{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Så er vi kommet hjem fra dr. dyr :) {{forumTopicSubject}}

I dag var det så tid til den årlige vaccine af Tarzan smiley
I sidste uge opdagede jeg et sår i nakken på ham, han virkede dog ikke til, at have ondt, så ventede til vi skulle til dyrlægen.
I går aftes da han kom ind, opdagede jeg så endnu et sår lige under næsen smiley Den stakkels Tarzan havde ondt smiley

Han blev barberet ved såret i nakken, og fik noget antibiotika, og skal så have pencilin og smurt savle på sårene i 5 dage - morgen og aften, og så skulle det forhåbentlig se bedre ud.
Er der nogle der ved, om behandling af sårene er noget man kan melde til forsikringen? Jeg har en selvrisko på 958 mener jeg, og det blev lidt over 700 i dag.
Det ville være fedt, at kunne melde det til forsikringen, når nu jeg har den, men ellers overlever jeg nok, det er trods alt min kat, og mit ansvar, at han har det godt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så er vi kommet hjem fra dr. dyr :)
  • #1   17. dec 2013 Ja bidsår og andet kan meldes til forsikring.

Jeg har flere gange måtte melde "bidsår i benet" eller andet til forsikring.
    Også da Aidan havde en lang rift i hovedbunden som blev til en byld.

• #2   17. dec 2013 Men du får ikke noget ud af at melde det til forsikringen, hvis din selvrisko er højere end beløbet du betalte.

• #3   17. dec 2013 Tak smiley Nej, det var det jeg tænkte, men synes det er lidt forvirrende, når jeg læser i policen smiley Det er noget med, at man kun skal betale selvrisiko en gang på 125 dage, så hvis han skal til dyrlægen for over 900 kr. kan jeg så samle sammen, og melde det? Synes katte forsikringer er meget indviklet, men jeg har så også næsten lige tegnet på begge katte, og har ikke været ude i forsikrings ting med katte eller andre dyr før smiley

• #4   17. dec 2013 Det er rigtigt det med 125 dage.

Hvis nu der kommer komplikationer eller en anden skade inden for samme tid så vil den første regning hjælpe i udrengning til at du kommer op over selvrisikos værdien.

Macro fik bid i benet, 3 uger efterhavde en en klo fået af også en rift. en 2 3 dyrlæge regninger som alle blev sendt til forsikringen.
    Jeg samlede det dog sammen og sendte det til sidste. So det kan du godt gøre smiley

Jeg sender alle dyrlæge regninger afsted når jeg får tid også kan forsikringen tage stilling til og udregne det.

• #5   17. dec 2013 Okay, så vil jeg samle sammen, og sende ind, hvis der kommer flere, hvilket jeg ikke håber, men man ved jo aldrig.

Mange tak for hjælpen, så blev jeg så meget klogere smiley
    Nu vil jeg gå på apoteket efter ormepiller. Tarzan har fået orm, og Lucky skal også have, da de deler bakker.
    Dejligt med nogle katte der lige kan trække i pengepungen op til jul smiley

• #6   17. dec 2013 Tror godt du kan få penge tilbage for medicinen.
    Eller også er det kun hvis man får det hos dyrlægen... forvirrende.
    Vores dyrlæge er et dyrehospital så vi kan få al medicin med hjem med det samme også skal vi ikke have den udvidede forsikring hvor man har "medicin" oveni.

• #7   17. dec 2013 Jeg fik også medicin med hjem fra dyrlægen, dog ikke ormepillerne, da det er min anden dyrlæge, som fixede begge katte, der har udskrevet det til mig smiley Hun havde desværre glemt det i går, så nu må jeg op og se om de har fået dem i morgen smiley Heldigvis er det ikke voldsomt, har kun set én orm.

• #8   17. dec 2013 Jeg samler også sammen, når man har flere katte og nogle som er kronisk syge, gider jeg ikke side og regne på hvad de dækker eller ej, jeg sender rub og stub nogle gange om året.

• #9   17. dec 2013 Så er det det jeg gør også smiley
    Ja Jette, har læst om alle dine regninger på kattene smiley
    Puha, Tarzan har det ikke for godt, og især hans sår i baghovedet er meget grimt smiley

• #10   17. dec 2013 Jeg håber det hurtigt hjælper smiley

• #11   17. dec 2013 Ja, han gemmer sig bag sengen, han er ikke så tryg ved Lucky, men nu har han fået alt sat ind på værelset, hvor han gemmer sig. Han har lige fået sin aften pille i noget vådfoder, så må jeg se om den er spist om lidt.
    Har I et godt råd til, hvordan man nemmest smørre salve på ham, når han gemmer sig, og slet ikke kan lide salven? Der skulle en til, at holde ham hos dyrlægen.

• #12   17. dec 2013 Jeg har ikke prøvet, at skulle smøre, men det må være lettere end, at dryppe øre og øjen smiley
    Jeg ville aflede med den ene hånd ,kæl, og så når der er ro på, så lige liste om med krem klar på en finger, nemt ?? Det bliver det nok ikke.

• #13   17. dec 2013 Hmm. Nej jeg tror ikke det bliver nemt smiley Må prøve, at lokke med dreamies, dem er han helt vild med. Har rykket sengen ud, han kom nemlig ikke frem, da jeg sad med en godbid, så skyndte mig at flytte sengen, men han sov bare smiley
    Det bliver nogle hårde 5 dage, både morgen og aften smiley Men håber det går bedre, når det er mig, og ikke dyrlægen der gør det.

• #14   17. dec 2013 Lægger lige et billede ind, så I kan se såret i baghovedet smiley Stakkel.

profilbillede
  • #15   17. dec 2013 Øv det ser bare ikke godt ud smiley jeg fatter faktisk ikke du skal smøre i det store sår?
    Hvis det var min kat havde jeg nok forventet, at den havde fået antibiotika i sprøjte som virker i 10 dage.
    Det der sår gør ondt, jeg håber han fik noget mod smerter.

• #16   18. dec 2013 Jeg er desværre ikke så meget inde i det, og det er første gang jeg er hos denne dyrlæge
    , har ikke bil, og denne dyrlæge lægger i gå afstand. Hende der har fixet begge katte, holder til i Helsinge, og Tarzan er bestemt ikke vild med, at være i transport kassen, så en bus/ tog tur på over en time, ville være for meget for ham smiley
    Han fik en sprøjte med antibiotika, og så har jeg fået piller til 5 dage, morgen og aften.
    Det tager godt nok pusten fra mig, at se ham have ondt smiley Men han er da begyndt, at ligge sig op i vindueskarmen, hvilket er et stort fremskidt. Tager ham også nogle gange med ind i sofaen, men han skal også have lov, at sige fra.

Han tog det faktisk meget pænt, med at blive smurt. Tror det er lidt bedre, når det er en han har kendt i over 2 år smiley Dog skal jeg bestemt ikke trække den længere end højest nødvendigt, og det på snuden må jeg ikke smørre, men det er lille, og ser pænt ud. Der er kommet skorpe på det store sår, og det ser ud til, at hele, så krydser fingre for min dreng.

Kommentér på:
Så er vi kommet hjem fra dr. dyr :)

Annonce