{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.676 visninger | Oprettet:

Meget nervøs kat, hjælp? {{forumTopicSubject}}

Bellatrix er blevet en MEGET nervøs kat, for hurtig bevægelse, pluslig lyd... MÆND... og mange mennesker kan få hende til at flygte, hun har sine øjeblikke hvis man er ude i haven hvor hun meget gerne vil kæles og bliver ved med at ville det... indtil man kommer indefor... men det er sjælendt. Jeg læste et sted at katte kan blive nervøse og/eller angst hvis de mister en god dyreven, det har hun så, og nå jeg tænker mig om havde hun det fint før han blev aflivet. Det er sjælendt at man ser hende sove på sofaen eller andre mere åbne steder, hun gemmer sig for det meste ude i skuret eller inde i et skab vi har åbent.. Jeg savner bare sådan min sociale kælen kat smiley
ikke jeg vil havde at hun kravler over alt på mig og vil kæles non-stop, jeg tænker bare at det også kan hjælpe hende hvis hun kommer tilbage til sig selv. Det HAR været meget værre, på et tidspunkt kunne min mor ikke en gang lukke hende udenfor selvom hun gerne ville, hun løb så snart min mor rejste sig, gør hun sjælendt nu.

Nogle bud på hvad jeg kan gøre for at hun bliver mere rolig?

Hun er ikke sky fra at komme og få noget laks ved bordet eller ost ude i køkkenet, men kan ligesom ikke proppe hende med god mad, kom til at lærer hende at tigge ved borderet... det var ikke så godt.. smiley

Men har overvejet at finde en lejlighed hurtigst muligt og kun tage hende med mig (har også en anden kat, men han har det virkelig godt blandt hunden og min mors 2 katte), så hun ligesom kan komme væk fra det hele og få en mere rolig tilværelse. Jeg har købt noget catnip fordi jeg tænkte at det måske kunne kvikke hende lidt op, men hun bryder sig ikke om lugten... har også kigget på noget andet dufte noget der skulle gøre katte rolige..

Har forresten været til dyrelægen for ikke så længe siden for et sundhedstjek og de siger hun er fin og rask, men måske man skulle tage derind igen og sige, hallo, fejler min kat noget?

men nogle bud på hvad jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget nervøs kat, hjælp?
  • #2   5. dec 2013 Det med lejligheden var også bare en ide som MÅSKE kunne hjælpe, har aldrig brudt mig om ideen om at give dyr mindre plads end det de er vant til.. Jeg har en tanke.. Hun bliver også bange for hunden hvis hun bliver lidt for voldsom, ikke overfor hende, bare i det heletaget, dette er en hund som hun ikke var MEGET glad for, her snakker vi helt op i hovedet på hende for at blive nusset af hunden, dette ser jeg ikke mere, andet end fra min anden kat.. Kan det være hunden der er problemet i virkeligheden hvis hunden ved en fejltagelse har jagtet hende udenfor i troen om at det var en anden kat? det har hun bare også gjort ved de andre katte og de siger ikke noget til hende (hvis vi kan høre vores katte slås udenfor åbner vi døren så vi kan jage den anden kat væk og noglegange får hunden kastet sig mod døren i det vi åbner så hun løber ud og jager ved en fejltagelse den forkerte kat -.-)

  • #3   5. dec 2013 Lad os nu sige at jeg kan finde det der gør hende nervøs.. nogle måde hvor på man ligesom kan vise hende at det er okay, der sker hende ikke noget? havde overvejet en af de der dyrhvisker, men ved sku ikke om det er rigtigt eller fup det de laver, så gider ikke få afvide et eller andet crap med "din kat kan ikke lide dens mad, den er på hævnaktion" eller et eller andet..


  • #5   5. dec 2013 det er nu kun hvis hun kan høre dem slås udenfor, de kan sagtens rende rundt og lege uden hunden reagere, det er først nå hun høre dem hvæsse hun bliver helt vild, ved ikke lige hvorfor.

