{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

hvor gamle bliver katte? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG
Jeg har en ældre hun kat på 13 år, hun er meget sur og ikke så kælen længere. Vi skal snart flytte og jeg tænkte på om der er nogle der ved hvor gamle katte bliver? (hun skal selvfølgelig med når vi flytter;)) det var bare et spørgsmål om det måske også slider lidt på katten når den skal flyttes smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor gamle bliver katte?
  • #1   24. nov 2013 Jamen det er meget forskelligt hvor gamle katte bliver, nogle bliver 13-14 år, min nabo havde engang da jegvar barn en ældre hunkat som nåede at blive 16 år..

    en i dagen danmark hvor man er blevet bevidste om korrekt katte foder og adfærd, der er det ikke unormalt at en kat bliver 15-20 år, nogle ældre endnu..


  • #2   24. nov 2013 ups, jeg har skrevet HG mente selvfølgelig KG smiley og tak for rådet Heidi smiley

  • #3   24. nov 2013 Jeg har mødt én vis kat er 25 år og stadig fanger mus!
    Ikke vaccineret, er fritgående og lever af Aktiv Kat.

    Så de kan blive gamle smiley


  • #4   24. nov 2013 Især indekatte kan opnå en høj alder, så det er svært at sige.
    Men med den alder din kat har, vil jeg anbefale dig og dine forældre at fodre hende med Royal Canin +12, til katte over 12 år. Jeg har MEGET gode erfarringer med dette til mine 2 gamle på 13 og 15½ år.


  • #6   24. nov 2013 Vil lige tilføje at min tidligere nabos kat som blev 16 år var fritløber og fertil hunkat, men det var jo også for noget der ligner 30 år siden smiley

    Min søster havde 2 indekatte der henholdsvis blev 14 år en MCO, der fik HD smiley
    Og en almindelig huskat fra internat der blev 17 år..


  • #8   24. nov 2013 Marianne - Hvad er det der er godt ved RC 12+ ?

  • #9   24. nov 2013 Det er i hvert fald MEGET synligt godt for deres led Tinka. Jeg plejer ellers kun at have foragt til overs for alle specialprodukterne, men jeg må med denne udgave krybe til korset og sige at den "virker" altså. Ud over at have en gavnlig virkning på led og dermed motorik, så er den lavet så det passer til fx lavere nyrefunktion osv. Dette kan man naturligvis ikke se på katten. Men jeg var overrasket over den mobilitet min den gamle pludselig fik.
    Jeg glemte for et stykke tid siden at bestille det igen, der gik ikke mange dage, inden Gizmo igen havde svært ved at hoppe op i vindueskarmen.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 73
    #10   24. nov 2013 Nu prøvede jeg at google verdens ældste kat, dog kom der kun en på 19 år, jeg vil så gerne se den på 38. Kan man finde den et sted?

  • #11   24. nov 2013 Min opdrætter, hvor jeg købte Mitti, har en på 14 og en på 16 år begge tidligere avlskatte, du kan ikke se på den, at de er gamle, men ejeren siger, at den gamle ikke er så aktiv som hun har været.

  • #13   24. nov 2013 Uuuu. Så risikere jeg, at min kat overlever mig med mange år smiley

  • #14   24. nov 2013 Hej!
    Det er fint med Royal Canin +12, til katte over 12 år det fåes som tørfoder og vådfoder. hvordan ser din kats tænder ud? Hvis den har ondt i tænderne kan den godt blive "sur".
    Har lige sagt farvel til vores første tyrkiske angora Anton. Han blev 15 år 7 mdr. 0g 11 dage.


  • #15   25. nov 2013 Når hun har ændret adfærd (er sur og ikke så kælen mere) kunne det godt tyde på, hun har smerter. Selvom en kat bliver gammel skal den ikke ændre humør på den måde, så måske var et tjek hos dyrlægen en god idé. Smerter - f.eks. fra led eller tænder - kan og bør der gøres noget ved smiley

  • #16   25. nov 2013 så om en kat på animal der var 25 år smiley

    hun havde kun lidt nyre problemer som blev hjulpet med en pille hver dag , så var hun ellers tip top

    så de kan dælme blive gamle hehe..

    jeg gloede også noget og kiggede på min Pjuske og tænkte hold da op! han kan leve til ungerne jeg har er flyttet hjemmefra!!!


  • #17   25. nov 2013 Min nabos kat blev 19 år. Man kunne se han blev noget stiv i benene når han gik .En af de andre kastrater der boede lige ved hoppede altid op på skralde stativet eller et andet højt sted og undgik sådan den gamle. Han gik dog ikke af vejen for en slås kamp, hvis der kom en fremmed han kat.
    Men jeg havde ikke troede den var så gammel før jeg fik det af vide. Så jeg tror det er svært at se deres alder.
    Jeg tror altid det vil være belastende for en kat at flytte og har i boet der mange år tror jeg ikke hun vil være glad for at skulle flytte.


Kommentér på:
hvor gamle bliver katte?

Annonce