3.945 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

CHOK!! Rigtig grim forskrækkelse og nu død killing CHOK!! Rigtig grim forskrækkelse og nu død killing

Jeg befinder mig lige nu i en tilstand af chok... smiley

Mens jeg sad på jobbet her i dag, blev jeg ringet op af min kæreste, som var meget bekymret og frustreret. Han var netop kommet ind ad døren efter at have været udenfor hos hestene, da han inde fra kontoret, hvor killingerne var, hørte en jamren/skrigen, som det kan lyde, når to katte er rigtig slemt oppe at slås. Han gik selvfølgelig omgående ind for at se, hvad der var galt og fandt Peanut; vores ene lille plejekilling, liggende på gulvet, hvor han bare lå på siden og skreg. Da min kæreste kom ind til ham, holdt han op med at skrige, men lå bare helt slapt på siden og rystede, fortalte kæresten, og da han ville løfte ham op at stå, dinglede hans bagparti rundt, og han havde problemer med at stå. Så ringede kæresten til mig...

Det tog mig selvfølgelig ikke mange sekunder at regne ud, at den var HELT gal, men jeg havde ikke mulighed for at forlade jobbet, og kæresten havde ingen bil hjemme (den har jeg), så jeg ringede til dyrlægen og forklarede situationen, og heldigvis var dyrlægens svar: "Jeg kører derud med det samme!"

En lille halv time senere kom der så besked fra kæresten; lille Peanut var ikke mere... der var ikke andet, dyrlægen kunne gøre for ham, end at lægge ham til at sove. smiley

Lige nu har dyrlægen så taget Peanuts lille lig med sig tilbage til klinikken. Hun vil gerne have ham åbnet op for at finde ud af, hvad der var sket med ham, så det fik hun lov til, Jeg regner med at få svar på, hvad hun har fundet, i morgen.

Det bliver MEGET underligt at komme hjem til et hus uden Peanut... og hvor var det frustrerende at sidde herude på jobbet uden at kunne gøre noget som helst... smiley

Men det var da - trods alt - heldigt at kæresten var hjemme, når de nu skulle ske...
Og nu mangler jeg så bare at få givet besked til den familie, som skulle have Peanut, når han var gammel nok til at flytte hjemmefra... puha, den er heller ikke rar... smiley

Hvil i fred, lille Peanut... smiley

Jeg fatter bare ikke, hvad pokker der er sket. Min umiddelbare tanke er en blodprop, men det har jeg blot aldrig før set hos en killing... Hvad det ellers skulle være, kan jeg bare ikke greje, for han var en fuldt ud trivelig, glad, frisk og legesyg lille killing, lige indtil det sekund han faldt om og begyndte at skrige.... smiley

Øv, hvor er jeg ked af det. smiley

Er der mon nogen herinde, der har prøvet noget lignende og har nogle erfaringer, de har lyst til at dele ud af? Han er jo selvfølgelig væk, men jeg vil så gerne forstå, hvad der er sket...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CHOK!! Rigtig grim forskrækkelse og nu død killing
  • #2   12. dec 2013 Dorthe s mistede en killing, men om det har startet som med din ? De kom hjem og den var død og manglede hovedet smiley

Jeg håbe du får, at vide hvad der var galt, for det må være hårdt ikke, at vide og frygte, at det kunne ske igen smiley

• #3   12. dec 2013 Åhh nej da R.I.P lille Peanut..

Hvor er det dog en forfærdelig oplevelse smiley :'( smiley smiley

• #4   12. dec 2013 Hvil i fred Lille Peanut smiley Må du have en go' rejse på regnbuebroen . Du vil blive taget af !

• #5   12. dec 2013 Sov sødt lille Peanut smiley

Har aldrig hverken hørt eller selv oplevet noget lign. smiley Men tænker om det måske også kunne være en hjerneblødning smiley Føj, hvor må det være en grim oplevelse smiley

• #7   12. dec 2013 Felis gå ind på Dorte S og læs den tråd der hedder "jeg kom hjem igår til et forfærdeligt syn" det er i en gruppe tråd..

• #8   12. dec 2013 Tak for jeres ord alle sammen.

Jette L, jeg tror ikke, den killing, du beskriver, har fejlet det samme som Peanut. Hvis den manglede hovedet, gætter jeg på, at den snarere har haft et uheldigt møde med en hund eller et andet større rovdyr.

Jeg må indrømme, at jeg er lidt spændt på, hvad dyrlægen har fundet ud af i morgen, når jeg ringer. Uanset hvad bringer det jo ikke Peanut tilbage; han vil stadig mangle herhjemme, men jeg føler alligevel, jeg har brug for en eller anden form for forklaring...

• #9   12. dec 2013 Jeg ved ikke om jeg må linke til en gruppe tråd, men killingen var indekat sammen med sine søskende og mismor..

