CHOK!! Rigtig grim forskrækkelse og nu død killing CHOK!! Rigtig grim forskrækkelse og nu død killing
Jeg befinder mig lige nu i en tilstand af chok...
Mens jeg sad på jobbet her i dag, blev jeg ringet op af min kæreste, som var meget bekymret og frustreret. Han var netop kommet ind ad døren efter at have været udenfor hos hestene, da han inde fra kontoret, hvor killingerne var, hørte en jamren/skrigen, som det kan lyde, når to katte er rigtig slemt oppe at slås. Han gik selvfølgelig omgående ind for at se, hvad der var galt og fandt Peanut; vores ene lille plejekilling, liggende på gulvet, hvor han bare lå på siden og skreg. Da min kæreste kom ind til ham, holdt han op med at skrige, men lå bare helt slapt på siden og rystede, fortalte kæresten, og da han ville løfte ham op at stå, dinglede hans bagparti rundt, og han havde problemer med at stå. Så ringede kæresten til mig...
Det tog mig selvfølgelig ikke mange sekunder at regne ud, at den var HELT gal, men jeg havde ikke mulighed for at forlade jobbet, og kæresten havde ingen bil hjemme (den har jeg), så jeg ringede til dyrlægen og forklarede situationen, og heldigvis var dyrlægens svar: "Jeg kører derud med det samme!"
En lille halv time senere kom der så besked fra kæresten; lille Peanut var ikke mere... der var ikke andet, dyrlægen kunne gøre for ham, end at lægge ham til at sove.
Lige nu har dyrlægen så taget Peanuts lille lig med sig tilbage til klinikken. Hun vil gerne have ham åbnet op for at finde ud af, hvad der var sket med ham, så det fik hun lov til, Jeg regner med at få svar på, hvad hun har fundet, i morgen.
Det bliver MEGET underligt at komme hjem til et hus uden Peanut... og hvor var det frustrerende at sidde herude på jobbet uden at kunne gøre noget som helst...
Men det var da - trods alt - heldigt at kæresten var hjemme, når de nu skulle ske...
Og nu mangler jeg så bare at få givet besked til den familie, som skulle have Peanut, når han var gammel nok til at flytte hjemmefra... puha, den er heller ikke rar...
Hvil i fred, lille Peanut...
Jeg fatter bare ikke, hvad pokker der er sket. Min umiddelbare tanke er en blodprop, men det har jeg blot aldrig før set hos en killing... Hvad det ellers skulle være, kan jeg bare ikke greje, for han var en fuldt ud trivelig, glad, frisk og legesyg lille killing, lige indtil det sekund han faldt om og begyndte at skrige....
Øv, hvor er jeg ked af det.
Er der mon nogen herinde, der har prøvet noget lignende og har nogle erfaringer, de har lyst til at dele ud af? Han er jo selvfølgelig væk, men jeg vil så gerne forstå, hvad der er sket...
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Jeg håbe du får, at vide hvad der var galt, for det må være hårdt ikke, at vide og frygte, at det kunne ske igen
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvor er det dog en forfærdelig oplevelse
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
Har aldrig hverken hørt eller selv oplevet noget lign.
jan 2012
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Jette L, jeg tror ikke, den killing, du beskriver, har fejlet det samme som Peanut. Hvis den manglede hovedet, gætter jeg på, at den snarere har haft et uheldigt møde med en hund eller et andet større rovdyr.
Jeg må indrømme, at jeg er lidt spændt på, hvad dyrlægen har fundet ud af i morgen, når jeg ringer. Uanset hvad bringer det jo ikke Peanut tilbage; han vil stadig mangle herhjemme, men jeg føler alligevel, jeg har brug for en eller anden form for forklaring...
jan 2012
jul 2007
De få tilfælde, jeg er stødt på, hvor en hunkat har spist en killing, har der været tale om nyfødte killinger eller få dage gamle killinger.
jan 2012
maj 2012
Men det er ikke rart når en killing pludseligt dør, og man ikke kender grunden.
jul 2007
Derfor kom det også som et kæmpechok, at han pludselig var så dårlig. Og ud fra min bedste overbevisning må det derfor også have været noget akut; altså blodprop, hjerneblødning eller lignende. Men præcis hvad det var, får jeg forhåbentlig svar på i morgen.
Og under alle omstændigheder er jeg 100% enig i, at det bestemt ikke er rart, når en killing pludselig dør, og man ikke kender grunden.
maj 2012
Det var godt din kæreste var der og den lille ikke døde alene, og at du forhåbentlig får svar på hvad som skete.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 482
men er virkelig ked af det på jeres og lille Peanut's vegne
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
jul 2007
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 19
Min lille Pablo (8 mdr) hoppe ned fra kradsetræet, trådte åbenbart forkert og har brækket to tæer. Nu skal han gå med benet i gips i 4 uger. Den kan jo ske at de falder eller hopper forkert.
R.I.P. lille Peanut.
jul 2007
Alt så normalt ud; intet var brækket eller knust, hans organer var fine, og der var ingen synlige indre blødninger eller andet. Der var med andre ord ingen som helst tegn på sygdom eller skade.
Ud fra det er konklusionen, at Peanut sandsynligvis havde fået en blodprop, for den kan ikke diagnosticeres, efter at døden er indtruffet. Men nogen 100% sikker diagnose kunne hun altså ikke stille; heller ikke ud fra obduktionen, desværre.
jan 2012
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
jul 2007
Ja, det er trist og slet ikke sådan, det skulle være..
CHOK!! Rigtig grim forskrækkelse og nu død killing