{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.719 visninger | Oprettet:

Kat angriber baby {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil høre, om nogen af jer har oplevet noget ligende eller har en forklaring på vores hunkat, Don Ø's adfærd.
Vores søn på 6 måneder slog sig, og han græd derfor naturligvis højlydt. Don Ø kom løbende og sprang på ham med det samme.
Jeg forsøgte at få hende væk, men hun hvæste og forsøgte igen og igen at angribe vores søn.

Vi tænker umiddelbart, at hun er blevet bange, men hvorfor reagerer hun sådan? Normalt er hun en sød og kærlig misser, som er glad for vores søn og gerne vil slikke på ham. Hun har aldrig vist denne adfærd før og efterfølgende har hun stadig knurret ad ham..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat angriber baby
  • #2   2. dec 2013 Barnegråd og lyde fra en aggressiv kat minder meget om hinanden, så jeg kan forestille mig, at hun har opfattet ham som meget truende - især da hun ikke kunne se, det var fra ham, lyden kom - og derfor ville gå til modangreb.

  • #4   2. dec 2013 Øv. Jeg håber ikke, at hun bliver ved med at opfatte babyen som en "vred kat".

  • #5   2. dec 2013 Tak for jeres svar smiley
    Vi er naturligvis bekymret for, om det kan ske igen, men vi får hende ikke aflivet pga denne ene episode. Da hun kom løbende, troede jeg faktisk, at hun kom for st slikke på ham, hvilket hun normalt gør, når han græder. Så jeg var mildest talt chokeret over hendes opførsel.
    Hun knurrer heldigvis ikke ad ham længere, men jaeer bekymret for om hun gør det igen smiley


  • #6   2. dec 2013 I hvert fald godt, at hun ikke knurrer af ham mere.

    Jeg tvivler godt nok på om det har effekt i denne situation, men måske Zylkene kunne virke afstressende... det skader da ikke.


  • #7   2. dec 2013 Hvad er det, Tinka? smiley


  • #8   2. dec 2013 Det er noget fra råmælk (colostrum eller noget), der virker beroligende. Kender det kun af omtale. Prøv at google smiley

  • #9   2. dec 2013 Uf, sikke en grim oplevelse. smiley

    Jeg tænker nøjagtigt det samme, som bl.a. Mega; at katten reagerer på barnegråden, fordi den forveksler lyden med "aggressiv kat".

    For efterhånden en del år siden prøvede jeg noget lidt lignende... en af mine 2 killinger fik, takket være en uopmærksom kæreste en pote i klemmen i lågen til opvaskemaskinen. Den lille skreg MEGET ynkeligt, og jeg styrtede til for at finde ud af, hvad der var galt... men før mig kom alle de andre katte, som i samlet flok gik til angreb på den lille stakkel. smiley

    Jeg gætter på, at det var samme koncept som med din baby... og en uhyggelig oplevelse. Men heldigvis har jeg ikke oplevet noget lignende hverken før eller siden, og den lille fyr slap uskadt fra uheldet (det samme kunne kun næsten siges om min kæreste smiley )


  • #11   2. dec 2013 Sikke et held har jeg ikke oplevet det, men helt sikkert mine katte kan ikke lide grædende babyer smiley

    Nu kan de ikke lide hysteriske 3-5 årige smiley det er enormt vigtigt med deres fredede steder, hvor de kan føle sig sikre, altså kattene smiley
    Mit ene barnebarn er aaaalt for kærlig ved kattene, så de holde afstand og jeg piller Emma ned af klatretræet hver gang hun er her smiley hygge stunder er der også smiley


    profilbillede
  • #12   3. dec 2013 Der er også forskel på alm. stille babygråd (kattes kaldelyde) og som i dette tilfælde højlydt gråd pga. smerter/forskrækkelse/angst (aggressiv lyd).

Kommentér på:
Kat angriber baby

Annonce