1.252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ida B
Ida B
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 45

Sårskorper i pelsen Sårskorper i pelsen

Ja nu har jeg endnu et spørgsmål smiley
Jeg hentede min main coon pige fra internat for et par mdr siden - hun er ved at være faldet rigtig godt til smiley

Men undrer mig over at hun indimellem har sådan nogle sårskorper i huden/pelsen på ryggen - er det noget der ligger til racen ? Hun virker ikk generet med mindre man får kradset i det med børsten feks. Jeg sørger for at holde pelsen pæn så den ikke filtrer da jeg ved at det kan give hudproblemer - ved ikk rigtig hvad ellers jeg skal gøre . Først troede jeg lidt det var fra hendes lege kampe med vores 6mdr hankilling men det burde vel nærmere være rifter en plamage på str med en 2 krone?

Hun får RC main coon foder som hun også fik før jeg overtog hende så det burde ikke have noget med foderskift at gøre ?

Har ikke talt med dyrlægen om det endnu da det går væk og så kommer igen..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sårskorper i pelsen
  • #1   24. dec 2013 Loppeeksem måske?

• #2   24. dec 2013 Ja loppe eksem, eller smiley allergi.

• #3   24. dec 2013 Ingen lopper hun er både behandlet og tjekket efterfølgende for at være sikker smiley

Hvis det er allergi burde det så ikk være flere steder på kroppen end kun det ene på ryggen ?

• #4   24. dec 2013 Min MCO havde det oftest kun om øjnene, men når det blev slemt var der også på maven,,,, ryggen er ikke unormalt.

Din dyrlæge kan give noget der hjælper på allergi og hjælper det ikke, så er allergi måske udelukket.

Min allergi kat kunne ikke tåle RC af nogen art, ikke en gang det til allergi smiley men du må nok til dyrlæge med hende og i kan starte med feks et foderskifte.
    Min tålte kornfrit foder, men det er ikke sådan med alle.
    Hvis du bruger grus med duft ville jeg skifte det, det kan give allergi.

• #5   24. dec 2013 Oka - undrede mig over at det kun er det ene sted på ryggen og ingen andre stedet på kroppen ?
    Må prøve at høre dyrlægen i det nye år - hun er ikk generet så hun klarer sig nok til helligdagene er ovre smiley

• #6   24. dec 2013 Det kan måske være noget man kalder hot spots?

• #7   24. dec 2013 Hot spots ? Hvad er det ?

Hun har nu fået en ekstra sårskorpe lidt fra den anden - den var der ikk igår..

• #8   24. dec 2013 Prøv at Google det:) jeg har ikke personligt viden om det, men mener det er et enkelt eller få steder hvor der igen og igen kommer sår/ eksem.

• #9   24. dec 2013 Jeg har lige prøvet at Google det smiley men så vidt jeg kan læse mig til er det områder hvor katten slikker meget og derfor bliver irriteret, rødt og til sidst sår.. Jeg har dog ik set hende slikke meget i de områder da det sidder helt omme på ryggen ..

Det er har ik set generet ud med er også svært at se da hun er langpelset.. Sårskorperne er også svære at se men kan mærkes når man aer hende ...

• #11   25. dec 2013 Min egen allergi viser sig næsten udelukkende som blister i munden, så jeg ville da sige at det virker meget normalt at det hovedsageligt er et sted der er "gang i den"
    Det er vel der huden er svagest, det bryder frem...

• #12   25. dec 2013 Oka hmm synes bare det er sjovt sted smiley

Lagde mærke til igår aftes at hun godt kan nå om på ryggen hvor skorperne er og slikke sig så måske det kan være det der hot spots...

Må høre dyrlægen hvis det bliver ved smiley

• #13   26. dec 2013 Jeg ville smutte til dyrlægen lige så hurtigt som de åbner igen, hvis det er allergi og du venter for længe kan det sprede sig til flere steder og det kan blive flere og flere ting hun er allergisk over for.
    Allergi er noget l*** men hvis det bliver opdaget og afklaret tidligt er det nemt at leve med.
    Min allergi er selvdiagnostiseret gennem hele livet og jeg er allergisk/intolerant over for uendelig mange ting. Pga mine allergier har jeg været obs på min datter og som det ser ud nu har hun kun en lille bitte brøkdel af mine (heldigvis!) og hendes reaktioner er meget mildere end mine fordi de er opdaget meget tidligt så hendes krop er bare lidt generet hvor min næsten går i panik over nogle ting smiley
    Så afsted nor dyrlægen åbner for normal konsultation igen smiley
    Forresten: symptom behandling er ikke godt nok, i skal finde ud af hvorfor hun har så og så tage den derfra smiley

• #14   26. dec 2013 Enig med N9nna, tidlig diagnose gør det lettere at behandle, min blev testet og den viste ikke noget, men lakseolie, parfume, røg fingre og jord fik ham til at slå ud, og han kunne som sagt ikke spise RC af nogen art, men der blev arbejdet med ekstra omega 3 og 6 fedtsyre til ham og foder uden for meget andet end kød i.

Men først skal du lige høre hvad dyrlægen siger, for mange hudlidelser kan være svære, at kende fra hinanden, uanset om man er kat eller menneske, både jeg og min kat har fået lavet biopsi af huden for, at udelukke nogle ting smiley

• #15   27. dec 2013 Oka må prøve at høre dem ad når de åbner op igen smiley
    Skal alligvel have vaccineret mine forældres mis så kan jeg tage hende med smiley

Bare irriterende at jeg ikke ved om det er noget hun har haft før.. Hun er snart 3 1/2 år - jeg har haft hende o knap 2 mdr nu og fik hende via dyrenes beskyttelse internat på Sjælland har fundet tidligere ejer / opdrætter men har det skidt med at kontakte dem igen og igen - de har vel opgivet hende af en grund...

• #17   27. dec 2013 Ja fik kigger på det smiley men det er slet ikk sådan nogle sår - det er kun skorper ingen røde og åbne sår ... Hun er er skaldet overhovedet i det områder - der er bare opstået noget der minder om sårskorper nede i bunden .. Det er stort set umuligt at tage billede af da det ligger helt nede under den lange pels..

Kommentér på:
Sårskorper i pelsen

Annonce