{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.704 visninger | Oprettet:

Hvad sker der med min kat :'(? {{forumTopicSubject}}

Min kat blev født starten af august, så han er stadig en killing, og op mod at blive ældre.

han for rigeligt med mad, han har altid rent vand, og en skål med tørfodder, og 2 gange om dagen, hver 2 uge får han våd fodder.
Han mangler intet, han får meget opmærksomhed, og han er begyndt at gå sammen med os udenfor uden snor.. da vi bor i en lejlighed..

Men lægen siger han intet fejler, da de fik tjekket ham efter hans kastration og øremærket.. ( den 4 Nov)

Men han spiser ALT fra ( Papir, papkasser, sugerør, elastikker, gavebånd, vat, vatpinde, træ stumper, sådan set de han finder, det bedste han ved er NÅLE! ikke de lange men de små, man sætter i vægen, han har godt nok ikke haft held med det, da jeg når at tage det fra ham og gemme det væk...) Men han går på alle borde, køkkenborde, toilet, håndvasken, skabe, computer bord.. for at få alt ned, sådan han kan æde det.. ;s

Jeg er bange for at hans mave på et tidspunkt bliver grusomt ødelagt, og at han bliver syg og dør ;s

Jeg holder øje med ham konstant.. vågner tjekker ham, sådan bliver det ved.. Vi finder diverse ting i hans ''gylp'' og ''afføring'' ;s

Pleas hjælp. :s Jeg ved ikke helt præcist hvad jeg skal gøre, og i mit hoved er det ikke normalt..

Og noget helt andet er:

han er begyndt at være vildt sær.. han er kælen som altid.. MEN når man ligger i sengen, syre han helt af, og går amok med hans klør på vores ryg.. Ellers når kæresten ligger i sengen går katten hen og giver ham en på hoved, løber væk, og igen med et hårde slag.. -.-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad sker der med min kat :'(?
  • #1   18. dec 2013 Han får***' Undskyld for de trælse stavefejl, det gik lidt for hurtigt, da det virkelig fylder meget dette her..

  • #2   18. dec 2013 Han er en killing... Synes han lyder ganske normalt, måske til den overgearet side.

    Fjern alt, han ikke må tygge i og gem det væk i kasser, få tingene væk fra killingerækkevidde.
    Hvorfor får han kun vådfoder hver 2. Uge? Skru op til hver dag.

    Har han et godt kradsetræ og kattemiljø?


  • #3   18. dec 2013 Ja det har han, han har en stort kattetræ, og et lille


  • #4   18. dec 2013 Jeg synes din killing lyder ganske almindelig, men få fjernt alt det den ikke må spise eller tygge i

  • #5   18. dec 2013 Problemet er.. Den går på borde, reoler osv. og skubber tingene ned. ;s Men som jeg ser på det, så skulle jeg selvfølgelig gemme tingene væk

  • #6   18. dec 2013 Og han er som sagt en ganske almindelig killing og det kan katte generelt gøre.
    Jeg har oplevet af mew skubbede en bøtte med mad på gulvet (rester fra aftensmaden), for at hendes killinger kunne gå og slubre det. Det var meget kært og skide irriterende, men sådan er det


  • #7   18. dec 2013 som heidi skriver lyder han som en helt almindelig killing, mine katte gør det stadig og de må gå stort set alle steder de kan komme, så jeg pakker alt væk som er farligt for dem.

  • Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #8   18. dec 2013 Opdrag ham. Killinger er ikke anderledes end småbørn. De skal klart, tydeligt og uden diskussion have at vide, når de gør noget, som de ikke må. Og det er hver eneste gang de opdages på gale veje.

    Så hvis du ikke vil have ham på borde, reoler m.v. og hente ting, så skal du HVER gang du opdager ham et forbudt sted, tage godt fat i katten og sætte ham ned på gulvet fulgt af et rungende fast NEJ.

    Det kan ikke nytte at sidde 3 meter væk og sige:" Nejjjjj lille Simba, du må sørme ikke gå på bordet. Kan du så komme ned, søde lille mis"

    Det samme vedr. alt hvad han spiser, som du ikke synes om. Fjern det, når du tager ham med tænderne i det forbudte. Og sig samtidig Nej.

