{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

Sabrina S
Sabrina S
Katte: 2 Emner: 5 Svar: 13

Overtaget kat på 2½ {{forumTopicSubject}}

I går fik jeg en kat hjem, hun er 2½ år, hun er meget forsigtig, hun spiser drikker og bruger kattebakken.
Skal hun have ro til at komme til mig? Hun får lidt ekstra godt at spise, såsom en klump rå oksekød, lidt makrel og begynder at få lidt dåsemad i dag.
Hun miaver en smule, men ikke meget. Jeg kan fint snakke med hende og hun har fundet sin ynglingsplads at sove på.

Er min første egen kat, måtte af med min hund pga helbredsmæssige årsager, og Ida (katten) manglede et nyt hjem ret akut.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overtaget kat på 2½
  • #1   27. nov 2013 Hun skal bare have tid og ro til at falde til (: Dog skal du passe på med at give hende makrel hvis det er fra dåse, det samme med tun og torskerogn da der er salt og andet skidt i det på dåse som ikke er godt for katte.

• #2   27. nov 2013 Ja, du skal give hende tid og plads til at komme til dig. En voksen kat tager som regel lidt længere tid om at falde til.
    Lej med hende, fx med en drillepind og så skal hun nok falde helt til i sit nye hjem og med dig som ejer. Det er vigtigt at du ikke overskrider hendes grænser og lader det gå i hendes tempo.
    Pas på med dåsemad til mennesker, der er alt for meget salt og tilsætningsstoffer i, der bestemt ikke er godt for en kat på sigt.. Giv hende hellere noget rå kylling eller råt kød. Det er ikke sikkert hun vil have det til at begynde med, især hvis hun ikke er vant til det, der hvor hun kommer fra. Ellers giv hende dåsemad til katte, gerne flere gange dagligt.

• Sabrina S
    Sabrina S Tilmeldt:
    nov 2013

#3   27. nov 2013 Ok. Godt at have i baghovedet, hun fik 2 teske makrel i dag. Så ikke ret meget. smiley

Okay, så fortsætter jeg som nu, hun får lov at snuse til mig, og nusser hende ikke ret meget... det kribler dog noget for at snakke og kæle med hende

Når jeg lige har lidt flere billeder af hende opretter jeg hende.

• #4   27. nov 2013 Tillykke med hende smiley
    Vil råde dig til at låne en bog om katte, da jeg kan forstå at dette er din første kat smiley

• #5   27. nov 2013 Uuu ja den følelse, at man vil så gerne nusse smiley

Jeg har en kat på 8år, som helst kun vil nusses med 3 fingre på hovedet smiley men til gen gel kommer han når jeg klapper på låret med hans kam smiley og banker mig i hovedet med sit hovede.
    Du skal til, at finde ud af hvad din kat kan lide, men jeg vil foreslå små mini nusse ture, bare ganske kort og så gå, så skal hun nok sige hvis hun ønsker mere.
    Ham på 8, Birk, har jeg haft fra killing, katte er bare forskellige smiley

• #6   27. nov 2013 Når man lige har fået ny kat, vil man selvfølgelig gerne hygge og nusse med den, men som de andre siger; giv den lidt tid til at komme til dig. smiley En voksen kat er som regel altid lidt længere om at falde til et nyt sted end en killing og har derfor også brug for lidt ekstra ro. smiley

Jeg er sikker på, at hun nok skal søge kontakt med dig, når hun er faldet lidt bedre til. smiley

Og tillykke med hende, i øvrigt. smiley

• Sabrina S
    Sabrina S Tilmeldt:
    nov 2013

#7   27. nov 2013 Ja, tålmodighed er en dyd... er det ikke det man siger.

Kommentér på:
Overtaget kat på 2½

Annonce