• #10   12. dec 2013 Nå, nu fik jeg lige læst Dorthe S' tråd om den hovedløse killing. Det var da også godt nok en forfærdelig historie... og meget mystisk. De andre killinger ville næppe kunne have gjort det, og jeg tvivler også stærkt på, at en hunkat ville dræbe og spise hovedet på en 6 uger gammel killing.

De få tilfælde, jeg er stødt på, hvor en hunkat har spist en killing, har der været tale om nyfødte killinger eller få dage gamle killinger.

• #11   12. dec 2013 Ja det er men meget mystisk historie, jeg har også svært ved at tro at killinger kan gå i blodsrus på en måde og syntes heller ikke mismor burde have gjort det, men noget er jo hændt..

• #12   12. dec 2013 Derfor jeg tænkte den måske trods alt var syg som din killing og bagefter blev spist af??
    Men det er ikke rart når en killing pludseligt dør, og man ikke kender grunden.

• #13   12. dec 2013 Jette, efter min bedste overbevisning var Peanut ikke syg. Der var INTET at mærke på ham overhovedet, før han pludselig lå og skreg. Så sent som i morges, inden jeg tog på arbejde og var inde for at nusse godmorgen, hoppede han rundt, gik til "angreb" på min futsko og forsøgte at kravle op ad mit ben... ganske som han plejer.

Derfor kom det også som et kæmpechok, at han pludselig var så dårlig. Og ud fra min bedste overbevisning må det derfor også have været noget akut; altså blodprop, hjerneblødning eller lignende. Men præcis hvad det var, får jeg forhåbentlig svar på i morgen.

Og under alle omstændigheder er jeg 100% enig i, at det bestemt ikke er rart, når en killing pludselig dør, og man ikke kender grunden.

• #14   12. dec 2013 Ja jeg tror også det må være noget akut som er sket, men betegner det bare som sygdom i bred forstand, ikke at jeg tror du ( eller Dorthe) har overset noget.

Det var godt din kæreste var der og den lille ikke døde alene, og at du forhåbentlig får svar på hvad som skete.

• #16   12. dec 2013 Hvor grusomt der end lyder så har jeg oplevet en kat blive spist af andre katte. Det var hos en nabo vi havde da jeg var teenager. Naboen havde en masse katte rendende i nogle bygninger, de fodrede kattene når de lige gøre for det. Der var så en lille killing, svag og mindre end de andre, den blev flænset og spist a de andre. De ringede så til mig (børnene der fra som je gik i skole med) da det skete, og rigtig nok, jeg kom over til en flænset og død killing som manglede et ben og halvdelen af hovedet.

• #17   13. dec 2013 Ja det er rigtig at vores ene killing lå død på gulvet ude i vores gang og hovedet var bidt af smiley og synes det var underlig at han var død for der var ikke noget med ham dagen før og samme dag det skete smiley han blev kun 6 uger.
    men er virkelig ked af det på jeres og lille Peanut's vegne smiley R.I.P lille Peanut

• #19   13. dec 2013 Tror det kan skyldes en blodprop pga hjertefejl. Jeg havde for mange år siden en 7 ugers killing der faldt død om - obduktion viste blodprop og hjertefejl

• #20   13. dec 2013 Blodprop er også min egen teori... men nu må vi se, hvad obduktionen viser. Jeg ringede til dyrlægen i formiddags, men hun ville først få tid til at åbne ham i løbet af eftermiddagen, så hun har lovet at ringe, når hun ved noget mere.

• #21   13. dec 2013 Kan det tænkes at lille Peanut er faldet ned og brækket ryggen, når nu han var lam i bagkroppen og skreg?
    Min lille Pablo (8 mdr) hoppe ned fra kradsetræet, trådte åbenbart forkert og har brækket to tæer. Nu skal han gå med benet i gips i 4 uger. Den kan jo ske at de falder eller hopper forkert.
    R.I.P. lille Peanut.

• #22   13. dec 2013 Dyrlægen har nu obduceret lille Peanut... og hun fandt INTET!!
    Alt så normalt ud; intet var brækket eller knust, hans organer var fine, og der var ingen synlige indre blødninger eller andet. Der var med andre ord ingen som helst tegn på sygdom eller skade.

Ud fra det er konklusionen, at Peanut sandsynligvis havde fået en blodprop, for den kan ikke diagnosticeres, efter at døden er indtruffet. Men nogen 100% sikker diagnose kunne hun altså ikke stille; heller ikke ud fra obduktionen, desværre.

• #23   13. dec 2013 smiley

• #25   14. dec 2013 Hvor trist smiley

• #26   15. dec 2013 Tak skal I have.

Ja, det er trist og slet ikke sådan, det skulle være.. smiley Den familie, som skulle have adopteret ham, er også meget kede af det... og hans "lillesøster" savner ham helt tydeligt, nu hvor han har været væk i et par dage. Hun kalder på ham og er ekstremt kontaktsøgende.

Kommentér på:
CHOK!! Rigtig grim forskrækkelse og nu død killing

Annonce