{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Kattepension eller nabofodring udendørs... {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige høre jeres mening.

Vi skal på ferie i julen, og jeg er i syv sind om jeg skal sende vores kat i pension, eller lade hende blive hjemme. I så fald skal hun være udenfor, og naboen sætter mad og vand til hende ved hendes sovekasse på vores overdækket terasse.
Vi har ikke kattelem - og jeg synes ikke hun skal være inde alene i 5-6 dage. Hun er vant til at være ude, og har en tyk vinterpels.

Jeg ville få mere fred i sindet hvis hun blev passet - men jeg tror Miffi ville være gladere ved at blive hjemme.

Hvad ville I gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattepension eller nabofodring udendørs...
  • #3   10. dec 2013 Kan naboerne ikke lukke hende ind om aftenen evt? og ud om dagen igen?
    Jeg synes også det er lidt synd hvis hun udelukkende skal være ude så længe uden selskab...

Ellers tror jeg ligesom Momo&Gaia siger, at pension er en bedre løsning i dit tilfælde...

• #4   10. dec 2013 Pyyy hvor sætter jeg dog pris på naboer og familie smiley næste weekend er jeg ikke hjemme, men min søster bor så her imens, jeg må huske, at købe noget godt til hende.
    Mine katte plejer, at komme i haven dagligt, men er jeg her ikke er det op til kattepasseren og vejret, vådfoder plejer, at få dem til, at komme ind smiley

Hvis jeg var dig TS ville jeg se om jeg ikke kunne få en kattelem i inden jul, så din kat kan nydegodt af både ude og inde, så har den også et sted, at søge hend hvis nogen starter tidligt med, at fejre nytår.

• #6   10. dec 2013 Rigtig dårlig ide at lade katten gå ude afskåret fra adgang til huset i dagevis. smiley

Det bliver nok svært at få en plads på pension med så kort varsel, så jeg ville få sat en kattelem i I DAG, for katten skal nå at lære at bruge den.
    (og som ejer skal man være obs på låsemekanismen i lemmen, så man ikke ved at uheld kommer til at låse katten ude .... som det er set før)

Ellers må naboen have kattens ude/inderytme at vide, så h*n kan lukke katten ud og ind.

• #8   10. dec 2013 Jeg ville vælge, at få sat kattelem i, inden I rejser smiley
    Jeg kan anbefale en mikrochip lem fra sureflap, hvis katten er chippet smiley Så kan jeres kat nemlig kun komme ind.
    Hvor lang tid skal I være væk?
    Da jeg var på ferie for ikke så lang tid siden, blev mine katte passet af min brors kæreste, som boede i min lejlighed, Tarzan havde været vant til hende i 2 måneder, og Lucky luke havde kendt hende en uge før, at vi skulle afsted (han var hos min mor, sammen med mig, da jeg havde brækket knæet, og havde fået ham 6 dage før jeg kom til skade. Hvis han skulle passes hos min mor, ville han også skulle være ude, da kattene ikke kan komme ind af hendes kattelem, og vi kunne ikke finde en låge der passede).
    Jeg har ikke selv erfaring med pensioner, da jeg altid har mulighed for, at mine katte kan blive passet i deres hjem.
    Min mors hund var i pension mens vi var på ferie, og hun havde tabt sig ekstremt, da vi hentede hende efter 8 dage smiley

• #9   10. dec 2013 Hvis I vælger "nabomodellen" så skal de altså også have en nøgle, for hvis den ikke får lov til at komme ind, så gør den som Felis siger:
    Går ud og leder efter en anden familie at bo hos.

Men hvorfor må den ikke være inde??

• #10   11. dec 2013 Tak for alle jeres svar. Jeg har valgt at få hende i pension, hvilket jeg nu har booket. Det er 6 dage vi er væk - og jeg sover altså roligere om natten vidende at hun er under opsyn og pleje smiley
    @ Marianne. Vi har alarm i huset - og naboen er ikke superglad for at skulle slå den til og fra, Desuden skal hun så foruden at fodre og vande også tømme kattebakke, hvilket er mere end jeg har lyst til at forlange af hende smiley

• #13   11. dec 2013 Mange tak smiley

• #14   11. dec 2013 Ja god ferie og dejligt i kan tage af sted uden, at spekulere smiley

Kommentér på:
Kattepension eller nabofodring udendørs...

Annonce