  • #6   5. dec 2013 men der er ikke nogle måde hvorpå man ligesom kan gøre hende tryg ved hunden igen? somsagt var de en gang virkelig gode venner, bella har enda flere gange lagt sig på hundens forben og faldet i søvn sammen med hunden.. Er der venskab helt ødelagt? Og endnu vigtiger, hvis ikke hun kommer væk fra hunden, eller hvad end det er der skræmmer hende, kan hun så ikke blive velfungerende inde i huset igen?

  • #8   5. dec 2013 okay, er ikke hjemme ligenu så kan ikke studere hvordan hun er sammen med hunden før i morgen, men de få gange det har lykkedes mig at komme tæt på hende indedøre og kæle hende har hunden altid kommet og ødelagt det hele (hvilket jeg helt klart skal havde vænnet hende af med) fordi hun gerne vil være med, jeg har oftes tænkt at det bare er fordi at der kommer nogle, for tror også hun ville gå hvis min mor gik forbi. Jeg er den person hun har det bedst med. Men jeg er helt holdt op med at tage hende op fordi jeg er bange for at det forværre det hele, og bliver også ret irreteret nå jeg ser min mor tage hende op, men er der overhovedet grund til det? nu er det jo tit at katte ikke kan lide at blive båret, men forværre det situationen at vi tager hende op eller er det lidt ligemeget, hvis nu det ikke er mennesker der er problemet? hun ville vel kradse og gøre alt for at komme væk hvis det var det helt store problem, nej? Man kan godt se på hende at hun ikke nyder det og meget gerne vil væk, men det er ikke på en usædvanlig måde, bare det normale nå katte ikke gider blive båret på

  • #10   5. dec 2013 den er fesset ind at hun ikke skal bo i lejlighed smiley

  • #11   5. dec 2013 Har hun mulighed for at have flugtveje indenfor?

  • #13   5. dec 2013 altså, der er 2 rum der er fuldstændig udelukkede for hunden at komme ind, ud i hovedgangen hvor deres mad og kattebakke er (guf i hundens øjne ya know..) også er der det rum hun gemmer sig i nå hun er inde, der har hun 90% fred for hund, kat og os, jeg går kun derind for at se om hun er der så jeg kan give hende snacks and such og får at give marsvinene mad og vand som også står derinde.. derudover har vi i alt 3 døre, ingen kattelem (min mor vil ikke risikere fremmede katte ind og halsbånd er udelukkede.. for some reason that i think i might understand) men derudover er vores hus entelig ret skidt bygget nå det kommer til flugtveje, gad hun ville ud af hoveddøren kunne hun undgå hunden fuldstændig, men da vi ikke kan høre hende derude er hun tvunget til at vælge en af de andre.. men ellers kan løbe bag om ting og under ting hvilket hun gør nå hun bliver forskrækket og bange

  • #14   5. dec 2013 hun blev neutraliseret længe før problemer opstod, også før vi fik to killinger, og kan ikke tænke på andre forandringer.. nye møbler?... og den eneste af vores katte der syntes at nye katte i hjemmet er en belastning er vores ældste kat, Bella har faktisk altid været god til at acceptere nye katte ind i hjemmet, både nå min søsters voksne katte har været på besøg og da vi fik de to killinger hjem... Jeg skrev til min kæreste at jeg overvejer at give hende væk hvis jeg kan finde nogle tæt på uden kat, hund og børn, men han vil gerne havde jeg venter til han kommer her til febuar så han kan se om han kan gøre noget (han er ret god til det med katte og hunde), og hvis ikke, finder vi et billigt sted (ikke lejlighed) vi kan bo og så tager vi hende med

  • #15   6. dec 2013 Nu er flugtveje ikke = rum, men VEJE, altså aå katten ikke kan blive "trængt op i en krog"

Kommentér på:
Meget nervøs kat, hjælp?

Annonce