1.410 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

annika ..
annika ..
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111

Loppekur Loppekur

Hej alle sammen smiley

Sagen er den at min kat for alvor har fået lopper - jeg har været til dyrlægen med hende og hun får nu piller mod kløen, men skal samtidig give hende loppekur hver 3. uge - har indtil videre købt disse på apoteket:

(link fjernet)

Men jeg synes godt nok de er dyre, når dyrlægen anbefalder mig at give hende en kur i det næste halve år (altså hver 3. uge)

- Kender i nogle steder på nettet, hvor alt er i orden - og hvor man kan få disse lidt billigere ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppekur
  • #1   8. dec 2013 Frontline virker ikke herhjemme, jeg bruger Stronghold

• #2   8. dec 2013 Vi bruger Advantage, da Frontline ikke virker.

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#4   8. dec 2013 Kender i nogle steder hvor man kan købe adventage billigt så ? smiley

• #5   8. dec 2013 Nææhh.... men lopperne skal jo væk, koste hvad det koste vil smiley

• #7   8. dec 2013 Frontline virker ikke her men det gør advantage. Ja det er dyrt men det er bare en af de udgifter der er ved at have dyr. Hvis din kat kommer ud skal du nok regne med at den skal have en hver 3. uge altid. Prøv også at søge i alle de tråde der er om lopper herinde så er der masser af gode råd smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#8   8. dec 2013 Ved godt det koster at have dyr, men når man kun har sin SU og har givet 1000 kr for nydelig på dyrlæge regning, så ville jeg da helt klart vælge det billigere alternativ, hvis det er et smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #9   8. dec 2013 annika ..Selvfølgelig, det ville jeg også havde gjort, hvis jeg som dig kun har SU og næsten lige betalt en dyrlæge regning på 1000 kr. Det ville vi vist alle prøve om vi kan spare lidt her og der. smiley

• Janne.*

#11   8. dec 2013 mono. Der er vist heller ingen der skriver at man ikke vil betale for loppemidlet, men man gerne vil spare lidt penge, hvis man kan det. Så jeg synes vi skal lade det ligge, da det ikke er hensigten som du skriver "ikke en undskyldning for ikke at betale" det var da utroligt hvad man kan få ud af det skrevne. smiley

Jeg mangler ikke noget, men vil da lede efter det billigste loppemiddel alligevel, hvis jeg skulle rammes af lopper.

• #12   8. dec 2013 Ved ikke hvad kursen er på pund og om det er helt lovligt at importere, men prøv at regne på dette:

http://www.medicanimal.com/product/~advantage-80-for-large-cats-and-rabbits-4-pipettes/~product_id=10/~category_id=MACTGR-CATS_FLEA_TICK_AND_WORMERS

• #13   8. dec 2013 Prøv med24.dk der er nogen gange tilbud, vi bestiller tit derfra. Kan selvfølgelig godt forstå du vil spare penge, det vil vi alle nok gerne men desværre er lige loppemidler noget af det der koster. Desuden er det en udgift de fleste nok har hele kattens liv for det er muligt for både mennesker og hunde at tage lopper med ind til katten selvom det er en indekat og når nu du har lopper i hjemmet skal hjemmet også behandles f.eks. med trinol.

• Janne.*

#14   8. dec 2013 Marianne.. Det var billigt 101,89 kr til katte der vejer mere end 4 kg. smiley

• #15   8. dec 2013 Jeg køber her og det er lige nu på tilbud til 81kr. (link fjernet)

Bruger advantage , ikke frontline for det virker ikke og det er dyrere end advantage,

Brug evt www.valutaomregneren.dk hvis du ikke kan omregne i hovedet eller ikke kender kursen smiley

• #17   9. dec 2013 Da indholdet i Advantage loppekur til hund og kat er identiske kan man med fordel købe 4 x 4 ml. til stor hund , doseringen er også den samme om det er hund eller kat 0,1 ml. pr kg.
    Dosering kan nemt gøres med en lille engangssprøjte fra apoteket ,selvfølgelig uden nålen påsat.
    På den måde kan man loppebehandle 32 katte på 5 kg. for ca.220 kr.
    Land & Fritid sælger omtalte størrelse for et par hundrede kroner.

