{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

nervøs kat {{forumTopicSubject}}

Min kat er frygtelig nervøs han går i panik når der kommer nogen han er tryg ved mig, i dag da vi sad og hyggede bankede det på døren og han blev så forskrækket og bange at han tissede på mig og løb skrigende ud af kattelemmen dette er nu sket 4 gange, dyrlægen siger han ikke fejler noget fysisk, har prøvet feliway uden effekt, hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham, venligst Doris


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nervøs kat
  • #1   16. mar 2020 Har du prøvet at give ham kalm?

  • #2   16. mar 2020 Start med nogle punktummer i din beskrivelse, så man kan forstå hvad du skriver smiley

    Når det er sagt, så er der nok ikke så meget at gøre. Men du bor i hus, ja? Siden du snakker om en kattelem? For muligheden kunne jo være at spærre lemmen af, så han ikke kan fare ud af den, når han bliver bange, og på denne måde i hvert fald stoppe den adfærd = at han løber ud, når han bliver bange smiley


  • #3   16. mar 2020 hvis jeg var dig så ville jeg prøve
    dr bach rescue dråber

    de fås hos matas og andre steder til omkring 110 kr

    du giver han 1-2 dråber i hans drikkevand hver dag

    det råd brugte vi da jeg var på internat. vores dyrlæge arbejder med naturmedicin
    bruger det også selv til mine, ved bla flytning, ny kat mm
    kan også bruge det til en selv

    der findes også foder
    men dr bach virker rimelig hurtigt i forhold til foderet


  • #4   16. mar 2020 Kender du kattens fortid?

  • #5   17. mar 2020 Han er født op hos min datter og svigersøn, der var intet at bemærke da jeg fik ham. Jeg har en anden kat som jeg fik samtidig med ham, da var de ca. 12- 14 uger, de er ikke perlevenner men kan opholde sig og spise i samme rum. Han er ikke bange når det gælder at jage indtrængende bort fra hans område. Begge kattene er kastrerede

  • #6   17. mar 2020 Er det når der kommer mennesker ? Min hun kat vil også løbe ud hvis hun bliver bange. Det er en naturlig reaktion ved stor angst. Hun er naturligvis f.eks meget bange for viceværten når han drøner rundt og slår græs. Hun er i sikkerhed inde men skal bare høre han starter den maskine, så kommer angst anfaldet. Det er fordi han kører som en sindsyg og desværre har haft skræmt hende en gang udenfor for meget længe siden. Der er gerne en årsag . Kan du ikke gå i gang med at lægge mærke til hvad der sker helst før det nervøse anfald kommer. Det kan være utrolig svært at få dem ud af sådan en angst løkke eller hvad man nu skal kalde det. Noget må jo sætte det i gang. Der må jo være sket noget som har skræmt ham i forbindelse med at nogen kommer.

  • #7   17. mar 2020 Punktummer eller ej, jeg forstår det godt. smiley
    Træls for dig og katten. smiley
    Royal Canin Calm indeholder tryptofan som ved fordøjelsen omdannes til serotonin som er et vigtigt stof i hjernen for at undgå angst og depression.
    Og som Anja siger så er Bachs også en løsning.
    Jeg brugte begge på et tidspunkt da Gustav var meget nervøs efter at være blevet bidt af en brud.
    Du kan enten bruge "rescue" eller som jeg få Michelle Garnier til at lave en speciel blanding ud fra den konkrete situation. Goggle hende, det er ikke voldsomt dyrt. Rescue kan du få i Matas.
    OG .. Prøv selv at være så rolig som muligt i de situationer hvor katten bliver bange.
    Katte er meget modtagelige for dårlige energier fra os.
    Held og lykke


  • #8   17. mar 2020 Tak for alle positive tilbagemeldinger

  • #9   17. mar 2020 Morten Tomlen op Til ....

Kommentér på:
nervøs kat

Annonce