{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte døde af alder - Hvor gamle blev de???
  • #3   4. dec 2013 Jeg tror faktisk de fleste dør af noget, der kan kategoriseres som sygdom af en eller anden art; eller nedslidning af organerne.
    Den ældste jeg har haft blev 19 år og 10 måneder og blev ganske enkelt træt og sløj over en meget kort periode, så vi valgte at sige pænt farvel.


  • #4   4. dec 2013 Kattene vi havde hos min mor, blev aflivet af sygdom smiley Snebold kunne ikke redes pga nyresten, som han havde haft 2 - 3 gange før, han blev ikke så gammel. Vi tog ham til os, da en af min mors veninder spurgte, da han blev mishandlet hvor han kom fra (fik brændt poter mv) smiley Han var verdens mest kælne kat, og man kunne gøre alt ved ham, og han lå bare og spinnede smiley

    Pjuske måtte vi tage afsked med for ½ års tid siden, hans nyrer kunne ikke mere, han var næsten døv, og havde grøn stær, han blev 13 år.

    Lucky havde haft nyresten nogle gange, men kom sig, dog var han MIN kat, og ville ikke rigtig andre, men sådan har han været lige siden vi fik ham smiley
    Han lå en aften og rystede på sofaen, og jeg sagde til min mor, at den var gal med ham, og han skulle til dyrlægen, men hun ville vente til morgenen efter smiley Da vi vågnede, var han væk, og siden har vi ikke set ham. Vi fik af vide af min mors nabo, at han havde ligget ved en hæk, med blod ud af mund og næse, og at genboen havde brændt ham, fordi han troede det var hans kat, som han også manglede smiley

    Nu har jeg så Tarzan på 2 og 4 måneder, og Lucky luke på ½ år. Der går forhåbentlig mange år før de ikke kan mere.
    Tarzan er min lille dreng, min egen kat jeg stod 100% for selv. Han lignede en sur piratfik da han var lille, så jeg kunne ikke stå for ham, og ville give ham et godt hjem - nu ligner han så en glad piratfisk smiley

    Lucky luke så jeg på facebook hos dyreværnet, og blev forelsket, han minder om Lucky, og da jeg var ude og besøge ham, sad han og nød al kærligheden i favnen på mig, og ventede ved døren, da jeg skulle op og skrive kontrakt på ham.
    Efter han er kommet hjem, minder han så både om Lucky på udseende og personlighed, så det er dejligt, at have "lucky" tilbage igen, efter en traumatisk oplevelse. Det har klart gjort mit savn nemmere, selvom jeg ikke troede der var noget der kunne hjælpe.


  • #5   4. dec 2013 Min gamle røde hankat, kisser (eller min søsters var det, eftersom jeg var 7 da han døde) blev 18 år. Og han døde egentlig fordi han ikke kunne trække vejret, men det var fordi han var gammel

  • #7   4. dec 2013 Min mor og fars kat er 20 eller 21 år.
    Han er gammel, men fejler ikke noget udover han vist er døv.
    Han sover, går en tur uden for, sover lidt mere og spiser ellers stadig godt

    *Huskat i øvrigt


  • #8   4. dec 2013 Min kat jeg havde hjemme hos mine forældre, han blev 12 ½ år, da han en dag gik for ikke at komme hjem igen. Han havde ikke spist i nogle dage, og min far havde lige haft kontaktet mig for at sige, at han ville blive aflivet. Det har han åbenbart hørt, for han så ham ikke igen.

    Min første egen huskat, hun blev aflivet med 14 ½ pga. en blodprop.

    Og ellers har jeg haft en kedelig oplevelse med katte, der ikke har været mere end 1-2 år gamle.


  • Birgitte P
    Birgitte P Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #9   4. dec 2013 Den lever stadig smiley

  • #10   4. dec 2013 Min ældste er nu 17 år...Han fejler ikke noget men han er ved at blive senil, så for hans egen skyld bliver han snart sendt til kattehimlen...Det er bare så sørgeligt at se sådan en dejlig gammel kat, ikke kan finde hoved og hale på tingene, som eller bare har været en vane for ham.

