{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

ditte j
ditte j
Tilmeldt:
26. aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Pludselig aggressiv kat.. Nogle med erfaring {{forumTopicSubject}}

Hej katte galleri.

Jeg har min en ganske alm huskat, kastereret hankat. 2,5 år gammel

I sensommeren fik han en forstuvning i ryggen, han kom hjem en aften og ville hverken bevæge sig eller spise, lå bare i 2 dage, hvorefter jeg tog ham til dyrlægen, han havde store smerter og dyrlægen tog ham i røntgen, under den undersøgelse så de at han desværre lider af for stort hjerte, og de tjekkede med det samme efter en evt, blodprop i bagparten, da han ikke havde tydelige skader og ikke brokkene sig ved berøring/tryk, han lå bare og ville ikke noget og kunne ikke noget... Nå men han fik drop og smertestillende og efter en lille uge var han "rask" igen (han har jo stadig den hjertelidelse) efter hændelsen med ryggen, har han ændret sig meget!!! Han kommer aldrig og ligger ved os mere og vi snakke, han ligger altid et sted han er alene, hvis vi røre ved ham klager han sig og fare på os, før kunne man røre ham over det hele og han søgte altid opmærksomhed når man kom hjem...

Er der andre der har oplevet ligende.?? Udover ovenstående er han helt som han plejer spiser drikker og er aktiv ude og inde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig aggressiv kat.. Nogle med erfaring
  • #2   5. dec 2013 Jeg er helt enig med Lotte - Det lyder som en kat med smerter. Jeg ville få ham tjekket igen - gerne hos en dyrlæge med speciale i ortopædi.

    I øvrigt er 2 dage alt for ænge at vente med at tage til dyrlæge med en kat der "hverken vil bevæge sig eller spise" smiley


  • #3   5. dec 2013 Kan kun være enig med Lotte.

    Jeg fik i marts aflivet min dejlige store dreng, han havde også ondt i ryggen, men det viste sig, at det var galt med hofterne.
    Han kunne ikke gøres smertefri og var rigtig sur, hvad jeg godt kan forstå smiley

    Jeg håber din kat kan hjælpes, for det er ikke sjovt, at have ondt konstant smiley


  • #5   5. dec 2013 Jeg istemmer koret; din kats adfærd lyder, som om han stadig har smerter og endda formodentlig ret stærke smerter. Så i dit sted ville jeg klart skynde mig til dyrlægen med ham og få ham undersøgt igen.

  • ditte j
    ditte j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   5. dec 2013 Self skal der dyrlæge ind over igen, men sys bare når han er så aktiv, leger hopper rundt spiser og drikker normalt, kan han ikke være i så stærke smerter, har bare nogle der sagde at deres kat med samme lidelse i hjertet også var blevet aggressiv...

    Da jeg spurgte dyrlægen om hvor slemt det var med hjertet var han meget afvigende i sit svar, jeg har jo selv siddet på nettet og læst ALT om lidelsen og ved at han ikke har gode prognoser da jeg er ret sikker på han allerede har haft 2 mindre blodpropper i bagparten i hans korte levetid, og det at dyrlægen med det samme tjekkede for blodprop den dag uden. At undersøge andre muligheder først gør mig lidt nervøs. Specielt når han så ikke rigtigt vil indrømme at han er urolig for at hjertet er for stort og sige at det ikke er noget at være nervøs for...


  • #7   5. dec 2013 Katte skjuler deres lidelse, jeg var sen til, at finde ud af det var galt med Manne, jeg troede min Birk var syg for han tabte sig og havde faktisk gjort det over en længere periode, men Manne var bare efter Birk når han havde ondt og en del af det spil mellem dem overså jeg smiley

    Måske skal du også tænke på, at blodpropper også kan sætte sig i hjernen, er de små så kan du ikke se fysiske udfald, men de kan ændre sindet og alt muligt andet, det afhænger af hvor de sidder!


  • ditte j
    ditte j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   5. dec 2013 Han plejer nu ellers at være ret åben omkring hvordan han har det smiley har bare læst at de efter en skade med store smerter godt kan udvise aggressiv adfærd også, + en forstuvning jo kan tage flere måneder om at hele, har selv prøvet det og bøvlet stadig med smerterne i nogle situationer f.eks når jeg rider.

    Men det med propper i hjernen kan jeg evt godt frygte, og er meget OBS på ham hele tiden efter vi fik at vide det med hjertelidelsen, skal også til løbende kontroller med ham for at vi ved hvordan det udvikler sig. smiley det er bare så trist at vide ens bedste ven har så kort et liv, men han skal jo ikke lide, håber dog ikke hans sygdom er så fremskreden endnu, men det er vidst værst hvis de får det i den unge alder som ham og deres gennemsnitlige levealder er omkring de 2-3 år smiley


Kommentér på:
Pludselig aggressiv kat.. Nogle med erfaring

Annonce