{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

Når unge katte skal omplaceres her og nu {{forumTopicSubject}}

Ja jeg synes simpelthen det er sørgeligt! Når man kigget dba og diverse sidder igennem er der selvfølgelig masser af killinger til salg, men satme også mange voksne på 1-2 år. Pludselig får familien allergi eller lignende og så skal katten bare ud, her og nu står der jo tit.
Mit udbrud er egentlig affødt af en episode med en veninde. Hun har snakket om at hende og hendes kæreste gerne vil flytte sammen og det er da godt for dem. Idag efterlyser hun så med blødende herte og alt det der en nu ejer til hendes kat, gerne nu og her. Jeg spørger så hvad der er los. Amen hende og kæresten har fundet den lækreste lejlighed men ingen husdyr. Jeg spørger så hvorfor de ikke venter til noget andet dukker op, de bor jo hver for sig nu og har endnu ikke sagt op. Amen der var altså ingen lejligheder i så go stand og så måtte katten jo bare komme et andet sted hen. Jeg er mildes talt skuffet over hende. Vi skriver så lidt frem og tilbage, jeg forsøger at overtale hende til at vente med at flytte til noget andet dukker op med hun skriver så at nu har katten fundet nyt hjem, en time efter opslaget kom op.
Havde det været mig havde jeg da ventet med at flytte. Nok er det en lækker lejlighed men så havde jeg da gået på kompromis og fundet en anden lejlighed med dyr. Det er jo trods alt ikke noget der haster for dem da de jo ikke har sagt op endnu.
Får man et dyr er det altså for livet hvis du spørger mig.
Der kan selvfølgelig opstå situationer hvor det kan være svært men hvis man ikke engang gider at prøve, ja så vil man nok ikke sit dyr nok.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når unge katte skal omplaceres her og nu
  • #2   3. dec 2013 Et godt eksempel på, hvad dyr betyder for nogle smiley Det er ærgeligt.

    Når jeg skal flytte (bor i andelslejlighed, hvor jeg fik ført til vedtægterne, at man må have 2 neytraliserede katte), så ville kun have interesse i lejligheder, hvor man kan have husdyr, jeg har trods alt taget to katte til mig, Tarzan var fra et UPS kuld, og Lucky luke er fra dyreværnet i rødovre.
    Hvis det så ikke var muligt, at finde en sådan lejlighed, ville jeg kunne sende kattene hjem til min mor, hvor de også elsker at være, MEN jeg ville være rigtig ked af det. Heldigvis har jeg hest tæt på min mor, så jeg ville kunne komme og besøge kattene hver dag, og sørge for alt det "pylder", som min mor ikke mener er nødvendigt smiley

    Puha, kan blive helt ked af det på kattens vegne smiley Har de ikke 3 måneders opsigelse? Jeg ville da hvertfald først sælge til en, hvis de havde set kattene, og der var kemi + jeg ville kunne følge dem videre i deres liv, og komme på besøg hos deres nye familie smiley


  • Sabrina S
    Sabrina S Tilmeldt:
    nov 2013

    Katte: 2 Emner: 5 Svar: 13
    #5   3. dec 2013 Ja, har man anskaffet sig et dyr, så er det i dyrets levetid... Jeg har lige overtaget en kat på 2½ år, hende der havde den skulle til og studere så skulle i studiebolig og der måtte hun ikke komme med.

    Skal så lige siges jeg måtte komme af med min schweizisk hyrdehund for 1½ uge siden, har en kronisk benskade som gjorde der ikke var fysik til at give hende den mængde motion der skulle til... og blev separeret fra min mand, så stod selv med hende og 2 mindre børn. Havde prøvet at få det til at fungere i 1 år, men måtte smide håndklædet i ringen...


  • #6   3. dec 2013 Jeg vil også mene man har en pligt i det øjeblik man vælger at anskaffe sig et dyr. Vi har vores to katte, og jeg er da næsten sikker på den dag vi flytter her fra, skal vi finde noget større, men stadig et sted man må have dyr, da min kæreste også gerne vil have hund, men kattene skal ingen steder af den grund.