    Det kan godt lade sig gøre, at lære katte nogle basale husregler, men det kræver, at man ikke samtidig står og synes, at det er kært og at lige nu gør det jo ikke noget, at han render rundt på køkkenbordet, for jeg har jo ikke lige mad liggende fremme nu. Men får katten lov engang imellem, så kan den ikke finde ud af, at den ikke må, når der ligger mad fremme.


  • #9   18. dec 2013 Og i tillæg til Helle K's indlæg ... Vælg dine kampe med omhu. Du kan ikke få det hele og er det til sidst umuligt at holde katten fra sofabordet, so be it

  • #10   18. dec 2013 Det der med at gå på borde og skabe... Ja, sådan gør katte jo.

    Lykke B ** når man ligger i sengen, syre han helt af, og går amok med hans klør på vores ryg.. Ellers når kæresten ligger i sengen går katten hen og giver ham en på hoved, løber væk, og igen med et hårde slag**

    Han keder sig og lægger op til leg. Og så er han vel også ved at være stresset og frustreret over at blive jaget med, hvis han konstant bliver jaget ned af borde og hele tiden holdt øje med, og alle, (i hans øjne interessante) ting, bliver fjernet fra ham osv.

    En jævnaldrende kat kunne være godt for ham, men jeg vil ikke foreslå det, hvis I synes det er et problem, at katten går på borde osv. smiley

    Giv ham noget legetøj, han finder interessant og som er gnaveegnet.

    Og giv vådfoder hver dag, og noget lødigt tørfoder med højt kødindhold.
    Måske en foderaktiveringsdims kunne være noget for ham....

    http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/108142-aktiverings_foderskaal_og_legetoej


  • #11   18. dec 2013 PS: Tjekkede dyrlægen hans tænder? Kan være der er noget tandskifte, der irriterer....

    Måske turene udenfor kan have sat noget ekstra krudt i ham.... (regn forresten ikke med at han bliver ved med at gide følges med jer, og vil med ind, når I går ind.... )


  • #12   18. dec 2013 Han lyder lidt som en lidt normal killing med et højt aktivitetsniveau og som måske keder sig en lille smule, sørger i for at aktivere ham nok altså leger med ham dagligt flere gange dagligt??

    Det med at i tager ham med ud uden snor og han følger med jer, jeg håber at i ved at det betyder at i er ved at gøre ham til ude/ inde kat, for i kan ikke pludseligt fortryde og sige at nu må han kun være indekat, i har allerede givet ham en vis frihed og han vil ikke blive ved med at følges med jer, han vil blive mere modig og nysgerrig..


  • #13   19. dec 2013 "han for rigeligt med mad, han har altid rent vand, og en skål med tørfodder, og 2 gange om dagen, hver 2 uge får han våd fodder."

    Jeg er ikke helt med.
    Mener du, at han får en skål med tørfoder 2 gange om dagen, eller om det er hver 2. uge han får tørfoder?

    Han bør have fri adgang til tørfoder døgnet rundt og meget gerne vådfoder to gange om dagen.

    Hvilket tørfoder bruger du?


  • #15   19. dec 2013 Jeg er ikke helt med.
    Mener du, at han får en skål med tørfoder 2 gange om dagen, eller om det er hver 2. uge han får tørfoder?

    Her skulle stå <b>vådfoder</b>


  • #16   19. dec 2013 Har selv haft sådan en kat. Det endte ud med 3 operationer fordi ting havde sat sig fast i tarmene på ham. Den 4. gang blev han aflivet. Dyrlægen mente ikke han ville stoppe med at spise alt mulig. Han nåede ikke engang at blive 1 år.

    Det var også alt fra elastikker, sugerør, børnenes legetøj, sko/hjemmesko, gardiner og guldtæpper.

    Vi prøvede at skifte foder, aktivere mere, men ingen ting hjalp.


Kommentér på:
Hvad sker der med min kat :'(?

Annonce