990 visninger
|
Oprettet:
Kattepension eller nabofodring udendørs... {{forumTopicSubject}}
Jeg vil lige høre jeres mening.
Vi skal på ferie i julen, og jeg er i syv sind om jeg skal sende vores kat i pension, eller lade hende blive hjemme. I så fald skal hun være udenfor, og naboen sætter mad og vand til hende ved hendes sovekasse på vores overdækket terasse.
Vi har ikke kattelem - og jeg synes ikke hun skal være inde alene i 5-6 dage. Hun er vant til at være ude, og har en tyk vinterpels.
Jeg ville få mere fred i sindet hvis hun blev passet - men jeg tror Miffi ville være gladere ved at blive hjemme.
Hvad ville I gøre?
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Jeg synes også det er lidt synd hvis hun udelukkende skal være ude så længe uden selskab...
Ellers tror jeg ligesom Momo&Gaia siger, at pension er en bedre løsning i dit tilfælde...
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Mine katte plejer, at komme i haven dagligt, men er jeg her ikke er det op til kattepasseren og vejret, vådfoder plejer, at få dem til, at komme ind
Hvis jeg var dig TS ville jeg se om jeg ikke kunne få en kattelem i inden jul, så din kat kan nydegodt af både ude og inde, så har den også et sted, at søge hend hvis nogen starter tidligt med, at fejre nytår.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det bliver nok svært at få en plads på pension med så kort varsel, så jeg ville få sat en kattelem i I DAG, for katten skal nå at lære at bruge den.
(og som ejer skal man være obs på låsemekanismen i lemmen, så man ikke ved at uheld kommer til at låse katten ude .... som det er set før)
Ellers må naboen have kattens ude/inderytme at vide, så h*n kan lukke katten ud og ind.
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Jeg kan anbefale en mikrochip lem fra sureflap, hvis katten er chippet
Hvor lang tid skal I være væk?
Da jeg var på ferie for ikke så lang tid siden, blev mine katte passet af min brors kæreste, som boede i min lejlighed, Tarzan havde været vant til hende i 2 måneder, og Lucky luke havde kendt hende en uge før, at vi skulle afsted (han var hos min mor, sammen med mig, da jeg havde brækket knæet, og havde fået ham 6 dage før jeg kom til skade. Hvis han skulle passes hos min mor, ville han også skulle være ude, da kattene ikke kan komme ind af hendes kattelem, og vi kunne ikke finde en låge der passede).
Jeg har ikke selv erfaring med pensioner, da jeg altid har mulighed for, at mine katte kan blive passet i deres hjem.
Min mors hund var i pension mens vi var på ferie, og hun havde tabt sig ekstremt, da vi hentede hende efter 8 dage
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Går ud og leder efter en anden familie at bo hos.
Men hvorfor må den ikke være inde??
dec 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 11
@ Marianne. Vi har alarm i huset - og naboen er ikke superglad for at skulle slå den til og fra, Desuden skal hun så foruden at fodre og vande også tømme kattebakke, hvilket er mere end jeg har lyst til at forlange af hende
dec 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 11
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Kattepension eller nabofodring udendørs...