Advantage er det eneste loppemiddel jeg tør bruge på denne måde,nogle loppemidler til hunde er dødsensfarlige for katte bla.Bayvantic!

Husk iøvrigt også at behandle omgivelserne
    med en lille damprenser eller f.eks.Trinol 810.

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#18   14. dec 2013 Så fik jeg hende vejet.!

Hun vejer 4,1 kg - hvilken skal jeg så tage? Den til dyr under 4 kg eller over? Når det kun er 100 gram?

• #19   14. dec 2013 Uuuhhh................. jeg ville nok vælge den til "op til 4 kg".

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#20   14. dec 2013 Okay smiley

• #21   15. dec 2013 Ærgerligt at du har købt Frontline, for hvis nu det ikke virker så kan lopperne jo blive ved med at formere sig trods loppebehandling:-/.

Mit forslag er, at du køber Advantage til små hunde (1 ml pipetter) og måler 0,5 ml af med en sprøjte - så har du til to gange i én pipette og det passer bedre til hendes vægt end både "op til 4 kilo" (der er lige knap nok), og "op til 8 kilo", (der er meget mere end rigeligt) smiley

Jeg har to stooore katte, og gør som Per, dog køber jeg til mellemstore hunde (2,5 ml). Måler det meget omhyggeligt op i en sprøjte for ikke at overdosere. Og tjekker og dobbelttjekker, at det nu også ER Advantage jeg har købt, og tjekker desuden indholdfortegnelsen ved hvert køb, for at sikre mig, at firmaet ikke har ændret indholdet.

Gentager lige Pers vigtige advarsel: **Advantage er det eneste loppemiddel jeg tør bruge på denne måde,nogle loppemidler til hunde er dødsensfarlige for katte bla.Bayvantic!**

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#22   15. dec 2013 Ja det rigtig ærgerligt .! Men det er det vi altid brugte hjemme hos mine forældre, og det virkede - men ved ikke om det virker denne gang - jeg har bestilt advantage for nogle dage siden - og hun var til dyrelæge i starten af forløbet så hun er på kløestillende, så det ikke fordi hun lider .
    Jeg gav hende frontline for omkring en uge siden, og der skal normalt gå 3-4 uger inden man giver hende en nu behandling - så jeg skal vel vente de uger før jeg giver hende advantage ?

• #23   15. dec 2013 Ja, du er nød til at vente et par uger endnu, inden du giver Advantage. smiley

Da vi har så mange katte, køber vi Advantage til store hunde, og så bliver misserne vejet og får 0,1 ml. pr. kg. kat. smiley

• #24   14. maj 2014 Nu vil jeg bestille herinde:
    (link fjernet)
    Der står, at man skal skrive, hvornår ens kort startede, hvordan finder man ud af det? Der står jo kun hvornår det udløber?

Og så står der, når man skal betale
    £4.99Royal Mail - International (Non UK orders): Som er fragten.

£9.92UK V.A.T. 20% (inclusive):
    Hvad betyder der?

• #25   14. maj 2014 Tror du ikke at det er for dyrlæger???

• #26   14. maj 2014 Man kan også bestille som privat

• #27   14. maj 2014 Michelle bestiller derfra, så private må også kunne købe smiley Det er hvert fald ret så billigt, og både min mor og jeg mangler her til slutningen af denne måned smiley

• Yuri P
    Yuri P Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 4
    #28   26. aug 2017 Jeg køber her og det er lige nu på tilbud til 81kr. (link fjernet)

Bruger advantage , ikke frontline for det virker ikke og det er dyrere end advantage,

Brug evt forexvalutaomregner.dk hvis du ikke kan omregne i hovedet eller ikke kender kursen

• Yuri P
    Yuri P Tilmeldt:
    aug 2017

#29   26. aug 2017 hid <a href=" forexvalutaomregner.dk"> forexvalutaomregner.dk</a>

• Yuri P
    Yuri P Tilmeldt:
    aug 2017

#30   26. aug 2017 [url=forexvalutaomregner.dk] forexvalutaomregner.dk[/url]

• Yuri P
    Yuri P Tilmeldt:
    aug 2017

Kommentér på:
Loppekur

Annonce