  • #11   4. dec 2013 svigermors kat døde af alderdom, en fertil hunkat der altid har levet ude (hun har ikke ville være inde) den døde for 2 år siden, hvor den begyndte og ville ind dette stod på i 3 dage hvor den fik og komme ind, på 4 dagen lå den i laden lige ved bagdøren og havde sovet ind, 16 år gammel

  • #12   4. dec 2013 Jeg håber jeg kommer til, at opleve en gammel kat smiley jeg har midstet 3 i en ung alder, 2år 4 mdr, 3 år og 4 år smiley og jeg tror heller ikke Birk bliver over 10???
    Han falmer mere og mere, men jeg nyder ham mens jeg har ham.

    De 2 unge katte bliver mine sidste og de skal blive gamle smiley


    profilbillede
  • #13   4. dec 2013 Ja den ældste jeg har haft blev omkring 16 år og han var en "terrassekat". Jeg kunne se at han "raslede" ned i hierakiet og pludselig en dag kom han slingrende ind og jeg kunne se at der var "noget" galt. Den spiste et stort måltid og drak en masse vand. Mit første gæt var smerter, da den var "stivbenet", men så lagde jeg specielt mærke til hans slinger.
    Den lagde sig på mit køkkengulv og jeg fik tilkaldt dyrlægen - og forberedte ham på en aflivning.
    Han mente at man måske nok kunne redde den - diagnose fik jeg ikke at vide, men han sagde også, at som den lå og bare accepterede alt omkring sig, så tydede det på at den var "mæt af dage" og at den havde valgt mit køkkengulv til at dø på.
    Med andre ord:
    Hvis jeg ikke havde givet ordre til aflivning, så var han sikkert død af sig selv inden for kort tid.


  • #14   4. dec 2013 Har haft kat hele mit liv og det er ca 12-13 år.. jeg har gemmen det haft over 29 katte. og har kun haft en der døde af alder dom han bliv 18

  • #15   4. dec 2013 Katten i min barndom blev næsten 15 år. Han havde ingen alvorlige sygdomme, men blev bare gammel og slidt. Han havde lidt gigt i forbenene og astma, som han skulle have medicin for. Han plejede at gå med os ud, når vi gik tur i den fælles køkkenhave i boligforeningen. En aften blev han så ved med at lægge sig, hver gang vi stoppede op og løb ikke rundt for sig selv, som han plejede. Han virkede bare træt. Så vi besluttede, at han skulle have fred. Det fik han så dagen efter. Dagen før min fjortenårs fødselsdag. Det var satme hårdt.. Så han døde ikke rigtigt af nogen sygdom - det var bare alle de små skavanker, som en gammel kat får, som gjorde ham mere og mere dårlig. Så vi valgte at sige farvel, mens det stadig var værdigt for ham.

  • #16   4. dec 2013 Mine bedsteforældre havde for år tilbage en kat som blev 19år, og hun fejlede aldrig noget, de første 13år af dens liv, der gik den sammen med en anden kat (Som sjovt nok blev 13år) som også døede af alderdom så vidt jeg husker.

    Jeg har selv måtte opgive en kat, da den tæskede alt og alle (Dyr og mennesker) Så den kom ud til nogen vi kendte, og der levede den indtil for få år siden, og den blev omkring 14-15.


  • #17   4. dec 2013 Min barndomskat blev 13 og blev aflivet for et par siden.. Hun fejlede egentlig ikke noget hun ikke kunnet have levet med et par år endnu, men hun blev blind og da mine forældre så anskaffede sig en hund blev hun så urolig og skræmt at hun blev aflivet.. Hun havde ellers levet med hund det meste af sit liv, men den nye kunne hun altså ikke finde sig til rette med når hun ikke kunne se den.. Desuden kunne der jo ikke ligge noget på gulv/sofa/seng som ikke plejede at ligge der for så bumpede hun ind i det og det er svært med børn i huset..

  • #18   4. dec 2013 Jeg har endnu til gode at opleve mine katte blive gamle og evt dø af alderdom, alle mine tidligere katte (4 stk) er blevet kørt ned af biler og den ældste nåede at blive 3 år og den yngste blev kun 12 uger smiley Ja og så var der min første kat som i en alder af 5 år forsvandt sporløst sammen med nabokatten som var 16 år, om de blev skudt af jægere eller hvad der skete ved vi ikke desværre..

    Så der har i årsagen til at jeg i dag har indekatte, dem håber jeg at opleve blive gamle grå og senile smiley og dø af alderdom, eller aldersbetonet sygdom..