    Det har vi også snakket om mange gange, vi er begge de personer der ikke forstår man får sig et dyr og kommer af med det igen. Som mange gør så kommer de af med det rigtig hurtigt. Jeg kan ikke se hvorfor? Vi bor i en super lækker lejlighed, og her måtte man have kat, nu er det blevet vedtaget man ikke må, men folk der havde kat i forvejen, må beholde deres. så der var vi heldige kan man sige, for vi har ikke penge til at flytte nu. smiley

    Men har man en meget god årsag til at komme af med sit dyr, kan jeg forstå det.

    Ville ikke sige at kun død og allergi kan tillades, da der også kan være andre årsager.


  • #7   3. dec 2013 Selvfølgelig er der situationer hvor det kan "godtages", som ved dig Sabina s, jeg har godt kigget med inde på hundegalleri hvor du spurgte om råd kan det ikke passe. I situationer hvor man kommer ud for at fysisk ikke være i stand til at give dyret det bedste eller ved anden sygdom ex. Så synes jeg det er i orden for så vil det jo heller ikke være til dyrets bedste.

  • #11   3. dec 2013 Åhhhh.. Et dyr har sku ikke valgt dig, men du har valgt den... kunne aldrig drømme om at flytte et sted hen hvor jeg ikk måtte have mine buller børn... (Har pt kun hund, da kæresten ikk tåler kat :*( ) Skulle det koste vores forhold, jamen så blev det sådan, ville aldrig svigte mine dyr og slet ikke min EB dreng på 5 år som havde 2 familier inden mig....

  • #12   3. dec 2013 Jeg tænker mest på hvad der sker med alle de katte som folk vil af med, når de så ikke finder et nyt hjem til dem.
    Jeg har selv fornylig hørt om en der flyttede og ikke tog katten med men bare efterlod den til naboer eller til at klare sig selv. Han gad ikke engang sætte den på dba eller køre den til dyrlægen.
    Selvfølgelig skal man tage sig af sine dyr på en ansvarlig og ordentlig måde ellers skal man holde sig fra dyr.


  • #13   3. dec 2013 Det er så forfærdeligt sådan noget smiley Og det er desværre altid dyret som er taberen..
    Jeg elsker min kæreste helt ufatteligt højt, men dyrene har alligevel altid kommet først. Det er mig der har haft det valg at have dem. De har ikke haft et valg. Så det er op til mig at gøre alt hvad der står i min magt, for at give dem det bedst tænkelige liv.
    Lidt off topic dog, så er det også ærgerligt at der er så mange lejeboliger man ikke må have dyr i..


  • #14   4. dec 2013 Maja m: ja det er ærgerligt, dog kan det nogle gange godt betale sig lige at ringe og høre ad hvis det er frivagt lejer. Vi måtte ikke have dyr til at starte med men fordi vores udlejer er kattemenneske og begge mine er fixet så måtte vi gerne smiley

  • #15   4. dec 2013 Alle kan være uheldige at ende i omstændigheder, som fordrer at de må skille sig af med deres kæledyr. Årsagerne dertil kan være mange forskellige.

    Men overordnet set synes jeg desværre, vores samfund i stadig højere grad præges af en "køb-og-smid-væk" kultur; også når det gælder levende væsner. Det er trist; især for de mange, mange dyr som ender i en klemme på grund af det. smiley

    Når man har anskaffet sig et levende væsen, har man samtidig påtaget sig ansvaret for det levende væsens trivsel... også selv om det betyder, at man måske selv er nødt til at bringe nogle ofre ind imellem.


  • #16   4. dec 2013 Jeg vil heller ikke mene dette (denne situation) er ok.

    Men tilgengæld vil jeg også sige det sådan, da jeg selv har stået i en skidt situation ift det at have et dyr... Jeg havde en kat, Mini på 9 mdr., som jeg ikke kunne give nok til, i form af han var meget vild og havde brug for mere udfoldelse i form af at kunne komme ud i det fri, og ikke kun i et kattevoilere. Dette er ikke acceptabelt i den boligforening jeg bor i. Jeg prøvede at kompensere med en kattevoiler hvilket var langt fra nok.. Jeg prøvede derfor at finde et 'bedre' sted for ham, da han i mine øjne ikke skulle nøjes da dette også er synd. Så ja selvfølgelig skal man binde sig, så vidt muligt for livet til sit kæledyr, men ikke hvis det kun er for ens egen skyld...
    Håber folk forstår min tankegang. smiley


Kommentér på:
Når unge katte skal omplaceres her og nu

Annonce