dem som får killingerne smiley

    Kunne du TS ikke lave en aftale med dine forældre, at du vil arbejde der hjemme, til gengæld for, at dine piger bliver fikset? Mange forældre elsker når deres børn tager et ansvar.

    Hvis i har mange katte tror jeg desværre ikke dine forældre vil gå med til, at neutralisere hele flokken smiley men måske dem de beholder, så det her aldrig skal ske igen smiley


  • #20   25. nov 2013 TS:
    Inspireret af Jette, så kunne du måske foreslå dine forældre at du gik ned i lommepenge (hvis du får det) og for de penge de sparer skal de få neutraliseret kattene én for én og de kunne jo starte med din kælepotte Nanna.

    Sig til dem at det kun skal gøres én gang og så får I ikke flere killinger.
    Når du fylder 13 må du få et avisjob. Det kan jo også være at du kunne blive fast babysitter for nogen du kender - 50 kr. /timen så tæller det stærkt.

    Jeg kan godt forstå at du er så ked af det og jeg går heller ikke ind for skydning og slet ikke når det åbenbart handler om at få "ryddet op" i en voksen-kattebestand hvor man har navngivet kattene m.v.

    Jeg håber at dine forældre vil prøve at lytte til dig.


  • #21   25. nov 2013 Jeg er enig med Jette.
    Det kunne jo være du måtte beholde bare en af hun kattene. Du kunne jo love at give en del af dine lommepenge eller arbejde hjemme en tid . Og har i en fast landdyrlæge så kan i måske få lidt rabat .
    Det er selvfølgelig dyrt at få ordnet en hun kat. Og jeg ved godt folk på landet ofte synes, det jo bare er en kat og koster alt for meget.
    Ellers må du nok affinde dig med dine forældres beslutning, hvis ikke du kan overtale dem. Det er jo dem der bestemmer. Men det er synd både for kattene og dig at du har nået at knytte dig til dem. Måske er det derfor din mor vil ha hun kattene væk nu for at det ikke skal ske igen ? .


  • #22   25. nov 2013 Ja smiley ...

Kommentér på:
Græder så meget..

Annonce