  • #19   5. dec 2013 Ak, ja, hvis ikke jeg, idiot, havde fået taget livet af mine hunkatte før tid (p-piller) smiley så havde jeg måske oplevet at i hvert fald en af dem døde af alderdom - den ældste, Stine, var 18-19 år, da hun blev aflivet pga. mælkekirtelkræft. Hun var lidt stiv i leddene, og så gammel ud, men var glad og åndsfrisk til det sidste.

    Isa (neutraliseret) blev lige knapt 18 år. Fra det ene øjeblik til det andet fik hun en blodprop eller hjerneblødning hvad det nu var, og blev aflivet. Jeg troede ellers hun ville blive oldgammel.

    Jeg kendte en kat, der døde af alderdom, må man vel sige det er, for katten var vist 23 år (og så sandelig også ud ud derefter smiley ) og havde været meget forsømt i mange år. Ejer fortalte, at en dag skreg katten pludselig højt 2-3 gange, faldt om og var død.

    Ikke lige på dén måde jeg håber, at mine katte dør af alder (godt nok er det hurtigt overstået for katten, men voldsomt og ubehageligt sidste minde at have smiley )

    Jeg håber, at Dejligdrengene bliver meget gamle, og holder sig raske til det sidste, hvor de mæt af dage sover stille ind i mine arme smiley <3 . Ønsketænkning. Jeg skal nok ikke gøre mig for store forhåbninger om hverken det ene eller det andet.


  • #20   5. dec 2013 Min barndoms kat blev aflivet for ca en uge siden.
    Han blev 20 år.


  • Birgit V
    Birgit V Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Svar: 5
    #21   5. dec 2013 Jeg hentede min indekat på Inges Kattehjem for 4 år siden. Den var afkræftet og afmagret. Var blevet hentet hos et par, der ikke evnede at passe den.
    Jeg fik at vide, at den var 2-4 år, da den ikke havde været øremærket.
    Jeg har flere gange været hos dyrlæge med Allykat og spurgt, om de kan konstatere alderen. DET KAN MAN IKKE. Lyder helt utroligt, når man kan diagnosticere alder på hunde og andre dyr.
    Er der nogen, der har erfaring med det her?


  • #22   5. dec 2013 Birgit: Prøv, at oprette hende, så man kan se hende. Men jeg vil også sige, at det er svært at se i den alder, det er lidt nemmere med killinger smiley Men måske der er en garvet katte ekspert, der kan vurdere, om den er nærmere 2 end 4 smiley Men alle katte er jo forskellige, og har ikke samme størrelse.
    Min Tarzan er en stor dreng på 5,5 - 6 kg og han er 2 år og 4 måneder, hvor min gamle kat på 11 år kun vejede 5 kg smiley


  • #23   5. dec 2013 Ved alle dyr er det lidt gæt det med alderen, slid på tænder og hvordan de ser ud.
    Killinger og andre unger er nemmere, fordi man ved hvornår de ca skifter tænger.


  • #25   7. dec 2013 Min venindes ude og fetile kat blev 21 år og en jeg har arbejdet for havde en kastreret han ind/ude kat der 2 dag før hans 18 års fødselsdag blev kørt over begge huskatte så gamle kan de blive min egen kat døde af allerdom som 14 års i følge hende der overtog ham, han trives bedst ude sammen med heste og ellers var han noget af en putte trold rede ham fra at blive skudt som kun 1 års men han triveds ikke i byen så han kom ud til en sød dame jeg kender smiley og hun fortalte at han for 2 uger siden sage tak for livet i hendes sofa så han har haft et godt liv min lille luffe, og så havde jeg Sne en helt hvid kastrat hentet som stor killing på en gård i snestorm smiley han blev aflivet som kun 4 1/2 års da hans organer safe fra efter at være blevet bidt af en anden kat han var vacc. Efter alle foreskrifter smiley de 2 jeg har nu er en hitte kat Dharma som 2 dyrlæger uafhængige af hinanden skyder hende til at være 2 1/2 år da jeg fik hende men om det passer det skal jeg ikke kunne sige smiley hun bor her til hun ikke kan mere og det samme gør Brage min killing fra august må det være smiley de er begge ind/ ude katte med lukket have smiley så fremtidige bid og andre dårlig domme fra fremmede katte kan undgås smiley

Kommentér på:
Katte døde af alder - Hvor gamle blev de???

Annonce