Sårskorper i pelsen Sårskorper i pelsen
Ja nu har jeg endnu et spørgsmål
Jeg hentede min main coon pige fra internat for et par mdr siden - hun er ved at være faldet rigtig godt til
Men undrer mig over at hun indimellem har sådan nogle sårskorper i huden/pelsen på ryggen - er det noget der ligger til racen ? Hun virker ikk generet med mindre man får kradset i det med børsten feks. Jeg sørger for at holde pelsen pæn så den ikke filtrer da jeg ved at det kan give hudproblemer - ved ikk rigtig hvad ellers jeg skal gøre . Først troede jeg lidt det var fra hendes lege kampe med vores 6mdr hankilling men det burde vel nærmere være rifter en plamage på str med en 2 krone?
Hun får RC main coon foder som hun også fik før jeg overtog hende så det burde ikke have noget med foderskift at gøre ?
Har ikke talt med dyrlægen om det endnu da det går væk og så kommer igen..
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
nov 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 45
Hvis det er allergi burde det så ikk være flere steder på kroppen end kun det ene på ryggen ?
maj 2012
Din dyrlæge kan give noget der hjælper på allergi og hjælper det ikke, så er allergi måske udelukket.
Min allergi kat kunne ikke tåle RC af nogen art, ikke en gang det til allergi
Min tålte kornfrit foder, men det er ikke sådan med alle.
Hvis du bruger grus med duft ville jeg skifte det, det kan give allergi.
nov 2010
Må prøve at høre dyrlægen i det nye år - hun er ikk generet så hun klarer sig nok til helligdagene er ovre
maj 2012
nov 2010
Hun har nu fået en ekstra sårskorpe lidt fra den anden - den var der ikk igår..
maj 2012
nov 2010
Det er har ik set generet ud med er også svært at se da hun er langpelset.. Sårskorperne er også svære at se men kan mærkes når man aer hende ...
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Det er vel der huden er svagest, det bryder frem...
nov 2010
Lagde mærke til igår aftes at hun godt kan nå om på ryggen hvor skorperne er og slikke sig så måske det kan være det der hot spots...
Må høre dyrlægen hvis det bliver ved
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Allergi er noget l*** men hvis det bliver opdaget og afklaret tidligt er det nemt at leve med.
Min allergi er selvdiagnostiseret gennem hele livet og jeg er allergisk/intolerant over for uendelig mange ting. Pga mine allergier har jeg været obs på min datter og som det ser ud nu har hun kun en lille bitte brøkdel af mine (heldigvis!) og hendes reaktioner er meget mildere end mine fordi de er opdaget meget tidligt så hendes krop er bare lidt generet hvor min næsten går i panik over nogle ting
Så afsted nor dyrlægen åbner for normal konsultation igen
Forresten: symptom behandling er ikke godt nok, i skal finde ud af hvorfor hun har så og så tage den derfra
maj 2012
Men først skal du lige høre hvad dyrlægen siger, for mange hudlidelser kan være svære, at kende fra hinanden, uanset om man er kat eller menneske, både jeg og min kat har fået lavet biopsi af huden for, at udelukke nogle ting
nov 2010
Skal alligvel have vaccineret mine forældres mis så kan jeg tage hende med
Bare irriterende at jeg ikke ved om det er noget hun har haft før.. Hun er snart 3 1/2 år - jeg har haft hende o knap 2 mdr nu og fik hende via dyrenes beskyttelse internat på Sjælland har fundet tidligere ejer / opdrætter men har det skidt med at kontakte dem igen og igen - de har vel opgivet hende af en grund...
nov 2010
Sårskorper i pelsen