{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Anne Katrine B
Anne Katrine B
Tilmeldt:
6. mar 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Nervøs Kat! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg skriver da jeg har adopteret en ældre hunkat (7år) for ca. 2 uger siden. Hun er meget nervøs anlagt og gemmer sig under sengen, kryber sammen når man stille rejser sig fra sofaen eller kigger med store øjne på en når man går rundt i lejligheden, ligesom om hun afventer det mindste angreb. Hun er dog kontaktsøgende og ligger sig ofte i det rum jeg og mine besøgende sidder i. Hun slænger sig på gulvet, spinder og kommer også hen for at blive kælet (dog altid på afstand, med krum ryg eller med bagdelen til en). Jeg har forsøgt at tage hende om en gang og det var hun BESTEMT ikke glad for. Hun skyndte sig væk og rev mig med bagpoten i springet. Jeg vil ikke presse for meget på da hun kun har været ved mig så kort tid, men vil gerne have hende til dyrlæge til en tjek op og det er jeg i tvivl om er godt, når hun ikke engang er tryg ved mig. Håber der er nogen der kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs Kat!
  • #1   6. mar 2014 Tid, tålmodighed, og endnu mere tid.

    Jeg købte en på 8 mdr., der gemte sig bag et skab de første 3 mdr. og kom kun frem, når det var nat. Hvor hun lige spiste, drak, gik på bakken og trak sig tilbage bag skabet igen.


  • #2   6. mar 2014 Hun ser dig an(:
    Bare det at hun overhovedet vil lade dig kæle med hende nu synes jeg lyder som en god ting!(:


  • #3   6. mar 2014 Enig med Susanne, tid og tålmodighed.

    Jeg har været heldig med da jeg fik Røde 11 mdr gammel, det tog ikke en uge smiley men jeg har en kat på snart 9år, han er en rigtig gemme kat, og hader gæster, han ville aldrig kunne omplaceres, meeen det skal han heller ikke smiley

    Jeg håber der er lysnet for jer inden for en månede smiley


  • #4   6. mar 2014 prøv evt at kom lidt dr bach nødhjælp i hendes vand.

  • #5   6. mar 2014 Giv tid smiley
    Og lad være med at løfte på hende indtil hun er mere tryg.
    Hvilket jo kan tage fra 1-6 mdr eller mere, når hun er så gammel.
    Men tillykke med hende, og det skal nok blive godt sålænge du tar det i hendes tempo smiley


  • #6   6. mar 2014 Enig med alle andre, tid og tålmodighed.
    Tillykke med barnet smiley


  • #7   6. mar 2014 Selv om jeg ved, at nogle katte kræver længere tid end andre, så ville jeg (pyller) også blive noget bekymret, hvis der gik så lang tid. (hehe, jeg bliver småbekymret allerede efter 1 dag :-S ). Men mon ikke det kommer med tid og tålmodighed og respekt for kattens tempo.... Hun er jo kontaktsøgende og social :-).

    Nogle katte kan bare ikke lide at blive taget op.
    Hvilken type hjem kommer hun fra? Jeg tænker om hun måske har dårlige erfaringer med at blive taget op mod sin vilje, og det "bare" er det, hun har så travlt med at undgå.

    Hvis hun ellers er i god form, spiser fint og bakkebesøg er i orden osv. så ville jeg nok vente med dyrlægetjek til hun er blevet mere tryg.

    Ved ikke om noget Calm-foder kunne hjælpe, eller Zylkene eller colostrum (det var det indvortes). Eller Feliway (til omgivelser). Det skader da ikke.

    Og tillykke med hende smiley jeg håber hun falder helt til inden så længe.


  • #8   6. mar 2014 TAK for de mange gode svar! Hun kom desværre oprindeligt fra et hjem med en ejer, der var ret ligeglad med hende. Jeg vil give hende tid og plads, så hun kan blive tryg ved mig og så må vi håbe, at jeg kan få lov at komme lidt tættere på hende med tiden smiley

  • #9   7. mar 2014 Hvis du giver en smugle vådfoder flere gange om dagen, kan du måske lokke hende til dig og hun ved du kommer med det gode smiley det var på den måde mine lærte, at komme når jeg kalder, også når de skal ind fra den lukkede have smiley

  • #10   7. mar 2014 Så tror jeg at svaret på kattens nervøse opførsel skyldes den tidligere ejers ligegyldighed med hende.
    Helt enig med de andre, tid, tålmodig i massevis og så findes der også et middel jeg har brugt med succes til en nervøs kat jeg havde engang, det hedder AnxiCalm.

    Og tillykke og samtidigt tak fordi du har givet en midaldrende dame et godt hjem smiley


Kommentér på:
Nervøs Kat!

Annonce